Det var ikke 17. mai tog i år heller..

Frk. Tvert I. Mot

Forumet er livet
VIP
For andre år på rad har vi bare gått i kø. Kan ikke kalle det 17. mai tog da det ikke eksistrer ett korps en gang. Det er det mest stemningsløse toget jeg har opplevd det som går i nærområdet vårt altså!

Riktignok er det folk, barn, flagg og fløyter, men kun en trommespiller, og ingen som gidder rope hipp hurra en gang. Kun jeg og en annen voksen som ropte i ny og ne i håp om og få opp stemningen litt.

Har SÅ lyst til og droppe det neste år, og gå ett helt annet sted, men føler samtidig at jentungen må få gå sammen med de fra barnehagen da.

Men det er virkelig 17. mai kill altså!

17. mai er ikke det samme uten korps, og iallefall om ingen roper og jubler litt!
Det var 2 korps i toget "vårt" men de i barnahagen til snuppa var kjeeeeedelige. Ingen som ropte hipp hipp hurra eller noe. Enda de hadde øvd på forhånd, og det er 100 unger i den barnehagen.
Skuffa!

Det slår faktisk ikke vårt.. De har en boombox mellom to personer fremst i toget..emoticon 

Meen, vi har drilljenter!emoticon

Det er kjipt når 17.maitog blir "degradert" til køer, men slik blir det ofte på små steder..

Jeg syns det er koselig å gå i tog uansett jeg da.. Får pratet litt med naboene..emoticon

Bouncing buttplug skrev:
Det slår faktisk ikke vårt.. De har en boombox mellom to personer fremst i toget..emoticon 

Meen, vi har drilljenter!emoticon

Det er kjipt når 17.maitog blir "degradert" til køer, men slik blir det ofte på små steder..

Jeg syns det er koselig å gå i tog uansett jeg da.. Får pratet litt med naboene..emoticon

Jeg bor i Bergen liksom *holdeformunnsmiley*

Når jeg bodde i skogen hadde de alltid korps i togene, det ene toget som var der spilte 2-4 steder hvert år. Da burde det i allefall gå ann og fikse på større steder! *skuffetsmiley*

Vi har nok ikke rare "toget" der jeg kommer fra (Stø) skal jeg si deg.. I år valgte jeg å gå i tog her jeg bor (Myre), og her er det både korps og drilljenter emoticon

Slik så årets 17. mai-tog ut på Stø i Vesterålen, kun halvparten som er "vanlige norske", de andre er finsker, svensker, samer, tyskere, belgere, russere, Gråtass, hest og ponni emoticon

Tog uten korps er dødt for min del, blir jo så tamt.
Her blir det korpsmusikk takket hver vi korpsveteraner som stiller opp år etter år sammen med skolekorpset (de er så få at de ikke klarer det alene). Og det er mye lyd i toget med hurra-rop, fløyter og skoler som synger.

Vi har ikke en gang et tog som inkluderer barnehagebarna i nærområdet, så du går ikke lov å klage.. :p I sentrum var det helt vanvittig mye mennesker, men tivoliet var kjekt. :)

får gjøre som oss
her har ungene aldri gått i toget der barnehagen går, de kommer heller ikke til å gå med klassen når den dagen kommer
Vi går i lokaltoget i bygda vi bor, med vårt eget musikkkorps, ungene koser seg som bare det og har aldri klaget over at de ikke går med de de går i barnehage med, de stor koser seg med alle de andre som er der

bondekone skrev:
får gjøre som oss
her har ungene aldri gått i toget der barnehagen går, de kommer heller ikke til å gå med klassen når den dagen kommer
Vi går i lokaltoget i bygda vi bor, med vårt eget musikkkorps, ungene koser seg som bare det og har aldri klaget over at de ikke går med de de går i barnehage med, de stor koser seg med alle de andre som er der

Hadde vi hatt ett naturlig sted vi passet inn, eller hadde tilknytning til, så hadde vi gjort det. Men det har vi ikke, og da blir liksom der barnehagen går det naturligste.

Back
Topp