Dette er nei-mat for gravide

Ikke i bruk

Forumet er livet
Det florerer av mer eller mindre godt dokumenterte kostholdsråd for gravide. Og de fleste er naturlig nok mest opptatt av begrensningene. Visste du for eksempel at du trygt kan spise sushi, men at du bør unngå blåmuggoster? Her får du oversikten!

Følger du alle kostholdsrådene for gravide?

Jeg følger den:)

Å forundrer meg stadig vekk over de som driter i det, spesielt når det kommer til spekemat..
At man ikke klarer å la være i ni mnd er for meg ett mysterium..

• Liker
Reactions: CH_

Å forundrer meg stadig vekk over de som driter i det, spesielt når det kommer til spekemat..
Veldig enig! Jeg savner veldig fårepølse, men kunne ikke falt meg inn å spise det på samme måte som jeg savner vin og absolutt ikke drikker det. Men jeg tenker folk får gjøre som de vil, de vet jo om at det ikke bør spises, så deres ansvar ;-)

Jeg spiser omtrent ingen av delene til vanlig og har alltid godt stekt kjøtt /) så for meg er ikke dette store problemet :)

Jeg har cravings etter spekemat så skjønner nesten at folk bryter den. ;) Har klart å holde meg unna da.

Ja det gjør jeg :) Vil være på den sikreste siden jeg kan :) Vil ikke ta unødvendige risikoer selv om det sikkert ofte går bra :)

Prøver å følge så godt jeg kan! Men har glemt meg i et svakt øyeblikk på diverse kjøtt pålegg.. :-)

Jeg har så sykt cravings på sushi!! Vet det kan være trygt, men jeg tar ingen sjanser! Man vet aldri! Så gleder meg til ungen popper ut, for da vet jeg hva jeg skal hive meg over Haha!

Jeg har så sykt cravings på sushi!! Vet det kan være trygt, men jeg tar ingen sjanser! Man vet aldri! Så gleder meg til ungen popper ut, for da vet jeg hva jeg skal hive meg over Haha!

Kjenner mange gravide som spiser MASSE sushi i svangerskapet. Meg selv inkludert :) det har gått helt fint! Kjøp fra en restaurant eller take away som har gode tilbakemeldinger fra Mattilsynet, så er det helt trygt :) jeg holder meg til laks og scampi, fordi det er de bitene jeg liker best. Eneste man skal unngå er tunfisken og evt veldig eksotiske biter ;)
Spis med god samvittighet :)

Kjenner mange gravide som spiser MASSE sushi i svangerskapet. Meg selv inkludert :) det har gått helt fint! Kjøp fra en restaurant eller take away som har gode tilbakemeldinger fra Mattilsynet, så er det helt trygt :) jeg holder meg til laks og scampi, fordi det er de bitene jeg liker best. Eneste man skal unngå er tunfisken og evt veldig eksotiske biter ;)
Signerer denne:) Sushi❤️
Skal ut å spise det i kveld:)

Åååå, kanskje jeg skal prøve meg! Elsker sushi! Da skal jeg gjøre en ekstra research før jeg kjøper. :-) Takk for svar!

Back
Topp