Dette må jeg bli mye flinkere til!

Frk. Tvert I. Mot

Forumet er livet
VIP
Da det var tid for lørdagsgodt i dag, skjerte jeg opp annanas, eple, banan, kwiklunch og klementin, og la på ett fat.

Må innrømme at jeg var veldig spent på om sjokoladen forsvant i en fei, siden det ikke er ofte jentungen får slike søtsaker.. :p (Ok, det nermer seg vel mer eller mindre fast innslag på lørdager nå men..)

Men nei da, det gikk noen fruktbiter, ensjokoladebit, noen fruktbiter, en sjokoladebit osv.

Så dette tror jeg må bli fast lørdagsinnslag! :D Selv om man ikke kan nekte barna søtsaker i ny og ne kan man jo så absolutt legge til rette for andre og sunnere valg. Serlig når det blir tatt så godt i mot! :)

Sånn er snuppa mi også og det er jo ikke så rart - oppskjært frukt er jo supergodt

Smart! :-)

Mi er av typen som innhalerer alt av snop om hun kommer over det så vi har ikke noe fremme. Hun får eple og annen frukt hver dag men det er sjelden jeg lager til et helt fruktfat! Takk for inspirasjon :-)

Mi får frukt hver eneste dag, og siden det er såpass mye sukker i frukt også ser jeg på det som hipp som happ om det er litt sjokolade eller frukt. Hehe (PÅ LØRDAG VEL OG MERKE)

Labambie skrev:
Mi får frukt hver eneste dag, og siden det er såpass mye sukker i frukt også ser jeg på det som hipp som happ om det er litt sjokolade eller frukt. Hehe (PÅ LØRDAG VEL OG MERKE)

Jeg synes alikevel det er stor forskjell på frukt og sjokolade jeg da, siden frukten bidrar med mye mer positivt til kroppen i tillegg, enn det sjokolade gjør.

Nå er jeg ikke så fanatiskk at hun ikke kan få noe som helst, men jeg synes absolutt det er positivt med så lite som mulig alikevel, spesielt når det blir etter eget valg.

Jentungen her får også frukt hver dag, og derfor har jeg liksom tenkt at lørdagssnopet må være snop, men i dag satte jeg frem begge deler, og frukten falt like godt i smak som sjokoladen. Noe jeg synes er bra, og derfor kommer jeg til og fortsette og gi henne valget på lørdager. :)

Tweak skrev:
Smart! :-)

Mi er av typen som innhalerer alt av snop om hun kommer over det så vi har ikke noe fremme. Hun får eple og annen frukt hver dag men det er sjelden jeg lager til et helt fruktfat! Takk for inspirasjon :-)

Vanligvis sluker hun sjokoladen fortere enn jeg klarerog blunke her også, men i dag, da det var oppskjært frukt i tillegg, så var den minst like populær. Så nå har jeg lært at lørdagsgodt ikke trenger og være kun snop selv om hun får frukt hver dag, det kan like gjerne være frukt i tillegg. :)

ASG skrev:
Sånn er snuppa mi også og det er jo ikke så rart - oppskjært frukt er jo supergodt

Helt sant! :) Merket jeg spiste mer frukt og mindre sjokolade selv jeg! :) Så da er det bareog skjerpe seg, og lage i stand fatmedoppskjært frukt oftere. :p

Back
Topp