Dette er februardamene

MTDC

Forumet er livet
VIP
En liten presentasjonstråd for å bli bedre kjent, er jo kommet nye til siden sist vi presenterte oss:) Stjal denne fra en annen gruppe og redigerte litt så den passer bedre til oss;)

Navn:
Alder:
Hobby:
Sivilstatus:
Hvor lenge har dere vært i lag:
Barn fra før:
Prøvehistorie:
Barnet ble født:
Navn på barnet:
Kort om svangerskapet:
Kort om fødselen:

Navn: MTDC
Alder: 23
Yrke: Sekretær
Hobby: Strikking, puslespill, leser, trening
Sivilstatus: Forlovet (planlegger bryllup 2.7.2016)
Hvor lenge har dere vært i lag: ca 4,5 år
Barn fra før: Danelia på 2,5
Prøvehistorie: Hadde egentlig ment å begynne prøvingen på seinsommer/høst 2012, ettersom det ville passet bedre inn, vi bodde på hver vår kant av landet våren 2012 ettersom vi var i flytteprosess fra Bodø til Hallingdal. Jeg måtte begynne i jobb i mars, og han måtte jobbe ferdig frem til sommeren.. Han kom på besøk 1. mai - helgen, det viste seg at jeg hadde eggløsning og vi tenkte "hvorfor ikke?" og der satt spiren, gitt ;) Positiv test da han kom på besøk igjen 17. mai - helgen :)
Barnet ble født: 10. februar
Navn på barnet: Cecilie Petrine
Kort om svangerskapet: Hadde bekkenløsning fra mai til februar/mars (nesten borte nå), var mye kvalm og slapp de første tre månedene, og ble gradvis bedre etter dette.. Hadde en fin graviditet fra desember da jeg gikk ut i permisjon (tok ut ferie og avspassering så jeg kunne gå tidlig)
Kort om fødselen: Fødselen var fantastisk! Skulle settes i gang 9. februar kl 9, men riene begynte 5 minutter før vekkerklokken ringte klokken 6.. Kjente med en gang at det var rier, men det var ikke veldig vondt.. De kom med 3 minutter mellom og varte i 1 minutt. Ringte jordmor og fikk beskjed om at det kunne gå fort når de var så tette og regelmessige allerede, så vi skulle ikke vente på henne, men hive oss i bilen siden sykehuse er 2,5 t unna. Kom inn på sykehuset rett før 9, som planlagt;) Klokken 12 hadde jeg 4 cm åpning og fikk lystgass og et par timer senere fikk jeg fødestue og epidural. Epiduralen hadde god effekt, så jeg hadde ingen smerter etter det. Pressriene kom ca kl 22/23, men det tok tid før vi skjønte at det var pressrier, så innen jeg begynte å presse litt etter midnatt var hun så godt som ute. Pressriene var lite effektive, så jeg måtte presse selv, men det gikk fint og hun ble født etter en halvtime med pressing. Kjente ingenting da hun kom ut heller. Epidural <3

Navn: nøtteliten

Alder: 25

Yrke: barnehage

Hobby: strikking, hagearbeid

Sivilstatus: samboer

Hvor lenge har dere vært i lag: 4 år

Barn fra før: adam på 4,5

Prøvehistorie: tok ut pstav i slutten av januar. Bestemte oss for Å ta en pause i prøving frem til syklusen ble stabil, men den måneden kloret det seg jammen meg fast en liten sak.:)

Barnet ble født: 29.januar

Navn på barnet: emil

Kort om svangerskapet: fikk bekkenløsning i uke 8, sykemeldt i uke 17 og satt på krykker i uke 22. Litt kvalme og halsbrann. Mye kynnere og andre plagsomme vondter, så var omtrent sengeliggende siste halvpart. Pluss på fødselsangst pga tidligere fødsel, så har man noen herlige måneder..

Kort om fødselen: helt fantastisk! Stikk motsatt av første. Våknet med det som må ha vært modningsrier mandag kl 5. De kom med ca 8 minutter mellom hele dagen, men var bare ubehagelige. Trodde likevel ikke at det var fødsel på gang. Ca kl 22 ble de hyppigere, og kl 23 var det ca 3 min mellom. Fortsatt bare ubehagelig. Var på sykehuset ca 02:30-03, og hadde da ca 5cm. 04:00 var det 7cm, og først da ble det skikkelig vondt. Kl 05 var det 10cm, og 13 minutter senere var han ute. :) brukte bare risposer som smertelindring, men de hjalp ikke stort på slutten. :)

Navn: Line

Alder: 25

Yrke: Barnehageassistent

Hobby: Hekling, strikking, foto

Sivilstatus: Gift

Hvor lenge har dere vært i lag: 8 år i slutten av april

Barn fra før: Mathias André på 4,5 år

Prøvehistorie: Ikke aktive prøvere, kondom som prevensjon, av og til "slepphendte" og da satt visst spiren...

Barnet ble født: 6. februar

Navn på barnet: Maiken Isabelle

Kort om svangerskapet: Ingen plager før siste 2 mnd, da litt bekkenløsning. Ikke vondt å gå, men utrolig vondt på slutten av dagen, særlig om det hadde vært en aktiv dag. Jobbet fulltid i bhg frem til permisjonen starta.

Kort om fødselen: Ble satt igang 5. februar, ble satt inn ballong. Denne datt ut 07.30 dagen etter og ble enig om å komme på sykehuset kl 12 for evt videre igangsetting. Kl 10 begynte riene, de kom med ca 6 min mellomrom. På sykehuset hadde jeg 3 cm åpning og etter litt tid på mottaket ble jeg flyttet på fødestue. Jordmor trykka på dataen og jeg pusta meg igjennom riene. Litt før 15 lurte jeg på om hun ikke kunne få satt epidural, hun ville ikke for det var visst ikke bra nok tak i riene mine, men hun skulle sjekke meg.... Da var kl 15 - 7 cm!!! Ingen tid til epidural, pressriene kom 15.15, full åpning 15.20 og hun er født 15.38. Ble tatt imot av jordmorstudent, som brukte eeeevigheter på å sy etterpå så tilslutt tok jordmora over. Alt i alt en veldig fin fødsel, gjør det gladelig igjen jeg altså! Men ikke på noen år....

Navn: kryssedull
Alder: 20
Yrke: student
Hobby: ivrig pianist
Sivilstatus: gift
Hvor lenge har dere vært i lag: 3 år
Barn fra før: nei
Prøvehistorie: sluttet på p-pille desember 2011. Mannen var borte januar-mars og så pendlet han videre etter det, men likevel tok det bare to sykluser før lille babyfrø var festet og begynt å vokse :)
Barnet ble født: 26.1.2013
Navn på barnet: Maria/ Lillegull
Kort om svangerskapet: lite plager frem til november (var kvalm en uke i sommerferien bare...!) men så kom vannet i kroppen. Jevn over endel humørsvingninger og sjokoladecravings, ellers bare velstand :) ... Eller, fikk jo svangerskapsforgiftning på slutten, menmen.
Kort om fødselen: ble lagt inn fredag 25.1.13 med svangerskapsforgiftning. Lørdag 26. Ble fødselbsatt igang med modningspiller. Før start var det 2cm... Klokken 12 kom første pille, neste klokka 16 og siste klokken 20, ingen fremgang og umulig å tøye. Ble koblet på ctg-måling, og avbrøt den av intens smerte (og trykketrang) 20.50 ... Da målte jordmor åpning til 5cm. "eg må på dooo" "Nei, jeg tror du skal føde baby!" Rett ned på føden, såvidt 21.00 var det 10cm... Vondt au au wræl! To pressrier på tilsammen 8min og så var lillegull ute! Vips :) 21.51

Navn: SusannS

Alder: 21

Yrke: Bhgassistent/servicemedarbeider

Hobby: Fotografering

Sivilstatus: Samboer

Hvor lenge har dere vært i lag: 1år og snart 1mnd

Barn fra før: Sambo har en sønn på 2 1/2
Prøvehistorie: Var ikke planlagt

Barnet ble født: 02.02

Navn på barnet: Emma

Kort om svangerskapet: Fant ut at jeg var gravid i september (var da 20uker på vei), har ikke hatt noen plager annet enn litt vond rygg etter at vi flyttet i romjula og jeg løftet litt tungt.

Kort om fødselen: Kjempefin! Veldig fornøyd med fødselen! Vannet gikk natt til 1. februar, dro på sjukehuset for sjekk, men ble sendt hjem igjen fordi jeg ikke hadde rier. Jeg og sambo dro derfor på shopping før vi dro hjem og spiste god mat og så på film og tv resten av kvelden. La meg kl 22, så lenge det ble lite søvn natta før. Våknet kl 1 av kraftige rier, gikk på do og prøvde å legge meg til å sove igjen, sov 10 minutter før det kom ei kraftig rie til, ringte føden i2 tiden og fikk beskjed om å komme. Kom inn kl 3 og ble sjekke, 10cm åpning og pressriene kom, snuppa var ute 05.42 :)

Navn: SusannS

Alder: 21

Yrke: Bhgassistent/servicemedarbeider

Hobby: Fotografering

Sivilstatus: Samboer

Hvor lenge har dere vært i lag: 1år og snart 1mnd

Barn fra før: Sambo har en sønn på 2 1/2

Prøvehistorie: Var ikke planlagt

Barnet ble født: 02.02

Navn på barnet: Emma

Kort om svangerskapet: Fant ut at jeg var gravid i september (var da 20uker på vei), har ikke hatt noen plager annet enn litt vond rygg etter at vi flyttet i romjula og jeg løftet litt tungt.

Kort om fødselen: Kjempefin! Veldig fornøyd med fødselen! Vannet gikk natt til 1. februar, dro på sjukehuset for sjekk, men ble sendt hjem igjen fordi jeg ikke hadde rier. Jeg og sambo dro derfor på shopping før vi dro hjem og spiste god mat og så på film og tv resten av kvelden. La meg kl 22, så lenge det ble lite søvn natta før. Våknet kl 1 av kraftige rier, gikk på do og prøvde å legge meg til å sove igjen, sov 10 minutter før det kom ei kraftig rie til, ringte føden i2 tiden og fikk beskjed om å komme. Kom inn kl 3 og ble sjekke, 10cm åpning og pressriene kom, snuppa var ute 05.42 :)

Jeg har ikke med meg pc på fjellet så jeg får ikke kopiert punktene og fylt i. Får i såfall gjøre det når jeg kommer hjem over helgen. Men jeg ble overrasket over å se hvor unge dere er!! Jeg føler meg jo som gamlemor selv sammen med dere her nå :) Jeg er 37 år, bor i Trondheim, er gift og har ei jente på 9 år fra før og så har vi nå fått lille Hannah som ble født 10. mars :) Er det noen andre i februarforumet som er over 30 eller?

Jeg har ikke med meg pc på fjellet så jeg får ikke kopiert punktene og fylt i. Får i såfall gjøre det når jeg kommer hjem over helgen. Men jeg ble overrasket over å se hvor unge dere er!! Jeg føler meg jo som gamlemor selv sammen med dere her nå :) Jeg er 37 år, bor i Trondheim, er gift og har ei jente på 9 år fra før og så har vi nå fått lille Hannah som ble født 10. mars :) Er det noen andre i februarforumet som er over 30 eller?
Vet du, det har jeg aldri tenkt på... Tror ingen her er over 30, men alder er ingen hindring;-) Blir gøy å bli kjent med deg:-)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Vet du, det har jeg aldri tenkt på... Tror ingen her er over 30, men alder er ingen hindring;-) Blir gøy å bli kjent med deg:-)

Jeg må nok være ung til sinns, jeg føler meg veldig likesinnet med dere, hehe :) Uansett så har vi jo én ting til felles å skravle om, og da har jo alder ingen betydning, morsfølelsen er nok den samme :)

Jeg må nok være ung til sinns, jeg føler meg veldig likesinnet med dere, hehe :) Uansett så har vi jo én ting til felles å skravle om, og da har jo alder ingen betydning, morsfølelsen er nok den samme :)
Veldig enig:-):-)

Navn: solo 85
Alder: 27
Yrke: sykepleier
Hobby: styrketrening, jogging, gå turer, lese bøker
Sivilstatus: gift
Hvor lenge har dere vært i lag: kjærester i 6 år og gift i snart 2 år:-)
Barn fra før:
Prøvehistorie: bestemte oss for å sette i gang mars 2012, ble gravid 2 mnd etter, men spontanaborterte. Prøvde igjen rett etter blødning og ble gravid igjen på første forsøk:-))
Barnet ble født: 19.februar
Navn på barnet: William :-)
Kort om svangerskapet: hadde et kjipt svangerskap. Bekkenplager, kvalme, nerve i klem så gikk nesten ikke på slutten. Hadde mye vann i kroppen.
Kort om fødselen: var på overtidskontroll og der viste det at jeg hadde lite fostervann. Ble satt i gang ved å ta vannet deretter drypp. fikk epidural 7 cm ( gladnfor det);-) når jeg endelig ble 10 cm sank hjerterytmen og blodprøve av hode indikerte syreforgiftning. Ble tatt med hastekeisersnitt, en kjempe skremmende opplevelse:-( men han var frisk og rask, blodprøvene hadde vist feil.

Navn: mammaildavid

alder:28

yrke:hjelpepleier

hobby: gå turer, hagearbeidet

sivilstatus:samboer

hvor lenge har dere vært i lag: 3år

Barn fra før:nei

prøvehistorie: ble gravid på første forsøk etter å sluttet på p-pillene

Barn ble født: 7 februar

Navn på barnet: David

Kort om svangerskapet: fant ut jeg var gravid 5uker på vei, Fin form frem til 5mnd, da begynte ryggplagene ble først
gradert sykemeldt i en mnd, etter det klarte jeg ikke jobbe mer.

Kort om fødselen: vannet gikk kl 04. Merket ingenting før kl var 8. Ringte sykehuset. Reiste ikke der til før kl var 11. Ble sjekket kl 11.30, hadde full åpning. Gutten kom 1 og en halv time etterpå. Rask og fin fødsel.

Jeg syns denne tråden er så grei å svippe innom nå når vi begynner å bli flere, så jeg dytter den opp :)

Jeg syns denne tråden er så grei å svippe innom nå når vi begynner å bli flere, så jeg dytter den opp :)
Flinking:-)

Back
Topp