Det var ingen spontanabort!

hjemmelaget

Forelsket i forumet
Januarskatter 2015
Etter å ha hatt et veldig behagelig svangerskap til nå, har jeg hatt masse smerter problemer med magen i dag. Og så fikk jeg plutselig en styrtblødning, og tenkte at, jaja... det var vel det. Ringte legevakta med en gang, ble tatt rett inn og ble veldig godt tatt vare på. Fikk informasjon om blodprøver og retningslinjer for å bekrefte spontanabort, og han tilbyr seg å høre etter hjertelyden, men advarte meg om å ikke forvente for mye uten at det trengte å bety noe. 

Han søkte og søkte, på ett tidspunkt sa jeg at det var liten vits å håpe, men han fortsatte. De lengste minuttene i mitt liv - og plutselig var de der! 150 slag med det han kalte en "frisk og rask liten rakker"! Det var en baby i magen min! Først da slapp jeg tårene løs og jeg er verdens lykkeligste akkurat nå! Sykepleieren som tok telefonen og tok imot oss da vi kom sto i gangen med noen andre pasienter da vi gikk forbi. Hun er kanskje den varmeste personen jeg har kjente i ti minutter noen gang, og når jeg gikk forbi sa jeg bare "Han var der" og hun ga meg en kjempeklem rett foran de andre pasientene. Vittig egentlig, men det var bare sånn en sterk opplevelse...
Åååå for en kveld!!!

Denne babyen skal i hvert fall vite hvor høyt han er elsket og ønsket helt fra begynnelsen <3

Nå skal jeg bare grine litt til... <3 <3 <3

Så godt å høre da!!
Fikk du noen forklaring på blødningen...?

Det kunne være så mye rart.. Uteblitt menstruasjon, urinveisinfeksjon, diverse.... Det er visst ikke så uvanlig. Jeg syns bare det vare så mye, og så mye levret blod, men det mente han bare var fordi det hadde samlet seg opp en stund. Men han virket egentlig ganske sikkert på at det ikke var en SA helt fra jeg kom inn. Mest fordi magesmertene hadde gitt seg før blødningene startet. Jeg skal ha første kontroll hos fastlegen i morra, så det blir sikkert tatt flere prøver da. Akkurat nå er jeg bare så utrolig lettet... 

For en rørende historie! Så utrolig godt at alt så bra ut for du og nurket i magen. Det er jo relativt vanlig å ha blødninger tidlig i svangerskapet, uten at det er SA. Men man blir jo selvfølgelig veldig bekymret. :-) Jeg har placenta previa, og i forbindelse med det f.eks får man gjerne blødninger. (var på tidlig ul for å fastsette termin). Håper veien videre går knirkefritt for dere :-))

Skummelt med sånn placenta previa... Men det kan vel fortsatt forandre seg, kan det ikke? 

Så det innlegget jeg skrev i går var noe rotete... Var langt ned og høyt opp og mange inntrykk. Blør litt enda når jeg tørker meg, men skal til legen om ett par timer. Har fått en skikkelig støkk, så jeg kommer nok til å be om å få den tidlige ul som han på legevakta sa jeg har rett på hvis jeg ønsker den. Men man må vel tro at alt er så bra som det kan være :) Tross alt er det ikke mye mer risiko i denne fasen enn det er etter uke 12.

Så bra! Jeg kjenner den følelsen av lettelse du har nå! Så mange hjerteslag i minuttet tyder vel på gutt? ;-)

Samme som forrigemann hadde i uke 16, så det er vel stor sjans for en gutt til :) Magefølelsen sier i hvert fall det, selv om det hadde vært veldig koselig med ei jente. Har vært på standard svangerskapskontroll i dag, og sitter og venter på telefon fra sykehuset om tidlig UL. Har denne uroen i kroppen, så håper jeg får vite noe snart.

Har du vært hos legen nå? Hvordan står det til? Jo, er skummelt det der, men satser på at den flytter seg slik den gjorde sist. Mitt største mareritt må være ks, så det vil jeg slippe for alt i verden. :-) Har god tid på å flytte seg heldigvis.

Var hos legen tidligere i dag, og hun henviste meg rett videre med en gang. Fikk beskjed om å kontakte henne i morgen formiddag hvis jeg ikke hadde hørt noe fra sykehuset innen da, for da ville hun henvise meg privat. Men hun ringte sykehuset mens jeg var der, og de mente de skulle klare å ta meg inn ganske snart, så jeg krysser fingrene. Føler liksom ikke jeg klarer å slippe jubelen helt løs akkurat nå. Sitter litt på vent, enda jeg har fått forsikringer om at det er normalt med sprengte blodkar, særlig mellom uke 6 og 9. Jeg har jo hatt småblødninger før, men dette var MYE. 

Krysser fingrene for at morkaka di flytter seg litt lenger opp, og at du slipper ks. Heldigvis masse tid enda :)

Back
Topp