det var det jeg tenkte

hhennes

Forumet er livet
http://www.vg.no/mat-og-drikke/artikkel.php?artid=10005017

meg og sambo har mange ganger vært på butikken å kjøpt barnemat til tuppa. vi syns det er morro å prøve ulike ting.
den ene gangen vill sambo kjøpe et sånt glass der det sto fra 5-6 mnd og var med yoghurt. det sa jeg var uaktuelt. og det var riktig ifølge den artikkelen.
syns det er tullete at sånt produseres

Det har jeg ikke tenkt på, at det er sånn yoghurt i de glassene. Eneste jeg lurer på er to forskjellige fra nestle.. den ene heter xxx og banan-yoghurt, mens den andre heter xxx og banan MED yoghurt. Hva er forskjellen? [8|]

Det har jeg ikke tenkt på, at det er sånn yoghurt i de glassene. Eneste jeg lurer på er to forskjellige fra nestle.. den ene heter xxx og banan-yoghurt, mens den andre heter xxx og banan MED yoghurt. Hva er forskjellen?

sikkert innholdet,
vet det ene glasset inneholder 20 prosent yoghurt..

men det finnes jo enkelte morsmelkerstatninger som også er basert på kumelk...hva med de da? feks Collett er det og den anbefales jo av helsestasjonen..

men det finnes jo enkelte morsmelkerstatninger som også er basert på kumelk...hva med de da? feks Collett er det og den anbefales jo av helsestasjonen..

Jeg bruker ikke mme-så det vet jeg ikke.
og jeg følger ikke alt de sier på hs..

en må jo bestemme selv hva som er best for sitt barn:)

Jeg bare sier hva jeg tenkte, og er glad for å ha funnet en artikkel som bekrefter det jeg syns:)
hehe.. Skal hvertfall ikke gi mitt barn noe med kumelk før hun er 10 mnd.

det var ikke ment som noe form for kritikk...beklager hvis det virket slik. Poenget var bare det at jg synes det er rart at de ber folk vente medkumelk når det finnes i mme... Feks i hjemladet til mannen min bruker vanlig melk fra de er født og det skjer ikke noe med barna. De er friske og opplagte...

det var ikke ment som noe form for kritikk...beklager hvis det virket slik. Poenget var bare det at jg synes det er rart at de ber folk vente medkumelk når det finnes i mme... Feks i hjemladet til mannen min bruker vanlig melk fra de er født og det skjer ikke noe med barna. De er friske og opplagte...

går helt fint;)
ja sant det du sier..

for å være ærlig så har jg gått over til å bruke vanlig melk jg...jenta mi tålte ikke noen av mme. Se spesielle fra apoteket nektet hun å drikke. Ikke gikk hun oppi vekt heller. Siden jg byttet har hun begynt å drikke mye bedre og tom begynt å gå opp. Ikke har hun reagert på melka heller... Så jeh tror ikke det kan være så farlig. Jeg har prøvd masse men ingenting fungerte. Det er nok delte meninger på dette...

for å være ærlig så har jg gått over til å bruke vanlig melk jg...jenta mi tålte ikke noen av mme. Se spesielle fra apoteket nektet hun å drikke. Ikke gikk hun oppi vekt heller. Siden jg byttet har hun begynt å drikke mye bedre og tom begynt å gå opp. Ikke har hun reagert på melka heller... Så jeh tror ikke det kan være så farlig. Jeg har prøvd masse men ingenting fungerte. Det er nok delte meninger på dette...

å. men du gir grøt middag og vann i tillegg eller? tror mamma gav søsteren min vanlig melk

grøten blander jg ut med vann. Gir henne vann og babysaft i tillegg. Magen er fin.
Mamma gav os vanlig melk fra vi var 6 mnd. og vi har klart oss bra...

Sweeto
Medlem

Medlem siden: 13.06.2009
Status: ikke pålogget grøten blander jg ut med vann. Gir henne vann og babysaft i tillegg. Magen er fin.
Mamma gav os vanlig melk fra vi var 6 mnd. og vi har klart oss bra... [/quote

:)

Syns det hørtes rart ut [&:] alle mme som fås kjøpt i butikken er basert på ku melk :O eneste er den som får kjøpt på apoteket som ikke er basert på det[:-]
Har ikke tenkt over at det ikke er anbefalt [8|] er det noen som vet hvorfor det ikke er det ?

Dette er IKKE ment som kritikk - jeg vet det er en del land hvor de bruker vanlig ku-melk veldig tidlig. MEN det er jo også fakta at det er en høyere prosent av laktose intolleranse i disse landene. Den sjangsen har ikke jeg lyst til å ta.

alle drikker melk der...har ikke hørt om noen som har reagert på det... så tror ikke det kan være såååå farlig... slik det er idag kan man jo reagere på alt mulig... men jg hadde ikke noe valg. hun tålte ikke noe av de mme. den fra apoteket som er basert på soya luktet og smarkte rart. det ville hun ikke drikke. Istedenfor å gå opp i vekt gikk hun enten ned eller gikk opp 60 gr mellom hver kontroll... og det er ikke mye... med vanlig melk har begynt å spise bedre og går opp.
Tidligere hadde hun konstant vondt i magen og diare, nå har hun verken vondt eller diare. Avføringen har også normal farge, var tidligere grønn pga vond mage...
For oss har situasjonen bedret seg masse...

Når det gjelder mme basert på kumelk, har de spaltet den slik at den er fri for bla. laktose og annet jeg ikke husker i farta. [:)]

Her har han fått den fra fra nestle[8|] Har gått helt fint det. Synes det er dumt det står på de glassene at de kan få det fra 5 mnd hvis det ikke er bra for dem[&:] Vel få høre med hs når vi skal dit på 6 mnd kontroll,hører heller på de enn det som står i avisa [;)] ikke ment som kritikk det her heller da[:D]

Her har han fått den fra fra nestle Har gått helt fint det. Synes det er dumt det står på de glassene at de kan få det fra 5 mnd hvis det ikke er bra for dem Vel få høre med hs når vi skal dit på 6 mnd kontroll,hører heller på de enn det som står i avisa ikke ment som kritikk det her heller da

må gjerne oppdatere hva de sa på hs:)

Back
Topp