Det var den tanna :/

LineMerethe

Gift med forumet
Tanna mi knakk rett av når jeg spiste frokost nå[:'(][:(] Ringte til tannlegen for å høre hva jeg kunne gjøre.
Enten rotfylle tanna som koster 4100 kroner, eller så kunne jeg trekke den siden den er helt bakerst til 1200 kr.

Hva hadde du gjort? Altså, jeg trenger den jo ikke, og det syntes ikke om jeg tar den bort.

Er det visdomstanna? I såfall hadde jeg bare trukket den uten å mukke..

Nei, det er tannen før visdomstannen. Har ikke fått visdomstennene opp enda jeg[:-] Jeg bruker ikke den tanna som knakk til noe.. Den bare er der[8D]

ORIGINAL: Julia89

Tatt den bort!! Har selv trekket den bakerste! Er det visdomstanna di eller? Tannlegen min sa til meg det var bare å trekke den, for de kan bli ganske dårlige uansett.

Det er tanna før visdomstanna[:'(]

ORIGINAL: CaKa*

er det het helt bakerst? som 12 år jeksel eller visdomstann? da hadde jeg trekt den uten tvil! tror jeg hadde gjort det uansett så lenge den ikke syntes. men jeg mangler en 12 år jeksel og har ikke fått noen visdomstenner og det plager meg absolutt ingeting at jeg ikke har de tennene, lettere å pusse der jeg mangler en tann[8D]

Haha, der har du ett poeng! Jeg selv ser ikke noe vits å legge 4100 kroner på en tann som ikke syntes. Hadde det vært fortanna hadde jeg ikke nølt, men på en tann som ikke brukes til noe?[8|] Mulig det er 12 års jekselen ja, det er tannen før visdomstannen.

Trekk den[:)] Den syns jo ikke uansett.. Også er det myee billigere!
Flate for noen priser det er hos tannlegen[:'(]

Trekk den... skal love deg at det er en mye enklere og greiere affære enn å rotfylle. Kanskje kan du risikere at det blir mer trøbbel med tanna igjen om det ramler av flere biter senere. Nei... bli kvitt hele dritten og slipp mer problemer med den for resten av livet. [;)] Jeg har tatt to sånne og jeg savner dem virkelig ikke. [:D]

ORIGINAL: Julia89

12 års jekselen har jeg også trekt, mye plager med den, så likegreit å trekke [:D] Den er nok dårlig i stand uansett, siden den knakk. Har du vondt? [:'(]

Har ikke vondt, men det kan ha vært hull i den ja. Hadde vondt for en stund tilbake nemlig, men da kunne jeg ikke gå til tannlegen fordi jeg var gravid, og det gikk over uten at jeg har tenkt noe mer om det.

Da forsvinner tanna[:D]

Jeg hadde trekt den. Ingen garanti for at rotfylling blir bra så da må du antaglig trekke den senere uansett så det kan bli mye dyrere med rotfylling enn først antatt.

ORIGINAL: hyggli

Jeg hadde trekt den. Ingen garanti for at rotfylling blir bra så da må du antaglig trekke den senere uansett så det kan bli mye dyrere med rotfylling enn først antatt.

Er enig med deg.
Etter en rotfylling blir tanna ofte sprø, og så kan det gå stykker av den igjen.. og da må du enten til med en ny rotfylling eller sette inn en ny tann på stift (om du ønsker å ha en tann der fortsatt). Det var iallefall de valgene jeg fikk av tannlegen [:)] jeg hadde en tann som var rotfylt fra før av, som det gikk et stykke av mens jeg gikk gravid.. fikk den ikke ordna før nå i sommer.. ettersom min tann var ganske langt fram i underkjeven valgte jeg å få laga en ny tann på stift til 6000kr!!! (fy flate sier jeg bare).. men hadde det vært den bakerste tanna tror jeg ikke at jeg hadde tatt det så tungt om jeg hadde måtte trekke den altså.. så hadde nok gjort det istedetfor da ja. [:)]

hmmm, jeg sitter her og har tannverk, har hatt det i over 3 uker nå.
Vært 2 ganger til tannlegen og han har bare gjort det verre. [:(]

Jeg knakk vekk halve tanna under fødselen (den forran visdomstannen, men jeg har trekt alle visdomstennene så er forsåvidt bakerste tanna) og har ikke hatt vondt, men tenkte at det sikkert var smart å fikse den. NEI DET VAR DET IKKE!!!!!! [:@]

Jeg har allerede brukt over 2 store lapper og på mandag må jeg enten:
a. bore på nytt og legge en midlertidig fylling
b. rotfylle eller
c. trekke....

Men jeg synes faktisk at jeg har lite tenner igjen på den siden nede vist jeg trekker den... [8|][8|][8|]
Da sitter jeg jo med bare 2 flate tenner før dei skarpe begynner (hjørnetann bestyret).

Skulle det skje noe med en av dei 2 i fremtiden da så er jeg jo nesten tannlaus på den siden... [&:]
Men jeg har ikke penger til å holde på slik i det uendelige... [:(]

Hvorfor er det ikke bare egenandel på tannlege?????? [:@]

Lykke til hos tannlegen. [;)]

Da hadde jeg trekt tanna[;)]
Billigere nå og senere[:D]

Uten tvil fjerna den... Har trekk den bakerste jekselen selv, og nå kommer visdomstanna der den var.. [:)]

ORIGINAL: Liquid84

hmmm, jeg sitter her og har tannverk, har hatt det i over 3 uker nå.
Vært 2 ganger til tannlegen og han har bare gjort det verre. [:(]

Jeg knakk vekk halve tanna under fødselen (den forran visdomstannen, men jeg har trekt alle visdomstennene så er forsåvidt bakerste tanna) og har ikke hatt vondt, men tenkte at det sikkert var smart å fikse den. NEI DET VAR DET IKKE!!!!!! [:@]

Jeg har allerede brukt over 2 store lapper og på mandag må jeg enten:
a. bore på nytt og legge en midlertidig fylling
b. rotfylle eller
c. trekke....

Men jeg synes faktisk at jeg har lite tenner igjen på den siden nede vist jeg trekker den... [8|][8|][8|]
Da sitter jeg jo med bare 2 flate tenner før dei skarpe begynner (hjørnetann bestyret).

Skulle det skje noe med en av dei 2 i fremtiden da så er jeg jo nesten tannlaus på den siden... [&:]
Men jeg har ikke penger til å holde på slik i det uendelige... [:(]

Hvorfor er det ikke bare egenandel på tannlege?????? [:@]

Lykke til hos tannlegen. [;)]

Oii, kan du ikke klage til tannlegen din? Er jo ikke meninga at det skal bli værre :/ Det er sikkert samme tanna vi sliter med. Tannlege er helt sinnsykt dyrt, egenandelen skulle vært på en 50 lapp[:D]

Back
Topp