Dette er tøft!! (langt)

Mammax85

Forelsket i forumet
Sommerfuglene
Novemberbarna 2021
Da jeg sa at jeg var gravid til barnefaren tok han det utrolig bra, bedre enn jeg gjor! Han skulle gjør altfor at det her kom til å gå bra, skulle støtte meg 100% hele veien! Jeg sa at jeg hadde vært innom tanken på abort, men klarte ikke tanken på det.

Nå presser han meg til abort! Han gidder ikke dette her sir han, jeg har fått streng beskjed om å ringe legen å få fiksa det!! Som om det er bare å ta en tlf så er det fiksa!
Han vil ikke møtes å snakke sammen sikkelig, så jeg har null støtte av han samme hva jeg gjør.
Spurte om vi kunne dra til jordmor eller noe sånn å snakke med ho, men nei.
Nå har han sendt 3 meldinger som jeg ikke har svart på, jeg kommer ikke til å åpne meldingene han sender meg lenger. Jeg takler det ikke, har siden i går hatt hodepine og vært kvalm fordi jeg har 1000 tanker som kverner rundt. Har tenkt på abort igjen, men kommer frem til det samme. Føler at om jeg gjør det nå så er det fordi jeg er pressa til det, å vet jeg kommer til å slite med det i ettertid.
Mange mener sikkert jeg er egoistisk som velger å beholde barne, men jeg er 100% sikker på at det kommer til å gå bra. Vi skal klare oss samme hva.
Barnefaren har foresten ny dame nå, så jeg trur han har fått et valg ho eller barnet.. Får han begynte å sende meldinger samme dag som han sa det til dama.Håper såklart at han vil vær der for barne sitt når den tid kommer.

Det er en forferdelig situasjon du befinner deg i. Selvsagt har barnefar noe å si når det gjelder graviditeten. Samtidig må du gjøre det som er rett for deg og for den lille. Mange som sliter etter at de har tatt valget om abort. Noen finner ut etter en stund at det var det beste for både person og foster.

Men det du skal vite er at du kan ikke tvinges til å gjøre noe. Og økonomisk sett får du god støtte når barnefar ikke stiller opp.

Ønsker deg lykke til med valget, og håper det ordner seg til det beste.
Sender med en stooor klem!

ORIGINAL: Jaybird

Det er en forferdelig situasjon du befinner deg i. Selvsagt har barnefar noe å si når det gjelder graviditeten. Samtidig må du gjøre det som er rett for deg og for den lille. Mange som sliter etter at de har tatt valget om abort. Noen finner ut etter en stund at det var det beste for både person og foster.

Men det du skal vite er at du kan ikke tvinges til å gjøre noe. Og økonomisk sett får du god støtte når barnefar ikke stiller opp.

Ønsker deg lykke til med valget, og håper det ordner seg til det beste.
Sender med en stooor klem!

Signerer denne! Klem til deg

søta...
det jeg kan råde deg til er å gå inn å alene mor/far forumet her og rett og slett be om råd der... [;)]

har så lyst å si at alt kommer til å ordne seg, men det vet jeg ikke... [:(]
så for formulere meg på denne måten:
Jeg håper alt ordner seg for deg no...
og lykke til!!
(jeg kjenner mange alene mødre, og de har det supert)

uff skikkelig tøft dette.
Men du må finne ut hva du vil og som turteldue sier gå inn på forummet for alene mødre, de har sikkert mange gode råd  å komme med, pluss de kan svare på alt det økonomiske oppi dette.

masse masse lykke til

Høres ut som om du har det litt tøft nå ja. Ikke la deg presse av andre i hvertfall. Gooooood klem[:)]

Jeg kjenner MANGE alenemødre som gjør det STRÅLENDE! [:D]

Så lenge du selv er klar på at det vil og kan gå bra synes jeg du skal gjøre det, det er dumt å utsette noe som ikke kan reverseres, spesielt i en presset situasjon. Jeg synes derimot det er utrolig viktig at du informerer BF om hvilket standpunkt du har tatt så det ikke kommer som lyn fra klar himmel den dagen han får regning i postkassa for barnebidrag. Og slik at han også får tid til å tenke igjennom (i 9 mnd) hvilken rolle han ønsker å spille i barnets liv selv.

Nå vet jeg jo ikke hvordan din økonomiske situasjon er, men jeg vil bare si at økonomisk, som alenemor får du masse hjelp på NAV om du bare kontakter dem. Du kan få overgangsstønad og annen hjelp om du trenger det.

Jeg har ei venninne som har en sønn som er like gammel som min, hun er alenemamma og hun er så flink! Der stiller ikke barnefar opp, og det er egentlig til det beste for dem begge. Alt går om man bare har motet og den riktige motivasjonen oppe.

Og... PS: Jeg synes IKKE det er egoistisk å velge å beholde barnet. Jeg kan se hvorfor noen kan synes det, men jeg synes ikke.

synes du skal følge hjerte ditt, for allt vet hva som kan skje uken prevansjon, i noen tilfelle også med.

Lytt til hjertet ditt, og ta det valget du mener er rett for deg.
Lett er det ikke, ja, mange unge alenemødre klarer seg flott, men lett er det ikke, det er mye ansvar og mye jobb, og å være alene med ungen 24/7 er ikke lett. Men for all del, alt går om man er innstilt på det. (Det hjelper også om du har noen andre som kan hjelpe deg rent praktisk innimellom...får du f.eks en unge med kolikk er det gull verd med en eller annen bekjent som kanskje triller ungen en tur så du får sove, noen som lager middag til deg, eller sånn) Man klarer seg selvsagt om man må, men det er kjekt å ha noen som kan hjelpe til om man kan.

Men velger du å beholde, sett deg inn i de rettighetene du har, bruk gjerne alenemorforumet, og snakk med andre i samme situasjon. Innstiller man seg på det, så klarer man det!

hmmm, ikke en lett situasjon nei[&o]
skjønner godt du har det vanskelig. og du er ikke egoistisk uansett hva du velger.
du må nesten bare gjøre det som er best for deg. om du er klar for å ta vare på en liten en alene, så syntes jeg helt klart at du skal det. men om du føler det blir alt for vanskelig og ikke er klar, er det ingen skam i å ta abort heller.
håper du finner ut av det.
sender en klem til deg jeg

tenk på deg selv og hva DU ønsker!!!!!!!!!!!

Din kropp og din avgjørelse til syvende og sist. Høres ut som han er redd og umoden. Du står på ditt, dette klarer du fint med eller uten han...

Sender deg en trøste klem!

Uff, for en fæl situasjon for deg.
Vil bare si at du må ta det valget som er riktig for DEG!! gi f** i barnefaren og tenk på deg selv og hva du ønsker. Er sikker på at du vil klare deg helt supert. å vis far vil ta del etter hvert så er det fint, vis ikke så er det hans tap.
*Masse lykke til*

Siden det sannsynligvis e du som blir sittende med ansvaret... Tenk på deg selv og gjør som DU vil!! En kan ikkje snakke om egoisme i en slik situasjon uansett hvilket valg du tar. Lytt til hjertet ditt velg ut i fra hva du tror vil bli det beste!

*sniker*

Veit du ka? To meter bortenfor meg har eg ein nydelig gutt som vart fødd i Februar! Han har nydelige blå auger, verdens flottaste tannløse smil og ein fantastisk latter:)

Inni magen din så har du ein baby som er meir knytta til deg enn nokon andre! :) Kroppen din gjer alt den kan for at babyen skal få det den trenger!:)

Som du seier, tar du abort no, så kjem du til å slite med det fordi du blir pressa til det! Mange sliter med det, sjøl om dei ville det sjøl! Fordi abort innebærer å fjerne sitt ege barn (såklart, nokon ser ikkje på det slik før det er 12 veker)...

Nei vennen, dette kjem du til å klare!!:) Dersom det blir slutt mellom han og dama, så kjem han nok til å ombestemme seg;P (Seier jo litt om han).. og eg forstår at det kan vere tøft for dama å komme inn i eit forhold der han venter baby med ei anna.. Men slik er livet!:p

Og det er overhode ikkje egoistisk å beholde!:) Sålenge du ikkj er klar for å ta abort, er det det einaste rette...

Masse lykke til!!:) Du kjem til å klare deg kjempefint!:)

Tusen takk for mange flotte svar, dere er en helt herlig gjeng!!

Dere fikk virkelig meg til å føle meg mer sikker på at jeg kommer til å klare det fint alene! Heldigvis så har jeg en stor flott familie som kommer til å stilleopp 100%!
Jeg har sagt til barnefaren at jeg kommer til å beholde så det er han fult klar over.
Han vil ikke ha noe med oss å gjør, men klart jeg stopper han ikke vist han vil ha kontakt med barne sitt etterhvert. Han er skrevet opp som barnefaren, går det ann å gjør om på?
Han nekter nå å stå oppført som bf.

Uff, så utrolig trist,..

Du er kjempe sterk! Veldig imponert! Fortsett å stå på for deg og barnet ditt, selv om det krever masse!!!!!

Klemmer fra meg til deg!

Ser du har fått mange gode og bra svar...[:)]

Først, en utrolig lei situasjon du har kommet opp, og jeg tror du kan ha rett i at BF nye *whatever* har en liten finger i spillet...[>:]

Du har nå tatt et valg (etter det jeg har lest) og det synes jeg er flott...Vet du fint kommer til å klare dette pluss at du får hjelp av familien...

Når det kommer til at han står som BF (tenker han står der på svangerskapspapirene) vet jeg ikke om det går ann å forandre på det...Det tror jeg du må snakke med legen om...

Jeg vil tro kanskje han vil komme rundt når frk *whatever* skjønner at hun ikke blir "kvitt" deg...

Uansett hva du velger så er det det rette for deg...Råd før deg hvor du enn kan, JM, Lege og alene forumet...FIne steder..

Ønsker deg lykke til og håper du blir fornøyd og glad med det valget du tar...[:)]

Klemmer fra meg...

du kan ta det i foreldre retten etter fødsel om du fremdeles vil at han skal stå der.
(farskapssak med andre ord)

Back
Topp