Det ultimate bilsete for nyfødt?

*FruM*

Elsker forumet
Hvilket sete er best for nyfødt? Vi har fått ny bil siden forrige baby og kan endelig ha izofix med base - så skal kjøpe nytt sete til lillebror. Vil og ha mulighet til å klikke på understellet til vogna (TFK Joggster Twist)

Har ikke startet å undersøke så mye enda, men har fått anbefalt følgende: 
- Izo Sleep BeSafe
- Maxi Cosy m/ isofixbase

Hva er egentlig forskjellen på alle de MaxiCosy setene? SÅ mange forskjellige da?
Hvordan man vet man som er best av dem, og hva som er forskjellen?

Maxi Cosi er mye lettere enn izi sleep i alle fall. Jeg vet ikke prisforskjell og det med understellet til vognen. Vi har kjøpt Maxi Cosi Cabriofix, og det virker som det er et populært sete som kom best ut i test i fjor mener jeg

Vi hadde maxi cosi iso fix , kjempe fornøyde.Hadde også maxi cosi vogn som barne sette kunne sitte oppi, da barnet ikke brukte sete mer så er vognen bare en vanlig trille ;)

Var kjempefornøyd med izi sleep :-) Ja det er litt tungt, men syntes det var viktigare at det har 5-punkts sele og at det kan leggast heilt flatt. Synes det er spesielt viktig dersom du skal bruke det på vognunderstell, siden det er dårlig for ryggen til babyen å sitte for lenge i vanlig bilsete :-) Men no hadde vi emmaljunga mondial også, så vekt er ikkje det store problemet for oss ;-)

vi har izi safe, en av grunnene er fordi man kan legge det ned.

maxi cosi har to babyseter: pebble med family fix og standard sete. Dra på en butikk så vil du se forskjellen. Det vanlige maxi cosi sete kan også monteres på family fix basen om man ønsker det, men pebble kan ikke monteres på den vanlige isofixbasen til det vanlige sete.

Maxi Cosi er trygt, enkelt og kompatibelt med de fleste vogner.
I tilegg er det et lett sete, så du klarer å bære sete med baby i lenge.. :)

Vi har maxi cosi cabriofix med base etter mini. Jeg elsker det setet, ville ikke valgt noe annet om vi måtte kjøpe nytt til lillebror. Det er så lett å bære, har kommet bra ut i tester, holder lenge (vi brukte det til mini var ca 1,5år. Vi kunne bruke det som ekstrasete til hun var rundt 2år. Hun var ikke så tung, og ikke var hun for lang heller). Veldig kjekt med base, klikk på og av og man slipper å knote med å feste hver gang, det er jo bare et klikk.

Vi endte opp med britax sete, det kan også klikkes på tfk vognen. Vi endte opp med dette fordi ingen forhandlere ville lenger anbefale Maxi cosi, dette pga 3 punkt selen og det at stolen ikke har endret seg på 20 år, men det har trafikken og sikkerheten i bil. Britax sete er den store vinneren på sikkerhet denne gangen. Jeg føler vi endte opp med det riktig valget denne gangen. Dette er også ett større sete enn Maxi cosi:)

Vet at mange forbanner seg over tyngden på besafe. At maxi cosi har trepunktssele skal ikke ha noe å si. Det har kommet godt ut i tester og er lett og håndterlig. Vi superfornøyd med det og det brukes nå til baby nr 2.

Viktigst av alt er nesten å teste det ut i bilen, maxi cosi stod ikke godt i vår bil så vi valgte izi sleep, og godt var det for da han var 5 mnd lånte vi et maxi cosi og han var for stor til det blitt, lille kjempebabyen vår;)
 eller så har jo besafe kommet med et nytt GO tror jeg det heter, det skal ha skåret ganske bra i tester. 

Maxi Cosi Cabriofix med Easyfixbase eller Maxi Cosi Pebble med Familyfix er de sikreste babysetene på markedet. De er også lette å bære og enkle å montere. Alt BeSafe Izi Sleep ikke er. Den veier dobbelt så mye som MC Cabriofix, og er stor og klumpete. Acta Graco sitt er også stort og tar mye plass, men er ikke så tungt som Izi Sleep. 

Du kan også sjekke ut Britax/Römer/Volvo Babysafe Plus (samme setet selges under flere merkenavn). Det får også veldig god sikkerhetsscore. 

Hadde maxi cosi cabriofix. Beste setet jeg har hatt :)

Veldig enkelt og lett :) Skulle jeg valgt om igjen, hadde jeg uten tvil valgt det samme :)

Og, ang vognen.. Er vel bare Maxi Cosi du kan ha på Tfk`n?! 

H0112 skrev:
Og, ang vognen.. Er vel bare Maxi Cosi du kan ha på Tfk`n?! 

Overhode ikke. Jeg har adapter til britax og jeg mener man fikk både til besafe ogmaxi cosi.

søteste skrev:
Vi endte opp med britax sete, det kan også klikkes på tfk vognen. Vi endte opp med dette fordi ingen forhandlere ville lenger anbefale Maxi cosi, dette pga 3 punkt selen og det at stolen ikke har endret seg på 20 år, men det har trafikken og sikkerheten i bil. Britax sete er den store vinneren på sikkerhet denne gangen. Jeg føler vi endte opp med det riktig valget denne gangen. Dette er også ett større sete enn Maxi cosi:)

jeg er forhandler så ikke skyv alle under en skuff der. Om man står mellom et sete med fempunktsele fra brevi eller et maxi cosi med trepunktsele som er testvinner i alt det er med i av tester, så mener du med flere i bransjen at da skal man velge brevi? 

Jeg kunne dratt fram flere eksempler på stoler som er blitt fornøyet hvor den "gamle" stolen gjør det bedre i test, selv om den nye estetisk "ser" best ut. Maxi cosi har forøvrig endret seg på 20 år, men grunnen til at det ikke har måtte foretatt så store endringen som enkelte andre er jo rett og slett det at det gjør det så bra!

Britax er ikke den store vinneren på sikkerhet denne gangen, men det vant den siste testen(men har du sett hvem det testet "mot"?) Maxi cosi er ikke representert, men man kan jo lett hente maxi cosi sine scores å sammenligne dem, og da gjør det vell all over litt bedre enn britax sitt.

Ville bare påpeke litt missvisende informasjon, hilsen en kjempe britax fan, men som på tross av det har innsikt i de andre stolene på markedet. (våre barn sikres i britaxseter) Både britax/romer og maxi cosi er helhetlig et sikkert valg, de har gjevnt over gjort det veldig bra i flere år.

Maxi Cosi Cabriofix med EasyFix base har vi. :) Kjempe fornøyd. :D

Lillejenta på 10 mndr. sitter fint i det enda :D Hun er litt liten da, så tror de fleste bytter mellom 10 og 12 mndr. til sete nr 2

Vi er kjempe fornøyd, det er lett og enkelt å klikke fast i basen. Det er lett å bære på hånda, i tillegg til handleposer eller bager fra barnehagen i tillegg til å ha med en 2.5 åring. :P

Elsker setet. :D 

Har ei venninne som har BeSafe Izi Sleep, og det er drit tungt.. 

Back
Topp