Dette er nei mat for gravide

• Trådstarter Trådstarter Moderator Heidi
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Heidi

Guest
Det florerer av mer eller mindre godt dokumenterte kostholdsråd for gravide. Og de fleste er naturlig nok mest opptatt av begrensningene. Visste du for eksempel at du trygt kan spise sushi, mens du må se langt etter parmaskinke og bør være forsiktig med muggoster? Her får du oversikten!

Ja, det har jeg fått med meg til nå! :P
Mem forrige gang var det fy å spise sushi, husker jeg. Godt tidene forandrer seg. :p

Salami er det jo mye snakk om. Jordmor sa jeg kunne spise det, fra norske store produsenter. Vet mange gravide spiser det nå. Gilde har gått ut og sagt det er trygt. Prøvde, men tok to biter så klarte jeg ikke mer. Enda så godt det var, ble bare helt feil for meg. ;)

Og der lærte eg at roastbiff kan fryses og tines igjen...:)
Kanskje eg skal på butikken? :)

Hmm, leste nå det med kjøttpålegg, og det ser jo ikke helt riktig ut. Ved frysing så forsvinner toxoplasmabakterien ja, men ikke listeria. Listeria forsvinner først ved 70 grader. ???

Hmm, leste nå det med kjøttpålegg, og det ser jo ikke helt riktig ut. Ved frysing så forsvinner toxoplasmabakterien ja, men ikke listeria. Listeria forsvinner først ved 70 grader. ???

Jupp. Listeria overlever frysing, men ikke varme over 70 grader.

Jeg holder meg til hva helsemyndighetene anbefaler og fraråder, når det kommer til kosthold under graviditeten.

Matportalen oppdateres fortløpende ved endringer ;)

Back
Topp