Dette er nei mat for gravide

• Trådstarter Trådstarter Moderator Irene
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Irene

Guest
Det florerer av mer eller mindre godt dokumenterte kostholdsråd for gravide. Og de fleste er naturlig nok mest opptatt av begrensningene. Visste du for eksempel at du trygt kan spise sushi, mens du må se langt etter parmaskinke og bør være forsiktig med muggoster? Her får du oversikten!

Det mange glemmer er når de ammer etterpå. Ungen skriker vettet ut av seg mens mor spiser masse mat som kan....kan forårsake luft i babymagen gjennom brystmelka....

Da er alle råd som kastet ut med badevannet...Jeg vet ikke alltid om jeg skal si noe ... Blir bare så opprørt at man glemmer etterpå.

Jeg synes det som er verst er at alle de som svarer at jeg spiste alt under svangerskapet og det gikk bra, så ikke bry deg om hva andre sier man kan spise eller ikke. Det er jo fint og flott det, men ikke for den stakkaren som plutselig er uheldig og mister barnet nettopp pga at noen sa at man kunne spise alt og disse kostholdsrådene er bare tull.

Jeg synes det som er verst er at alle de som svarer at jeg spiste alt under svangerskapet og det gikk bra, så ikke bry deg om hva andre sier man kan spise eller ikke. Det er jo fint og flott det, men ikke for den stakkaren som plutselig er uheldig og mister barnet nettopp pga at noen sa at man kunne spise alt og disse kostholdsrådene er bare tull.

Har allerede fått høre opp til flere ganger at blodige biffer, salami og spekemat er noe jeg ikke trenger å være redd for i det hele tatt. Det er bare sludder og DIKTET OPP av pengegriske helsefirma (really? what?!). Jeg svarer bare at jeg velger å forholde meg til legen sine råd. Sukk.

Huff, blir matt av de som kaller en hysterisk bare fordi man velger å følge rådene fra myndighetene. Første gang jeg var gravid, i 2006, fikk jeg til og med beskjed om at jeg var hysterisk som ikke kunne ta meg et glass vin en gang...

Bedre å være føre var, synes jeg! Vil ikke risikoere noe.

Back
Topp