Det uendelige te spørsmålet

Anonymlø

Andre møte med forumet
Hvordan te kan man faktisk drikke? Uansett hva jeg kjøper å leser på så inneholder det noe som kan være skadelig.. Hvilken te drikker du? :anyone
 
Drikker den teen jeg har lyst på, så lenge jeg holder meg under 200 mg koffein dagen. Hva er det som er skadelig med te?
 
Drikker den teen jeg vil. Har aldri hørt om restriksjoner så lenge det ikke er enorme mengder. Drikker stort sett Earl Grey :p
 
Har ikke fått med meg at det er noe te vi ikke skal drikke jeg heller... Drikker nok det jeg vil, men prøver å holde det på et greit nivå.
 
Du kan jo drikke så mye du vill av all te som ikke inneholder koffein, lakris eller bringebærblader. Både Clipper og Pukka er merker som har et bredt utvalg av urteteer, så de sverger jeg til :)
Drikker også 1-2 kopper vanlig kaffe pluss eventuelt koffeinfri kaffe hvis det røyner på ;)
Har ikke fått avsmak for kaffe enda, slik jeg fikk forrige gang jeg var gravid, men kan jo hende det kommer når kvalmen tar seg enda mer opp.
 
Drikker endel fruktte (london te), samt 1-2 kopper earl grey. Mmm, det er godt.
 
Rooibush varianter er godt og helt innafor.
Pukka har endel urteteer uten lakris (selv om mange er søta med det).
Fusion fra twinings har også flere uten noe ille.

Og om du holder deg unna andre lakriskilder skader ikke en kopp søta med lakris om dagen.
 
Drikker maks 2-3 kopper med vanlig svart lipton te per dag, når jeg er syk, sjeldent jeg drikker te til vanlig. Gjerne med forrest fruit eller blue fruits smak :rolleyes: Det sies at man skal være forsiktig med koffein, som det er i kaffe, energidrikker, cola, og te. Energidrikker skal gravide holde seg helt unna, men kaffe og te kan man drikke innenfor 200 mg koffein i døgnet. En kopp sort te inneholder ca 52 MG koffein, en kopp kaffe (ca.2 dl) inneholder ca. 100-120 MG koffein.
Koffein passerer morkaken og går over til barnet. Man får også dårligere forbrenning av koffein når man er gravid, så kroppene våre holder lengre på koffeinen enn den normalt sett gjør.
 
Har bytta til infusion fra twinnings, spesielt sitron og ingefær kan anbefales. Naturlig koffeinfri :)
 
Back
Topp