"Det var ikke mye til mage"

Junibarn84

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Marsboerne
VIP
Julimammaer 2016
Junibarna 2019
Det er mange jeg ikke har møtt på en stund, og når jeg møter de er kommentarene "det var ikke mye til mage, sikker på du er gravid?" eller "hun vokser som hun skal?"

Ja, for det er jo jeg som bestemmer hvor stor mage jeg skal ha.

Sent from my iPhone using BV Forum

Hahaha! "Er du sikker på at du er gravid?". Hva svarer du på det? Nei, litt usikker, men i noen og 20 uker har jeg vært litt sånn rar i kroppen, så jeg bare går ut i fra det. Ul viste at det var noe i magen, lignet en baby, men kan ikke være helt sikker...

Dette var dagens. Er det vanlig å få sånne kommentarer?

Jeg får også slike kommentarer... Folk tenker ikke over hva de sier til gravide tydeligvis.

Sniker litt fra februar. Denne gangen har jeg også fått sånne kommentarer som oi, så liten mage du har! Forrige gang var det motsatt da var det du er svæææær, sikker på at det bare er en? Det plager meg mye mindre at de kommenterer at magen er liten, men skjønner ikke hvorfor magen på død og liv skal kommenteres. Det oppleves av veldig mange som sårende!

Godgutten vår skal bli storebror, termin 3.2.14

Hahaha! "Er du sikker på at du er gravid?". Hva svarer du på det? Nei, litt usikker, men i noen og 20 uker har jeg vært litt sånn rar i kroppen, så jeg bare går ut i fra det. Ul viste at det var noe i magen, lignet en baby, men kan ikke være helt sikker...

Dette var dagens. Er det vanlig å få sånne kommentarer?

Haha, leerr.
Nei, altså vet ikke helt hva som sparker i magen min jeg. Kansje litt luft?
Folk altså.

Sniker litt fra februar. Denne gangen har jeg også fått sånne kommentarer som oi, så liten mage du har! Forrige gang var det motsatt da var det du er svæææær, sikker på at det bare er en? Det plager meg mye mindre at de kommenterer at magen er liten, men skjønner ikke hvorfor magen på død og liv skal kommenteres. Det oppleves av veldig mange som sårende!

Godgutten vår skal bli storebror, termin 3.2.14

Jeg trøste meg med at det bare er uvitenhet. Alle har virkelig noe å mene når du er gravid.

Folk sier så mye dumt og rart f.eks. "du vet det er mye jobb med unger" eller "det er ikke bare å dra ut og ta seg en øl når man får barn" eller "det blir ikke mye søvn når ungen blir født".

Det er sånn man kan si til folk FØR de blir gravide. Jeg får også kommentarer på at magen min er liten. Synes det er så unødvendig altså.

Fikk høre at jeg hadde fått så liten mage. Hun håpet bare at det ikke var noe gale.

Om man ikke er redd fra før blir du det iallefal da.

Er småfrekt å spør om alt er i orden siden magen ikke er "normal" størrelse på. Nei folk bærer da ungen forskjellig. ;-p

omvendt her,folk spør hele tiden om det er flere enn en,og når jeg sier at det er det to ultralyder har visst,så sier de at det kan jo ikke stemme får du er jo sååå stor.Synes det var moro de to første gangene,men nå er jeg lei.Første svangerskap gikk jeg ned på grunn av ekstrem kvalme 6 kg de første 6 mnd,så da var det ingen som sa noe noen gang,for ingen så jeg var gravid.Har en jobb som jeg er i mye kontakt med folk og har faktisk tatt en spansk en noen ganger i det siste og sagt at jeg er lenger enn jeg er,får orker ikke de rare blikkene fra folk lenger.så gleder meg egentlig bare til å komme litt lenger,da gjør det vel ikke noe å være stor håper jeg.

Åh! Er så lei av disse kommentarene! "Hvor har du gjort av magen?" "Er du sikker på at det ikke er bare luft?" ARGH! :( Blir jo nervøs for om ungen vokser som han skal osv. Mage-Symfyse-målet mitt ligger i øvre kant, så er i utgangspunktet ikke nervøs for det, men j****g irriterende allikevel...

I dag fikk jeg høre "jeg kunne aldri gjettet at du var gravid"...

Jeg ligger også helt i øvre grense på det grønne.

Den er enten for stor eller for liten, har vel aldri hørt den er helt passe.

Enkelte tenker seg ikke om før de åpner munnen. Magen har ofte ingenting med størrelsen på babyen å gjøre. Avhenger jo av vår vekt, vektøkning, hvordan babyen ligger, høyden vår osv :)

Mh

Jeg blir så sur og lei meg når to av mine venninner + søsteren til kjæresten min sammenligner meg med hu fotballfrue!! Jeg har lagt på meg 25 kilo, begynner å bli ordentlig framtung, og sliten. Så får jeg slengt i fjeset om "det er normalt, for fotballfrue synes det nesten ikke på osv... OG HUN ER MYE MER PÅVEI ENN DEG" !! Uff!! Er det éi som jeg synes det er kjipt å bli sammenlignet med, så er det jaggu hu!

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg blir så sur og lei meg når to av mine venninner + søsteren til kjæresten min sammenligner meg med hu fotballfrue!! Jeg har lagt på meg 25 kilo, begynner å bli ordentlig framtung, og sliten. Så får jeg slengt i fjeset om "det er normalt, for fotballfrue synes det nesten ikke på osv... OG HUN ER MYE MER PÅVEI ENN DEG" !! Uff!! Er det éi som jeg synes det er kjipt å bli sammenlignet med, så er det jaggu hu!

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg hadde bedt de dra der pepperen gror. Makan til frekkhet skal man lete lengre etter.

Fikk også høre av ei på jobb at jeg var jo større enn hun andre kollegaen min som har termin i slutten av desember. Hun ble litt sånn, men magen min er jo ikke liten, og jeg tenkte at jeg er jammen meg ikke så stor!! At ikke folk kan ta litt mer hensyn! Jeg er 184 cm og bredskuldret, min kollega er smal og tynn. Det er ikke så rart at vi har forskjellige mager heller da.

Det er generelt helt utrolig hvor mye folk har å melde... Generelt går lite av kommentarerene innpå meg, kanskje fordi jeg tilfeldigvis har vært så heldig å ikke legge på meg veldig masse og føler meg helt grei med kroppen som den er nå. Den typen kommentar som irriterer meg er MENN som skal si at "husk at det er ikke en sykdom". Hva svarte har de med å komme med den kommentaren for? Ikke har jeg klaga på noenting og ikke har jeg plager eller noe - hva er det de ønsker å oppnå med den kommentaren, som så gjerne kommer ut av det blå? Grrr..

Men neida. Det er ingen sykdom. Det er f&%¤#n ikke noen normaltilstand heller. Utsagnet om at det ikke er en sykdom klinger dessuten så langt mye bedre om den gravide kan få sagt det selv. ikke en mann som i neste åndedrag skal snakke om at Ingrid Kristiansen eller var det Grete Waitz løp maraton i 7.måned, og noen andre de kjenner som løp O-løp omtrent til vannet gikk. De klarer på et vis å få en til å føle seg udugelig enda man trener mer enn vedkommende og sikkert er langt mer mobil og bevegelig i alle retninger fortsatt. Men jeg tror virkelig de bare driver "smalltalk", så man får bære over med det..

Jeg skjønner ikke greia til folk. Jeg får høre det motsatte. "Så svær du er!" "Du er jo like stor nå som jeg var til termin" "du kommer til å bli diger" hvorfor kan ikke folk bare si "så fin mage du har" Alle bærer forskjellig. Man kan ikke bestemme hva slags mage man har som gravid. Noen har store mager, noen små. Har da ingenting med str. på baby å gjøre....
Her om dagen var det en mann som spurte meg hvor mye jeg hadde lagt på meg. Herlighet, noen har virkelig ikke antenner!!!

Jeg skjønner ikke greia til folk. Jeg får høre det motsatte. "Så svær du er!" "Du er jo like stor nå som jeg var til termin" "du kommer til å bli diger" hvorfor kan ikke folk bare si "så fin mage du har" Alle bærer forskjellig. Man kan ikke bestemme hva slags mage man har som gravid. Noen har store mager, noen små. Har da ingenting med str. på baby å gjøre....
Her om dagen var det en mann som spurte meg hvor mye jeg hadde lagt på meg. Herlighet, noen har virkelig ikke antenner!!!

Jeg har termin i slutten av januar, og ingen kan se at jeg er gravid hvis de ser rett bakfra :p Likevel skal alle kommentere størrelse og vekt, og er helt overbevist om at ting ikke er som det skal.. Hvis noen hadde sagt til meg at jeg er stor hadde jeg nok svart med en strak høyre, jeg mistrives med å vagge rundt.. Det jeg mistrives mest med er hvor mye folk skal blande seg. Etter jula er over skal jeg klappe folk på magen å spørre hvor mye de har lagt på seg, samt kommentere at de har blitt store :p

Back
Topp