dette bedriver eg mine daga med...

Ohh, så søt, hvordan strikker du det? Jeg er amatør når det gjelder strikking, men prøver å strikke et teppe nå[:D], kommet ganske langt nå.
Brukte du 2 eller 5 strikkepinner frå å strikke denne lua?

ORIGINAL: E.R.A.

Ohh, så søt, hvordan strikker du det? Jeg er amatør når det gjelder strikking, men prøver å strikke et teppe nå[:D], kommet ganske langt nå.
Brukte du 2 eller 5 strikkepinner frå å strikke denne lua?

Hehe, takk takk[:D]
Begynnte på rundpinne, så når  jeg skulle felle og det ble litt lite masker gikk jeg over til 5 pinner.
Veldig enkel egentlig.. strikker først åtte omganger, så en hull rekke, så åtte omganger til, så begynner en med de hvite prikkene, etter ca 13cm  (spørs hvilken str) så begynner en å strikke 9 masker så 2 rett sammen rundt hele pinnen, så en omgang uten felling, så 8 masker og 2 rett sammen, helt til den omgangen der en strikker 4 masker og 2 masker rett sammen, så skifter en til grønn fargen, så fortsetter fellinga til en har 6 masker igjen, så strikker en de 6 maskene ti omganger (de 6 maskene er stilken) . så felles det av.
Så strikker en 8 blader utenom etter på på 2 pinner.
6 masker. strikkes fire ganger, så felles det til 4 masker og strikker de fire ganger, så felles det til to masker, og strikker de to ganger, så felles det til en maske, og trekker tråden sammen.

1000 takk for oppskriften[:D]. Dette må jeg bare prøve, selv om det høres ikke lett ut.

ORIGINAL: E.R.A.

1000 takk for oppskriften[:D]. Dette må jeg bare prøve, selv om det høres ikke lett ut.

Du kan nå gi en lyd når du skal begynne , så kan du få rett maske antall og cm til den str du velger å strikke i [;)]
Så kan jeg kanskje forklare litt bedre viss det er noe som du ikke forstår[;)] Jeg stiller til hjelp !![:D]

å herreguuudd så flink du er..noen som kan dette her ja[:)] skikkelig søt og flott lue....

hihi, takk takk [:D] Har ikke noe annet å bedrive kveldene mine med når lille gutt sover [;)]

Back
Topp