Det var den halsbrannen da..

MariaS

Forumet er livet
VIP
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
♡Julekulene 2021♡
Okei, nå plages jeg skikkelig. Raper og smågulper magesyre hele dagen, skikkelig vond, brennende følelse i hele halsen og litt nedover :(
Har hittil brukt flytende Gaviscon, men når jeg må drikke det flere ganger i løpet av en halvtime, så sier det seg selv at det ikke funker noe særlig :(

Det jeg da lurer på, er;
Hvilke andre syredempede midler kan gravide ta? Og viktigst av alt, er det bare tyggetabeletter alt sammen?

Tar vanligvis Somac når jeg ikke er gravid, men den er dessverre ikke anbefalt for gravide..

Har du prøvd melk eller banan? Loveharts?
Tok meg et glass skummet melk nå før jeg la meg, det roa ned litt :)
Banan klarer jeg ikke å spise lengre, ikke etter at jeg kasta opp bananen jeg spiste på tom mage :yuck: Blæh..

Spørs om jeg skal kjøpe meg litt lovehearts i morgen, liker de ikke men er villig til å prøve det meste :laughing002

Tok meg et glass skummet melk nå før jeg la meg, det roa ned litt :)
Banan klarer jeg ikke å spise lengre, ikke etter at jeg kasta opp bananen jeg spiste på tom mage :yuck: Blæh..

Spørs om jeg skal kjøpe meg litt lovehearts i morgen, liker de ikke men er villig til å prøve det meste :laughing002
Melk og loveharts har hjulpet meg :) åsså må jeg sove helst på venstre side. Når jeg ligger på høyre side da kommer den alltid snikende, den irriterende halsbrannen. Lykke til å håper d blir litt bedre :)

Melk og loveharts har hjulpet meg :) åsså må jeg sove helst på venstre side. Når jeg ligger på høyre side da kommer den alltid snikende, den irriterende halsbrannen. Lykke til å håper d blir litt bedre :)
Takk for det :)

Greit at jeg er glad i melk da, må bare huske å drikke den når jeg har halsbrann ;)
Favorittsiden er høyre til meg, legger meg automatisk dit. Får gi venstre side flere sjanser :)

Lovehearts har redda meg et par kvelder i det siste :smug:

Ta og hør med lege om å kunne bruke losec istedenfor (omeprazol), er innenfor samme "familie" som somac (pantoprazol) men kan brukes av gravide, men anbefalinger er jo galieve og gaviscon.

Titralac er reseptfritt.. Kan svelges hele.. og funker godt for meg. Ellers ser jeg Shadow har kommet med gode råd rett over her:)

Ta og hør med lege om å kunne bruke losec istedenfor (omeprazol), er innenfor samme "familie" som somac (pantoprazol) men kan brukes av gravide, men anbefalinger er jo galieve og gaviscon.
Spørs om jeg skal ta det opp med legen min ja, kan ikke fortsette slik i 11 uker til :p
Takk for tipset :)

Det er helt grusomt her også nå. Våkner av at jeg "spyr" opp magesyre.
Men jeg merker det hjelper å ligge på venstre side, og å ikke spise pasta og pizza med tomatsaus.

Spørs om jeg skal ta det opp med legen min ja, kan ikke fortsette slik i 11 uker til :p
Takk for tipset :)
Gjør det, som regel får man jo halsbrann pga slapp muskulatur og senere pga dårlig plass, da blir de mildeste enkleste formene for antacida anbefalt for de er som regel mest effektiv for det.
Men om man har problemer fra før er det jo bedre med noe som hjelper på andre måter :)

Har tadd gavison fram til nå å det har funket fint men siste 3 døgnan har eg gådd med konstant halsbrann å gavison funker ikke nå særli lengre...demper det en liten stund bare :/ mor mi har anbefalt å småspise mandler om dagen då det hjalp ho når ho va gravid :) så idag ska e kjøpe mandler så håper jeg det bi likar ;)

Jeg bruker å ta 2 gaviscon tyggetabletter om natta da det heldigvis bare er da jeg er plaget. Våkner faktisk hver natt nå med halsbrann. Nå skal jeg prøve å la være å spise så seint. Spise kvelds senest kl 20.. Se om det hjelper. Stakkars dere som plages med det hele dagen. Er en pest det der:confused:

Av og til det er mandler som hjelper...eller biola. Det begynte med halsbrann hos meg og..og netter er verste...æsj :/

Sleit sykt med halsbrann selv og legen på fødeavd. skrev ut zantac 150mg til meg.. Nyy hverdag. Vet de hadde 75mg reseptfritt før, men tror de er ute av produksjon? Kunne vært noe å prøvd og regner med det er trygt med tanke på at fødeavd. ga resepten. Holder i massevis med én brusetablett om dagen, kjenner ingenting og kan spise hva som helst :)

shit, for første gang i livet har jeg nå erfart halsbrann.. Akkurat lagt meg og gulpet syre nesten umiddelbart når hodet traff puten. Dette er jo helt forferdelig. I morgen må jeg definitivt gå til innkjøp av noe som kan lindre. :wideyed::woot::wtf::yuck:

shit, for første gang i livet har jeg nå erfart halsbrann.. Akkurat lagt meg og gulpet syre nesten umiddelbart når hodet traff puten. Dette er jo helt forferdelig. I morgen må jeg definitivt gå til innkjøp av noe som kan lindre. :wideyed::woot::wtf::yuck:
Det er noe herk altså :yuck:
Håper du finner noe som funker for deg :)

Back
Topp