Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Så en skal ta en vanlig blodprøve og ikke i fingen?Var hos legen igår for oppfølging og har gått ned 5 kg siden uke 12 etter at jeg begynte å regulere blodsukkeret ved å kontrollere kostholdet(Er nå i uke 19) Det var noe uventet da magen definitivt er blitt større!! Og han i magen vokser som han skal så han får det han trenger. Muligens han er litt lei av broccoli da..
Og en heads up til dere som skal ta den:
Legen spurte om den som hadde tatt blodprøve av meg etter at jeg drakk sukkervæsken hadde tatt fra fingeren eller rett fra blodåren. Fortalte at hun hadde tatt fra fingeren og det skal de altså IKKE gjøre da det ikke gir nøyaktig resultat!
Så en skal ta en vanlig blodprøve og ikke i fingen?
Noen som vet hvor lang tid det tar før resultatet foreligger...?
Så når jeg ikke har hørt fra legen etter en uke så kan jeg gå utfra at alt er i orden...?Fikk beskjed med en gang blodprøven(etter å ha ventet i to timer) ble tatt og var inne hos legen rett etterpå for å snakke om resultatet.

Så når jeg ikke har hørt fra legen etter en uke så kan jeg gå utfra at alt er i orden...?![]()
Neida, jeg også satt der i to timer... Men nå skal det sies at labben ikke ligger på samme stred som legekontoret. Regnet med å høre fra legen dersom det var noe (jeg fikk jo sms om at de synes jeg skulle begynne på folat igjen)... Kanskje jeg skal ringe dem å høreHehe det tørr jeg ikke svare påTok du bare blodprøve og gikk igjen? Jeg satt (dvs lå
) der i to timer etter å ha drukket væsken, tok ny blodprøve som hun sjekket resultatet på og ble så sendt inn igjen til legen for å få mer informasjon om veien videre. Jeg hadde altså litt for høyt blodsukker så vet ikke om det er annerledes når prøven er fin.
Neida, jeg også satt der i to timer... Men nå skal det sies at labben ikke ligger på samme stred som legekontoret. Regnet med å høre fra legen dersom det var noe (jeg fikk jo sms om at de synes jeg skulle begynne på folat igjen)... Kanskje jeg skal ringe dem å høre
Gud nå har jeg bestilt time til uke 24. Altså to uker til. Gruer meg skikkelig.
Gruer meg fordi jeg er redd for at det er noe galt :/
Er det noe man kan merke det på nå??
Mitt blodsukker var som sagt litt for høyt(ikke over grensa, men litt forhøyet) så for å være føre var så har jeg regulert det med kostholdet. Hadde jeg fått påvist svangerskapsdiabetes så virker det som om jeg hadde fått veldig tett oppfølging omkring dette, både hos lege og på sykehus.