Dette har jeg gjort i dag...

Frk.Chicka

Forumet er livet
Utenom å vaske stuen, sette på klær, brette klær, smøre frokost til storejenta, rydda kjøkken og vaske kjøkkengulvet...

Så har jeg baka JULEMANNA...
Og for dere som bare ikke vet bedre[8D][8D] Så er det IKKE kakemenn, eller fattigmann det er snakk om...det smaker PYTON i forhold..... Men de her er knallgode...
MMMMM....*smake smake*

Ps: Storesøster har mala da... er hun ikke flink?[:)][:)]*stolt*

så flinke dere er[:D][:D]

markus og jeg hadde tenkt å bake litt idag vi også!! men han har ikke stått opp enda![:@][:'(][8D]

Så flink du er[:D] eg ryddet og vasket i går så i dag ser vi på skiskyting[8D]

ps men eg har bakt ost og skinke horn til oss som vi skal spise til lunch snart[:D]

Hehe!
flink du å da[:D]

Til ditt forsvar Nikki, så ahr jeg ikke gjort annet enn å kledd på meg, og kasta håret i en strikk!!

I dag har jeg kledd på begge ungene, fora de begge, levert største i bhg, trykka 2 tskjorter og skal til å trykke 5 til nå.

I ettermiddag/kveld håper jeg at samme jule-rydde-ånden kommer over meg(lik den jeg fikk sent i går kveld), da skal jeg rydde og støvsuge alle kriker og kroker av stua og gangen, og gjøre det koslig til i helga... Har planer om å bygge hus da.. og bake kakemenn...

ORIGINAL: C_H_I_C_K_A™?

Hehe!
flink du å da[:D]

Til ditt forsvar Nikki, så ahr jeg ikke gjort annet enn å kledd på meg, og kasta håret i en strikk!!

det er jo ingen som ser oss,så kva skal vi drive på å pynte oss for[8D] er heldigvis ikkje live bilde over internett[:D]

Siden du påstår at dine EKLE julemanna er bedre enn mine NYDELIGE kakemenn, så vil jeg gjerne ha oppskriften så jeg får prøvd! [8D][8D][8D][8D]

[:D][:D]

1/2 liter vann
-kokes opp, og tilsett 600 gram sukker..
Må røres HELT ut, til det er blankt....
Hell over i en bolle og tilsett 125 gram smeltet smør og ca 1.3 kg hvetemel...+ 40 gram hjortesalt
Deigen skal stå i kjøleskap over natten...

Når de bakes ut må det brukes en del mel, men bruk minst mulig for å få de luftige...
Kjevles ut til ca halv ønsket høyde, da de eser en del...

lykke til=)

1/2 liter vann
-kokes opp, og tilsett 600 gram sukker..
Må røres HELT ut, til det er blankt....
Hell over i en bolle og tilsett 125 gram smeltet smør og ca 1.3 kg hvetemel...+ 40 gram hjortesalt
Deigen skal stå i kjøleskap over natten...

Når de bakes ut må det brukes en del mel, men bruk minst mulig for å få de luftige...
Kjevles ut til ca halv ønsket høyde, da de eser en del...

lykke til=)

Takk [:)] Men dette er nesten AKKURAT det samme som kakemenn-oppskriften min... Hmm... [8|] Må være noen feilproduserte Østlandske kakemenn du har smakt før tror jeg.... [:D]

Åååååå de så vel gode ut ....[:)]

Når er de hos meg om du sender de i morra?  [8D]  Ja,takk...alle sammen..[;)]

namme nam[8D]

Utenom å vaske stuen, sette på klær, brette klær, smøre frokost til storejenta, rydda kjøkken og vaske kjøkkengulvet...

Så har jeg baka JULEMANNA...
Og for dere som bare ikke vet bedre[8D][8D] Så er det IKKE kakemenn, eller fattigmann det er snakk om...det smaker PYTON i forhold..... Men de her er knallgode...
MMMMM....*smake smake*

Ps: Storesøster har mala da... er hun ikke flink?[:)][:)]*stolt*

Nam, nam! Julemanna!! [:D][;)]

Back
Topp