Det vanskelige navnevalget

x1xTrista

Elsker forumet
Vi har diskutert veldig dette med navn hjemme. Jeg har hele tiden vært ganske bestemt på et jentenavn dersom det skulle bli en jente.
I går ble vi sittende og ramse opp våre forslag både på gutte- og jentenavn.
Sambo synes ikke at det navnet jeg har "valgt" passer på en baby, men at det er fint når ungen blir litt større.

Men så ble vi enige om at dersom jeg sto på mitt om det blir jente, så så skulle han få si "mest" om det blir gutt [:D] Og da ble jeg fornøyd...

Så da blir det mest sannsynlig Helene om det blir jente, og Dennis om det blir gutt.

Hva synes dere?

Fine navn det.. [:)]

Ja disse navna er jaggu ikke enkelt! Du har valgt flotte navn da. [:)]
Prøver å få sambo med på å bli enig om navn her, men han er så oppsatt på å se barnet først. Han har jo egentlig rett i det da, men jeg liker å ha litt kontroll på ting, og vil iallefall ha noen navn som vi har å velge mellom.
Eneste som er bestemt, er at barnet skal ha etternavnet til far. Det er ikke så veldig langt, så jeg lurer på om jeg vil ha dobbeltnavn eller ikke. Hmm... Dere skjønner, jeg har lyst på navnet Ane, og så er jo det så kort så kanskje jeg skal ha et til? Hva skulle i såfall det være?

Helene er nydelig. Vi var inne på tanken om Helena (med a, riktignok) vi også, før det viste seg at vi bare trengte å diskutere guttenavn. [:)]

Ane er også kjempefint. Kan gjerne stå alene også.

Joda det er ikke noe i veien for at det kan stå alene, bare jeg som føler det blir litt snaut sikkert [:D] Takk skal du ha for svaret 

:) Hm, dobbeltnavn med Ane ... *tenke* Ane Kjersti? Ane Kristine? Ane Marie?

Leser for tiden en serie som heter Havets datter. Der heter en av hovedpersonene Ane Elise, og det synes jeg er så pent, men det gjør ikke samboer... :(

Synd med de pappaene, gitt! [;)] Jeg foreslo Karen Augusta på vår, dersom vi fikk jente, men det likte ikke han.
Ane Elise er da vel fint? Hva er det han ikke liker med det, da?

ORIGINAL: Ragnhildmor

Synd med de pappaene, gitt! [;)] Jeg foreslo Karen Augusta på vår, dersom vi fikk jente, men det likte ikke han.
Ane Elise er da vel fint? Hva er det han ikke liker med det, da?

Nei det må gudene vite. Han likte Ane, men ikke det andre... Hmm.. får vel bare vente å se.

ORIGINAL: Trista

Vi har diskutert veldig dette med navn hjemme. Jeg har hele tiden vært ganske bestemt på et jentenavn dersom det skulle bli en jente.
I går ble vi sittende og ramse opp våre forslag både på gutte- og jentenavn.
Sambo synes ikke at det navnet jeg har "valgt" passer på en baby, men at det er fint når ungen blir litt større.

Men så ble vi enige om at dersom jeg sto på mitt om det blir jente, så så skulle han få si "mest" om det blir gutt [:D] Og da ble jeg fornøyd...

Så da blir det mest sannsynlig Helene om det blir jente, og Dennis om det blir gutt.

Hva synes dere?

Hei, her er vi nok ganske like. Hvis det blir en jente vil hun bli oppkalt etter våre bestemødre og navnet blir da Anny Helena (usikker på om vi skal ha bindestrek eller ikke). Vi har ikke kommet til enighet om guttenavn, men det eneste vi liker begge to er Dennis.  Så Trista: kjempefine navn begge to!

synes de er fine jeg!!
Sliter med guttenavn!!! Help me out!

ORIGINAL: førstegangsgravid

synes de er fine jeg!!

Jeg må jo bare si Leo jeg da! Elsker det navnet, hadde plan om bruke det men nå er det jente i magen her. Synes det er søtt men og så mandig :) og så synes jeg navnet Amandus er fint..

navnevalg jah.. d e kje helt enkelt... he ikkje klart å bestemme oss endå... [8|]

Her har navn nesten ikke blitt diskutert.. annet enn at mannen min nevnte navnet Tomine i begynnelsen av svangerskapet.. jeg liker nå det navnet godt... men har lyst på dobble navn.. selv har jeg en del ideer både når det gjelder gutte og jente navn.. men har liksom aldri fått satt oss ned å snakka om det...

jeg har veldig lyst til å ha noen alternativ klare før babyen kommer, har ikke lyst til å ha en navneløs baby så veldig lenge....

Hei.

Jeg synes navnene var veldig fine!!!
Ikke lett med navne-valget.
Spesielt ikke her i huset! [:)]

Her blir det hvertfall Magnus. Vi var skjønt enige om det for kjempelenge siden. [:)] Men hvis det plutselig blir jente likevel, da aner vi virkelig ikke!

Magnus var et riktig pent navn. Vi er enige om guttenavn vi også, men jentenavnet er altså et problem. 

ORIGINAL: FirstTime

ORIGINAL: førstegangsgravid

synes de er fine jeg!!

Jeg må jo bare si Leo jeg da! Elsker det navnet, hadde plan om bruke det men nå er det jente i magen her. Synes det er søtt men og så mandig :) og så synes jeg navnet Amandus er fint..

ja...amandus er jo fint!! Tenkte litt på amadeus, men kanskje amandus er finere...?? noen synspunkt?

Magnus var et riktig pent navn.

Å, tusen takk!!!!

Back
Topp