Det var jo GENIALT

Almyrida81

Forumet er livet
VIP
å feste pepperkakehuset med smørbukk!!!! [:D][:D][:D][:D]
Det stivna jo kjempefort og veldig greit!! [:D]
Herlig!!! Slippe det der sukker-smelte-dritet..

Takk for lenemor! [:D]

For en vanvittig god idÈ!!!!! Bare smelte karamellen litt da?

ja, det var helt genialt - jeg fant tipset et sted på den store verdsveven (www). Og ja, Lucky me!, det er bare å smelte den litt i ei steikepane. Jeg brukte 12 smørbukk for å montere et helt pepperkakehus, og hadde litt til overs, så det er ikke mye som skal til

Så lurt[:D][:D]. Det smaker jo bedre også. Det sukkeret er ikke godt akkurat

vi har og testa det etter tips fra lenemor, genialt, jeg hater den sukkersmaken og melis har jeg ikke tålmodighet til når et helt hus skal monteres, men det var kjempeenkelt med karamellene ja![:D]

Det SKAL jeg prøve!!!! [:D]

Hmm, tror jeg må teste ut dette jeg og[:D]

Det høres smart ut. Bortsett fra at mannen hater smørbukk da. Får se om jeg får tillatelse til å bruke det på vårt. Ellers er det fram med kjele og sukker.....

Det hørtes jo veldig bra ut det! Smart!

*men jeg lurer litt på vad smørbukk er for noe? Kan dere oversette til svensk? [8D]*

bare bruk en hvilken som helst karamell du, så lenge det er en sånn fløtekaramell

Jeg prøvde, men fikk det ikke til [:'(]
Så på hus nr. 3 monterte jeg med melis!!!
For et ork, men det står nå iallefall nå da [;)]

Til neste år overtar sambo monteringa, for det har han visst erfaring med [;)]

Såååå genialt [:D] Nå står smørbukk på handlelisten og jeg er klar som et egg til å "lime" sammen pepperkakehuset [;)]

ORIGINAL: lenemor

ja, det var helt genialt - jeg fant tipset et sted på den store verdsveven (www). Og ja, Lucky me!, det er bare å smelte den litt i ei steikepane. Jeg brukte 12 smørbukk for å montere et helt pepperkakehus, og hadde litt til overs, så det er ikke mye som skal til

som i å steke den liksom???[8D] jeg må ha alt slike matting inn med teskje.. er født uten husmorgen[&:]

Slik gjør du trillemor:

• ta en stekepanne
  • sett på ovnen, plata på middels varme
  • sleng i noen karameller (en 10-12 stykker) og la stå til de begynner å sige utover
  • ta en tresleiv og rør i karamellene for å se om de er smeltet
  • hvis nei: la stå litt til
  • hvis ja: ta en av endeveggene på pepperkakehuset ditt og dypp begge sidene nedi panna
  • sett veggen på bakepapir eller et brett, og monter langveggene mot kortveggen
  • ta den andre kortveggen og dypp begge ender i panna og monter på langveggene
  • Nå kan du justere veggene så de står sånn nogenlunde vinkelrett - ta gjerne en sleiv med karamellmasse og ha innvendig i hjørnene for å forsterke
  • ta masse på sleiva igjen og smør på toppen av langveggene og på mønet på kortveggene - først på ene siden, sett på takplate og så på andre siden og sett på takplate
  • Forsterk taket med å smøre masse i skjøten på toppen før du monterer pipa
  • La stå til alt er stivnet før du pynter

ORIGINAL: lenemor

Slik gjør du trillemor:
  • ta en stekepanne
  • sett på ovnen, plata på middels varme
  • sleng i noen karameller (en 10-12 stykker) og la stå til de begynner å sige utover
  • ta en tresleiv og rør i karamellene for å se om de er smeltet
  • hvis nei: la stå litt til
  • hvis ja: ta en av endeveggene på pepperkakehuset ditt og dypp begge sidene nedi panna
  • sett veggen på bakepapir eller et brett, og monter langveggene mot kortveggen
  • ta den andre kortveggen og dypp begge ender i panna og monter på langveggene
  • Nå kan du justere veggene så de står sånn nogenlunde vinkelrett - ta gjerne en sleiv med karamellmasse og ha innvendig i hjørnene for å forsterke
  • ta masse på sleiva igjen og smør på toppen av langveggene og på mønet på kortveggene - først på ene siden, sett på takplate og så på andre siden og sett på takplate
  • Forsterk taket med å smøre masse i skjøten på toppen før du monterer pipa
  • La stå til alt er stivnet før du pynter

takk!! der dytta du monicabebe litt ned fra husmorstigen.. du får en stjerne i boka...[:D][:D][:D][:D] kjekt å få alt inn med teskje.. (jeg må nemlig ringe monica for alt, men dette tipset har hun ikke kommet med[8D])

ORIGINAL: Trillemor82

takk!! der dytta du monicabebe litt ned fra husmorstigen.. du får en stjerne i boka...[:D][:D][:D][:D] kjekt å få alt inn med teskje.. (jeg må nemlig ringe monica for alt, men dette tipset har hun ikke kommet med[8D])

du er nå god da!

Back
Topp