Dette er sånn svindel sant

*UtspyttaLaban*

Forumet er livet
VIP
Fikk nett denne på mail:

I would like to purchase this item, I'm buying it for a friend who
has just been transferred to west Africa. Could you please find out
the shipping
cost and get back to me with the total price. i will pay you cash
through western union money transfer... let me know as soon as
possible.
Dette er sånn jeg bør holde meg borte fra sant?emoticon

Nja.. vet ikke helt. Du kan jo bruke den betalingsgarantien? Eller få pengene på forskudd.

Men må si det høres fjernt ut at noen i Afrika skal handle på finn.no.

FancyPants skrev:
Nja.. vet ikke helt. Du kan jo bruke den betalingsgarantien? Eller få pengene på forskudd.

Men må si det høres fjernt ut at noen i Afrika skal handle på finn.no.

Den jeg stusser på selv skjønner du :)

Dessuten syns jeg den mail adressa som ble oppgitt var litt mystiskemoticon

Hva i all verden er det du selger?

Nei, hadde nok holdt meg langt unna denne...

Hmmm....skeptisk

Hmmm....skeptisk

Tweak skrev:
Hva i all verden er det du selger?

Nei, hadde nok holdt meg langt unna denne...

Selger en wii med diverse spill og utstyremoticon

Vi fikk mange sånne mail forrige uke når vi solgte en mobil .Så stoler ikke på den nei .

Det er svindel. Har vært saker om det både i nettavisene og på tv2 hjelper deg. Det er en sånn rapporter knapp på finn sine sider som de ønsket at man skulle bruke så de kunne få fjernet disse useriøse kjøperne.

trenger ikke være svindel da...

jeg har faktisk sendt en slik mail selv til USA. har kjøpt endel ting på E-bay som ikke går ann å få tak i med norske selgere. Han hadde noe tilsalg jeg ville ha, men han solgte kun i USA, sendte mail og sa jeg ønsket tingen og om jeg kunne få kjøpt den. om han kunne da se på hvormye porto ville bli og så skulle jeg sende det også...hvis han ville selge det til meg da...

lille assa 75 skrev:
trenger ikke være svindel da...

jeg har faktisk sendt en slik mail selv til USA. har kjøpt endel ting på E-bay som ikke går ann å få tak i med norske selgere. Han hadde noe tilsalg jeg ville ha, men han solgte kun i USA, sendte mail og sa jeg ønsket tingen og om jeg kunne få kjøpt den. om han kunne da se på hvormye porto ville bli og så skulle jeg sende det også...hvis han ville selge det til meg da...

Stor forskjell på Ebay og finn...
Og akkurat denne afrika storyen har det vært advart mot... og de går kun på elektroniske ting... mobiler, spill osv... Er svindel..

Den der varianten har jeg også vært borti, og det er svindel!
Jeg lata som jeg skulle sende telefonen og sånt, men fikk aldri inn pengene som skulle overføres i forkant. Da sendte jeg en skikkelig stygg og frekk mail tilbake..emoticon

Btw, kan du sende mailadressen på PM? Mye mulig det er samme person, for akkurat det samme stod i den første mailen jeg fikk.

Er nok svindel og hvis personen har lagt igjen nr som begynner på +234, så er det garantert svindel.

har hørt om andre som har fått akkurat samme mail , så ville nok bare sletta den .

Back
Topp