Dette kan jeg ikke huske

JuniBaby2016

Betatt av forumet
Mange ting jeg ikke kan huske fra sist svangerskap!
Og helt fram til i dag har jeg vært ganske så fri fra plager!
Men i dag har jeg plutselig holdt på å svime av 2 ganger, har syke anfall med hjertebank, vanvittig svimmel, og nå har jeg sotte å skjelvet i snart 1 time, men kan aldri huske at jeg hadde sånne dager...

Mange ting jeg ikke kan huske fra sist svangerskap!
Og helt fram til i dag har jeg vært ganske så fri fra plager!
Men i dag har jeg plutselig holdt på å svime av 2 ganger, har syke anfall med hjertebank, vanvittig svimmel, og nå har jeg sotte å skjelvet i snart 1 time, men kan aldri huske at jeg hadde sånne dager...
Jeg satt i møte på jobb i dag og ble plutselig helt svett og varm, mens alt ble tåkete og jeg tenkte bare at "fader så upassende at barnevernkuratoren besvimer på møtet". Greide heldigvis å hente meg inn igjen. ;) Husker ikke det fra forrige gang.

Får håpe det er noe som går fort over for oss begge. :)

Krystallsyken kanskje?

Hadde det slik forrige svangerskap. Det er nok mest sannsynlig blodtrykksfall.

Hadde det i første svangerskap. Fikk beskjed om at det var blodtrykksfall, er helt "normalt" å få det, men er jo forferdelig skremmende

Det som var mest skremmende var at det skjedde mens jeg var helt i ro på sofaen, og hjalp ikke stort å spise!
Men gav seg etterhvert så håper det ikke skjer igjen!

Fortalte ikke mannen om det, kjenner jeg han rett så hadde han bare bekymret seg og redd for jeg evt mistet..hehe :P

Det som var mest skremmende var at det skjedde mens jeg var helt i ro på sofaen, og hjalp ikke stort å spise!
Men gav seg etterhvert så håper det ikke skjer igjen!

Fortalte ikke mannen om det, kjenner jeg han rett så hadde han bare bekymret seg og redd for jeg evt mistet..hehe :P

Sniker fra oktober. Det er helt vanlig å få blodtrykksfall når man sitter eller står i ro :) Jeg syntes også det var rart første gang jeg opplevde det. Jm sa at det skjer fordi pulsen går ned når man ikke er i aktivitet, og noen gang kan det skje litt voldsomt.

Sniker fra oktober. Det er helt vanlig å få blodtrykksfall når man sitter eller står i ro :) Jeg syntes også det var rart første gang jeg opplevde det. Jm sa at det skjer fordi pulsen går ned når man ikke er i aktivitet, og noen gang kan det skje litt voldsomt.

Den er god :)
Takk for svar :)
Fikk du det mye?

Den er god :)
Takk for svar :)
Fikk du det mye?

Hadde det mye ja. Noen veldig sterke fall der jeg ble kvalm og mist trodde jeg hadde hjerteinfarkt, og ellers flere mildere flere ganger om dagen. Men særlig ofte i en periode på to mnd der også blodtrykksmålingene hos jm viste at bt var lavt. Veldig vanlig hos gravide, ikke farlig bare plagsomt. Jeg valgte å ikke kjøre bil i den perioden, ellers kunne det nok blitt farlig :p Du kan trøste deg med at lavt blodtrykk er bra for lille i magen.

Nå på slutten av svangerskapet har bt økt litt, veldig behagelig ;)

Back
Topp