Dette kan du forvente deg av svangerskapskontrollene

• Trådstarter Trådstarter Moderator Irene
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Irene

Guest
Gravide har ifølge loven krav på oppfølging i svangerskapet. Formålet er å kunne gi individuelle og kunnskapsbaserte anbefalinger og råd, avdekke eventuelle komplikasjoner og forberede til foreldrerollen.

Friske gravide som forventes å ha normale svangerskap tilbys åtte kontroller, ultralyd inkludert. Du kan velge om du vil gå til jordmor eller lege, eller en kombinasjon.

Har du vært på kontroll hos jordmor eller lege? :)

Les hele artikkelen HER :)

Har vært på kontroll på sykehuset, og hatt samtale med jordmor. Skal på vanlig svangerskapskontroll hos lege om litt over to uker, og igjen til jordmor før jul + to kontroller til på sykehuset.

Jepp, blir fulgt opp rimelig tett. :p Tenker jeg tar første vanlige svangerskapskontroll hos lege, og deretter hos jordmor i tillegg til oppfølgingen jeg får på sykehuset. Har en trivelig fastlege, men han har alt for mye å gjøre så er så vanskelig å få time. Han tar seg tid når en først er der da, heldigvis.

Glemte å si at jm er mye flinkere og kan mer. Rolig og har masse tid i forhold. Legen min har alt gjort ting "feil" i hennes verden.

Går nok bare til jordmor etter den obligatoriske svangerskapskontrollen hos legen. Med begge forrige gikk jeg til annenhver gang lege og jordmor, men ser ikke det behovet nå om alt er greit med graviditeten [emoji4]

Går nok bare til jordmor etter den obligatoriske svangerskapskontrollen hos legen. Med begge forrige gikk jeg til annenhver gang lege og jordmor, men ser ikke det behovet nå om alt er greit med graviditeten [emoji4]

Hvorfor/når er det obligatorisk å gå til lege? Jeg bestilte første kontroll hos jordmor, og hun sa at det ikke var nødvendig å gå til lege først hvis det ikke var noe spesielt som skjedde.

Hvorfor/når er det obligatorisk å gå til lege? Jeg bestilte første kontroll hos jordmor, og hun sa at det ikke var nødvendig å gå til lege først hvis det ikke var noe spesielt som skjedde.
Tenkte på den der dem tar blodprøver og sånn [emoji1] Jordmor timen min er noen dager før jeg skal til legen [emoji5] Men mente at jeg fortsetter bare kontroll hos jordmor etter legebesøket som er satt for blodprøver osv [emoji4]

Kjem nok til å bruke begge. Var veldig fornøyd med lege og jordmor i tidligare svangerskape. Flytta i sommer så har nettopp fått bytta lege.

Back
Topp