Dette burde jeg jo vite..

lykkepillen

Forumet er livet
Juli13-jentene
VIP
Men jeg er usikker...

Det er ei løsbikkje som jeg ser ofte rundt husene her.. Neste gang jeg ser henne, kommer jeg til å prøve å få tak i henne. Hvor skal jeg ringe for å henvende meg for å finne ut hvem sin bikkje det er? Regner med det er en i byggefeltet her sin, men jeg gidder ikke begynne å ringe på hos naboer.
Jeg ringer da vel ikke politiet??[8|]

falken kanskje

Falken, politiet eller vetrinær!

Alle kan lese av ID brikker. Sjekk om hunden har tatoering i øret først....isåfall kan du gå inn på norsk kennel klubb sine sider og skrive inn "koden" eller ringe og si den til de andre jeg nevnte[;)]

ORIGINAL: *TwinBaBe*

Jeg har hatt en hund hos meg, som var der noen dager faktisk!![:-]

Å da ringte jeg politiet, å spurte hva jeg skulle gjøre.. Og de la inn melding om at hunden var funnet..
Så sjekket de om det var noen som savnet den... Det var det ikke, så jeg hadde hunden i 4 dager, før politiet sa jeg skulle ringe en omplasserings org. som kunne ta seg av han, og se om de fant eigerene..
De la ut annonse, og ventet en uke for å se om eigerene meldte seg, noe de gjorde..
Etter to dager lå han på trappen igjen.[8|] Men da fikk jeg nummeret til eigerene fra omplasseringen da.. Så viste det seg at det var noen nye folk som nettop var flyttet hittil.. .[;)]

Dette er en setter da.. og jeg regner med den enten er chippet eller øretattovert... Så må få tak i noen som kan finne eier utifra reg.nr..

Har lyst å si noen ord til eieren da...[:@] 
Den hunder raser jo rundt huset her, og kommer liksom ofte innom når Nina sover ute i vogna alene. Liker det IKKE!! Hvor vanskelig kan det være å holde hunden på eget område!??[:@]

Hvis det er en setter (fuglehund) vil jeg tro den er øremerket.
Av erfaring kan jeg si at fuglehunder ikke holder seg på eget område dersom det ikke er inngjerdet. Da flyr de rett ut på "jakt."

Men purken has kankje et nummer til deg videre[8|]

ORIGINAL: Hestejenta

Hvis det er en setter (fuglehund) vil jeg tro den er øremerket.
Av erfaring kan jeg si at fuglehunder ikke holder seg på eget område dersom det ikke er inngjerdet. Da flyr de rett ut på "jakt."

Nei.. det regner jeg med. Derfor burde den hunden vært inngjerdet eller i bånd! Jeg liker IKKE løshunder! Og jeg er et hundemenneske..
Tenker på huseieren her jeg.. Som nesten driter i buksa bare hun ser en chihuahua..[8D]

Vi hadde to hunder som løp rundt huset en stund. Ringte da Falken og de henter hunden hvis den er "fanget" og ikke agressiv! For å få med seg hunden tilbake igjen fra Falken må eieren betale 1000kr!! Det er jo sure penger, men kanskje en lærepenge for eieren[;)][:D]

ORIGINAL: fiolen

Vi hadde to hunder som løp rundt huset en stund. Ringte da Falken og de henter hunden hvis den er "fanget" og ikke agressiv! For å få med seg hunden tilbake igjen fra Falken må eieren betale 1000kr!! Det er jo sure penger, men kanskje en lærepenge for eieren[;)][:D]

Høhø!! Dritbra!! Ja.. det er helt sikkert en lærepenge! Klart.. Unner ikke folk som mister hunden sånn en sjelden gang å måtte betale 1000kr, MEN, for de som bare IKKE klarer å holde hunden på eget område..[:@]

Vi hadde en slik hund rundt her.. og jeg ringte politiet og de kom og hentet den med engang [;)]

hunder-politiet, katter - dyrebeskyttelsen, og om du kjører på en elg må du ringe viltnemda[:D]
Jeg har alle nr. lagra på mobilen, haha[8|][:D]

ORIGINAL: ~September~

hunder-politiet, katter - dyrebeskyttelsen, og om du kjører på en elg må du ringe viltnemda[:D]

Om jeg kjører på en Grevling da...[8D]

ORIGINAL: Geniet lykkepillen

ORIGINAL: ~September~

Om jeg kjører på en Grevling da...[8D]

Er nok den stakkar viltnemdmannen som må rykke ut da og, ja[8D]

ORIGINAL: Mizz__86

ja tror det er politiet.

Back
Topp