Det verker i underlivet

Bøtteknott

Forelsket i forumet
I natt våknet jeg som vanlig mange ganger, men opplevde noe jeg ikke har opplevd tidligere i svangerskapet. Det verket skikkelig i underlivet! Altså helt ytterst/nederst, ikke inni. Det var såpass vondt at jeg måtte ta smertestillende, og de varte hele natta igjennom. Merket det fristet å putte en kald klut mellom beina, men begynte ikke å styre med det i natt. Jeg prøvde å finne en behagelig liggestilling, og fant ut at det var vondt å ligge med beina samlet, og vondt å ligge på siden/magen hvis jeg hadde ene beinet foran det andre. Kom plutselig på at mange sliter med sånne liggestillinger i forbindelse med bekkenløsning, men kan det være det da? Selv om smerten gikk helt bak til halebeinet har jeg ikke merket noen andre plager i ryggen for eksempel. Hadde ikke den verkende følelsen da jeg sto opp i dag, men har gått rundt i hele dag og vært helt øm der nede og følt et press som om babyen holder på å jumpe ut av seg selv. Er det noen som har vært borti tilsvarende? Dette er helt fremmede symptomer for meg. :)
 
Har hatt det samme flere ganger men mest mot slutten sånn som nå. Dette er tiden for ymse smerter i alle slags varianter... Hadde og har bekkenløsning både med første og andre mann med samme problematikk. Litt usikker på om det er bekkenløsningen eller om det er vanlig. Men litt musevondt må man nesten regne med hehe... :) men det kan være helt grusomt vondt det vet jeg :)
 
Har hatt slike smerter i underlivet ja. Synes de kommer oftere nå, og kan være ganske vonde.
 
Takk for svar! Godt å vite at det er sånn som kan skje da, og sannsynligvis ikke noe ukjent, farlig noe. :) Får håpe det ikke er daglig, så får jeg heller ta en Paracet de nettene det er verst.
 
Jeg har samme type smerter i underlivet :-( får det bare jeg går mer enn 10 meter! Idag har jeg gått litt mer enn jeg pleier og da har jeg hatt kjempe vondt der nede.. Kombinert andre bekken smerter... Hmm nytt for meg det og så det var greit å komme over dette innlegget om at jeg ikke er "alene" :)
 
Får sånn verking når jeg går. Og legen sa det mest sannsynelig var åreknuter der nede samtidig med at jeg har kraftig bekkenløsning. En super kombinasjon. Men her ligger han utrolig lavt så han presser vel på alt da nå som har begynner og bli litt stor.
 
Back
Topp