DETTE hendte med meg idag.

Spadame

Elsker forumet
Jeg og Lillemann skulle på kafè med søstra og niesa mi, så vi kjørte på hovudveien i ca. 60 km/t. Forran meg var det en bil et lite stykke forran . Jeg såg en barnehageonkel og 8-10 unger på 4-6 år som stod der på fortauet. De skulle tydligvis over, for han såg seg rundt etter biler, men såg tydeligvis ikke meg bak den bilen som var forran meg. Barnehageonkelen vinket så over alle barna rett forran meg slik att jeg måtte bråbremse. Jeg måtte bokstavlig talt STÅ på bremsen! Max 1 meter forran bilen stod det 4 små skrekkslagne unger, barnehageonkelen og resten av barna var allerede komt seg over veien. Jeg ble helt fra meg! Hadde jeg reagert et 100dels sekund senere hadde jeg kjørt på dem. Det er helt sikkert. Barnehageonkelen stod der bare og måpte..  Han takket stort for at jeg stoppet og beklaget så mye, og at han ikke såg meg. Jeg er fortsatt skjelven, skremt og helt rystet over at at han kunne være så uforsvarlig og ikke se seg godt nok om etter biler!
Dette var helt forferdlig!!! [:o][:o][:o]

Skjønner det var skummelt ja..
Men om han ikke så deg ,så så han deg ikke....kan ikke kalle han uansvarlig da...
En ulykke er en ulykke..
Tror ikke han mente å dra ungene med seg ut i trafikken..
Han er nok like redd og rysta som deg..

Godt det gikk bra! Kan tenke meg han mannen har det vondt nå etterpå...håper ikke ungene er redde [&o] Er det ikke trygge overgangsfeltet i området?

Ekkel opplevelse! Gikk de ikke over veien på gangfelt?

Ikke for å kritisere eller noe, men hadde jeg sett en hel flokk unger stående ved veien, selv om det er en voksen med, så hadde jeg bremset ned på forhånd i tilfelle en av de plutselig hoppet ut i veien eller noe slikt...

En kan aldri stole på barn i trafikken! Og heller ikke voksne...

Hørtes ut som en situasjon som hadde gitt meg et adrenalinkick av den 100 % ekle og negative sorten!

ORIGINAL: Tweak

Ikke for å kritisere eller noe, men hadde jeg sett en hel flokk unger stående ved veien, selv om det er en voksen med, så hadde jeg bremset ned på forhånd i tilfelle en av de plutselig hoppet ut i veien eller noe slikt...

Hørtes ut som en situasjon som hadde gitt meg et adrenalinkick av den 100 % ekle og negative sorten!

Er enig her.

Nei, der er ikke overgangsfelt der, men ca. 200 meter lenger nede er det ett - der det er 50 km/t.
Jo, det var derfor jeg klarte å stoppe så fort som jeg gjorde, fordi jeg la merke til at han ikke såg meg da han vinket dem over. Ja, han var veldig skremt og sjelven.
Barnehageonkelen stod fremst - forran ungene, jeg bremset ikke ned fordi jeg trodde - siden det ikke var noen biler bak meg, regnet jeg (selvfølgelig) med at han ikke skulle vinke dem over før jeg hadde kjørt forbi..
Det er klart jeg ikke skal klandre ham sånn, dette er jo noe som kan skje, men det var veldig skummelt, og jeg mener han burde være 100% sikker før han vinker over ungene.. [8|]

ORIGINAL: Tweak

Kan signere det øverste. Må si jeg synes det er litt drøyt å kalle han uansvarlig. Ulykker kan skje selv den beste og han sa jo at han ikke hadde sett deg, og du så jo selv at han speidet, så synes ikke du skal kalle han uansvarlig!

Men en kjip situasjon, det skjønner jeg! Unner ingen en slik opplevelse!

Back
Topp