Navn: MTDC
Alder: 23
Yrke: Sekretær
Hobby: Strikking, puslespill, leser, trening
Sivilstatus: Forlovet (planlegger bryllup 2.7.2016)
Hvor lenge har dere vært i lag: ca 4,5 år
Barn fra før: Danelia på 2,5
Prøvehistorie: Hadde egentlig ment å begynne prøvingen på seinsommer/høst 2012, ettersom det ville passet bedre inn, vi bodde på hver vår kant av landet våren 2012 ettersom vi var i flytteprosess fra Bodø til Hallingdal. Jeg måtte begynne i jobb i mars, og han måtte jobbe ferdig frem til sommeren.. Han kom på besøk 1. mai - helgen, det viste seg at jeg hadde eggløsning og vi tenkte "hvorfor ikke?" og der satt spiren, gitt

Positiv test da han kom på besøk igjen 17. mai - helgen

Barnet ble født: 10. februar
Navn på barnet: Cecilie Petrine
Kort om svangerskapet: Hadde bekkenløsning fra mai til februar/mars (nesten borte nå), var mye kvalm og slapp de første tre månedene, og ble gradvis bedre etter dette.. Hadde en fin graviditet fra desember da jeg gikk ut i permisjon (tok ut ferie og avspassering så jeg kunne gå tidlig)
Kort om fødselen: Fødselen var fantastisk! Skulle settes i gang 9. februar kl 9, men riene begynte 5 minutter før vekkerklokken ringte klokken 6.. Kjente med en gang at det var rier, men det var ikke veldig vondt.. De kom med 3 minutter mellom og varte i 1 minutt. Ringte jordmor og fikk beskjed om at det kunne gå fort når de var så tette og regelmessige allerede, så vi skulle ikke vente på henne, men hive oss i bilen siden sykehuse er 2,5 t unna. Kom inn på sykehuset rett før 9, som planlagt

Klokken 12 hadde jeg 4 cm åpning og fikk lystgass og et par timer senere fikk jeg fødestue og epidural. Epiduralen hadde god effekt, så jeg hadde ingen smerter etter det. Pressriene kom ca kl 22/23, men det tok tid før vi skjønte at det var pressrier, så innen jeg begynte å presse litt etter midnatt var hun så godt som ute. Pressriene var lite effektive, så jeg måtte presse selv, men det gikk fint og hun ble født etter en halvtime med pressing. Kjente ingenting da hun kom ut heller. Epidural <3