Det tar visst litt tid å lage noe perfekt <3 Sol.i.hjertet

Håper vi kan få et perfekt gullegg inn begge to, hadde vært veldig hyggelig å havne i termingruppe med deg ♥️

Og, ser den. Det VAR uhyre vondt hos meg, så jeg er veldig glad for å høre det gikk bedre hos deg ♥️ Nå slipper vi forhåpentligvis flere uttak, men.. om så, så er det jo godt å høre at det KAN gå bedre :)

Synes vi går for det!:D Mht ny syklus nå og sett at den er forholdsvis normal nå, når tenker du ca el og innsett blir for deg i januar?:Heartred Tenk om man slipper flere uttak da... det hadde virkelig vært over all forventning:shy:

... Og nei, ikke fått noe svar enda.. Men blir vel på mandag. Nok å gjøre i helga likevel, så går nok fort...!!

Agh, så kjipt å ikke få det før helga! Men godt du har litt å gjøre:love7 Håper du får en riktig god helg, så er jeg veldig spent på mandag!

Synes vi går for det!:D Mht ny syklus nå og sett at den er forholdsvis normal nå, når tenker du ca el og innsett blir for deg i januar?:Heartred Tenk om man slipper flere uttak da... det hadde virkelig vært over all forventning:shy:

Agh, så kjipt å ikke få det før helga! Men godt du har litt å gjøre:love7 Håper du får en riktig god helg, så er jeg veldig spent på mandag!

EL forventet første uka i januar, så.. Orker ikke prøve regulere med te for å få tidligere EL :p Kanskje, hvis EL begynner bli sen, men..
Må høre hva de mener på mandag. Ideelt sett, burde jeg helst ikke få EL på en mandag eller tirsdag, for da faller vel innsett på en helg, så.. :p

EL forventet første uka i januar, så.. Orker ikke prøve regulere med te for å få tidligere EL :p Kanskje, hvis EL begynner bli sen, men..
Må høre hva de mener på mandag. Ideelt sett, burde jeg helst ikke få EL på en mandag eller tirsdag, for da faller vel innsett på en helg, så.. :p

Det er utrolig stressende:wideyed: Shit... kunne du tenkt deg styrt syklus? Ikke at jeg helt vet hvordan det funker, men har hørt det er mulig.

Det er utrolig stressende:wideyed: Shit... kunne du tenkt deg styrt syklus? Ikke at jeg helt vet hvordan det funker, men har hørt det er mulig.

Jeg vet jo ikke hva de har tenkt på sykehuset enda, så får bare høre på mandag antar jeg :) Ta det derfra! :)

IVF#1 - Pp 17 - cd 15 - uttak
Jeg våknet lenge før klokka ringte i morges. Blæra var full og etter jeg tømte den så var det ingen behagelig posisjon å ligge i. Tankene vandret tilbake til året som har gått. Prøveåret. Så mange nedturer, så mye motgang. Samtidig har jeg så mye å være takknemlig for. Vi ER friske. Selv om vi sliter med infertilitet. Vi har et fint liv. Vi har trygge jobber. Gode venner. Og en nær og god familie. Et fint hus. Mat i overflod, og drikke likeså.

Jeg sto opp og ordna meg. Litt sminke, men ikke for mye. Tenkte meg at det nok kommer noen tårer i løpet av dagen. Det skulle jeg ha rett i.

Jeg fikk presset i meg et par skiver til frokost. Så puttet jeg i meg pillene. 11 totalt inkl vitaminpiller. Vi kjørte deretter og møtte i god tid på St. Olavs. Jeg ville være der når morfinen kicket inn, bare sånn i tilfelle... Jeg ble bittelitt varm og lett i hodet, men ellers merket jeg ikke så mye til den. Ganske behagelig egentlig.

Etter en halvtimes forsinkelse kom vi inn til bioingeniør. Hun tok oss gjennom alt det praktiske rundt uthenting, mannens prøve, hvordan det er ønskelig at cellene skal befrukte seg og deles etc. Gjorde oss også oppmerksom på det at jeg hadde 15 eggposer på ul og det kunne hende at det ble totalfrys. Deretter ble mannen tatt med på et eget rom, og jeg ble etterhvert tatt med inn på «postoperativen», og fikk en liten samtale med sykepleier. Hun fortalte om helfo-arket og litt mer praktiske greier. Etter ca 10-15 minutter venting (som føltes som en evighet) ble jeg så tatt med inn på operasjonsstua. Jeg måtte dette fra meg skoene utenfor, deretter gikk jeg inn i et lite avlukke hvor jeg tok av meg nedentil og fikk et laken som «skjørt». Hadde ikke trengt å ta på kjolen, med andre ord.

Inne på operasjonsstua ble jeg møtt av lege, sykepleier og bioingeniør. De gikk kjapt i gang med uttaket. Samtidig hadde vi en helt alminnelig samtale der inne om alt mulig rart. Det gjorde ting litt lettere. Hun satte sprøyten (lokalbedøvelsen) på begge sider i skjeden. Høyre side var ikke noe problem, venstre var litt ubehagelig. Men det gikk heldigvis fort over. På høyre side kjente jeg lite, ble mest fascinert over væsken som ble sugd ut og at man så eggposen ble mindre og til slutt ble borte. Bioingeniøren kom inn og sa at de hadde sju egg til nå. Shit, tenkte jeg. Venstre side mot slutten ble litt ubehagelig, men ikke mer enn at det var overkommelig. Neste gang bioingeniører kom inn sa hun bare «det er mange». Eggstokkene mine hadde lagt seg helt inntil hverandre så det så ut som én stor eggstokk. Etterhvert var det tømt. De forsøkte å ta cysten, men det var nok ikke en vanncyste... Fikk egentlig ikke et ordentlig svar på hva det var. Men kanskje gyn fra Riksen hadde rett i at det var en endometriosecyste. Siste gang bioingeniøren kom inn sa hun at hun ikke hadde fått telt alle, men det var over 18... og det vet vi jo hva betyr.

Jeg kjente gråten i halsen. Jeg hadde håpet så i det lengste at vi skulle få innsett. Samtidig som jeg ikke har turt å håpe. Men jeg HADDE forestilt meg å kunne ha en positiv test til jul... Jeg begynte å gråte. Stille. Legen og sykepleieren var utrolig fine. Jeg så hvor mye de brydde seg. Legen forsikret meg om at det var mange fine, store eggposer, så sannsynligheten for at det er modne egg som er tatt ut er stor. Og at det er like stor, om ikke større, sannsynlighet for å bli gravid etter frys, for da er kroppen bedre rustet til en graviditet. Jeg ble lagt på en seng og trillet inn på postoperativen. Der fikk jeg ligge en halvtimes tid bak forheng og grått meg litt ferdig. Samtidig fikk jeg oppdatering fra mannen at han hadde levert en KJEMPEprøve, og hadde til og med filmet svømmerne da han fikk se dem fordi han visste jeg ville se:Heartred fineste mannen.

Vi forsøker nå å se det positive. Jeg slipper forhåpentlig OHSS. Vi kan spise og drikke og kose oss masse i jula. Og vi fikk jo tross alt ut et godt resultat - ja, over all forventning mtp min AMH på 10! Nå starter den nervepirrende ventingen på telefon om hvordan det har gått. Onsdag eller torsdag kommer dommen. Hvis de ringer før det så er det dårlige nyheter. Krysser fingrene for noen fine blastoer på frys. Så skal jeg forberede magehulen til innsett i januar som best jeg kan:Heartred

For et utrolig spennende resultat! Og så godt at du begynner å venne deg til tanken om innsett i Januar :Heartred
Je krysser fingra for gode nyheter på onsdag, har virkelig trua! :hello2:Heartred

For et utrolig spennende resultat! Og så godt at du begynner å venne deg til tanken om innsett i Januar :Heartred
Je krysser fingra for gode nyheter på onsdag, har virkelig trua! :hello2:Heartred

Tusen takk, vi forsøker å holde motet oppe:Heartred:Heartred

Ååå, håper sånn!:love7 Jeg lurer på om jeg har såvidt fått med meg nyheter hos dere også?

Jaa stemmer det. Er 5+1 i dag. :Heartred Jeg som var overbevist om at forsøket ikke kom til å funke :hilarious: Det er liksom noe med det. Når man må gjennom ivf/inseminasjon og det står mye tid/energi og penger på spill, da heier man litt ekstra:Heartred

Ønsker deg masse masse lykke til uka og håper på gode resultater!!! 18 egg må jo være kjempe bra:joyful:Håper 2021 blir året for oss alle!:D

Jaa stemmer det. Er 5+1 i dag. :Heartred Jeg som var overbevist om at forsøket ikke kom til å funke :hilarious: Det er liksom noe med det. Når man må gjennom ivf/inseminasjon og det står mye tid/energi og penger på spill, da heier man litt ekstra:Heartred

Sååå herlig! Gratulerer så mye:angel8 Jaaa, vi må heie frem hverandre i disse tøffe tider. Og da blir det så ekstra gøy når andre lykkes også:Heartred For en herlig julegave:love7

Ønsker deg masse masse lykke til uka og håper på gode resultater!!! 18 egg må jo være kjempe bra:joyful:Håper 2021 blir året for oss alle!:D

Tusen takk, skjønne! 2021 SKAL bli THE year:wav

IVF#1 - Pp 17 - Cd 16 - 1 dag etter uttak

Føler jeg må gjøre meg noen notater på dette, skulle det mot formodning være at jeg må gjennom det igjen...

Det var på mange måter deilig å få «tappet» eggstokkene i går. Jeg var veldig oppblåst og hadde endel vondter som jeg kanskje forsøkte å ignorere litt vel mye fordi jeg ikke ville erkjenne at jeg kunne være overstimulert. Det gikk ikke lang tid før de samme posene var fylt igjen? Tror jeg. For magen i går kveld var like stor, om ikke større enn før uttaket. Jeg hadde endel smerter i går. Måtte ta Paracet i to omganger, siste rett før jeg la meg.

I dag har jeg vært oppblåst og også hatt endel smerter i området rundt eggstokkene. Det gjør også vondt å tisse... Når jeg presser, på en måte. Smertene kommer litt takvis. Lindres når jeg legger meg ned på rygg i en god posisjon. Må gå litt krokbøyd. Men har klart å gå en tur ut i dag. Man må jo komme seg litt i bevegelse. Jeg har ikke hatt så vondt at jeg har tatt smertestillende i dag. Forsøker å unngå det i det lengste.

Blir mer og mer overbevist om at det nok ikke hadde vært smart å sette tilbake et egg sånn som kroppen er nå. Det blir deilig å kunne få på seg bukser igjen:p

Gleder meg til magen er av samme størrelse, men da fordi det vokser et lite knøtt inni der. Ser jo ut som jeg er flere måneder på vei nå:hilarious:

Hehe.. jeg er fremdeles ikke heeelt ferdig med å være oppblåst, tror jeg.. Eller, så la jeg på meg type 2kg. Tror kanskje sistnevnte :P
Synd du er i såpass dårlig form.. Jeg kjenner meg kun igjen i det punktet at det var godt å bli tømt. Tror kanskje du ble litt verre overstimulert enn meg :/
Håper det gir seg snart !

Huff, det der høres ikke noe deilig ut! Håper du snart føler deg bedre! :cat: :cat:

Hehe.. jeg er fremdeles ikke heeelt ferdig med å være oppblåst, tror jeg.. Eller, så la jeg på meg type 2kg. Tror kanskje sistnevnte :p
Synd du er i såpass dårlig form.. Jeg kjenner meg kun igjen i det punktet at det var godt å bli tømt. Tror kanskje du ble litt verre overstimulert enn meg :/
Håper det gir seg snart !

Hehe! Ja, jeg ble visst ganske overstimulert... Levde kanskje litt i fornektelse:p Satser på at det gir seg om ikke altfor lenge. I natt var det ikke mange behagelige posisjoner å ligge i:wideyed: Så lenge jeg holder meg innenfor OHSS «mild»-kategorien, så går det vel greit. Heldigvis sykemeldt ut neste uke allerede pga at planen var innsett. Den sykemeldingen trengs:rolleyes:

Hehe! Ja, jeg ble visst ganske overstimulert... Levde kanskje litt i fornektelse:p Satser på at det gir seg om ikke altfor lenge. I natt var det ikke mange behagelige posisjoner å ligge i:wideyed: Så lenge jeg holder meg innenfor OHSS «mild»-kategorien, så går det vel greit. Heldigvis sykemeldt ut neste uke allerede pga at planen var innsett. Den sykemeldingen trengs:rolleyes:

Ja, tror egentlig ikke jeg ble så overstimulert. Ble jo 15 egg, så i grenseland eggmessig. Kroppen hadde sikkert tålt graviditet, men kan være det hadde blitt litt verre med hCG. Du fikk jo Ovitrelle. Der er jo hCG, så kan være litt derfor du kjenner det, mer enn det jeg gjorde. :)

Håper det gir seg mer etterhvert ♥️

Ja, tror egentlig ikke jeg ble så overstimulert. Ble jo 15 egg, så i grenseland eggmessig. Kroppen hadde sikkert tålt graviditet, men kan være det hadde blitt litt verre med hCG. Du fikk jo Ovitrelle. Der er jo hCG, så kan være litt derfor du kjenner det, mer enn det jeg gjorde. :)

Håper det gir seg mer etterhvert ♥️

Ja, det er sant. Litt halvveis galskap at de gav meg Ovitrelle og trodde det var en mulighet for innsett med allerede 15 poser på ul på tirsdag tenker jeg nå:wideyed: Som jeg gleder meg til januar, Lillafrosk!!!:angel8

Ja, det er sant. Litt halvveis galskap at de gav meg Ovitrelle og trodde det var en mulighet for innsett med allerede 15 poser på ul på tirsdag tenker jeg nå:wideyed: Som jeg gleder meg til januar, Lillafrosk!!!:angel8

Det får være måneden for oss begge! ♥️

Gratulerer så mye med 18 egg ut:wav Håper du snart føler deg i bedre form igjen:Heartred Da blir det spire i magen i januar:love7

Det blir ca onsdag man forventer oppdatering fra St. Olavs, ja..?

Back
Topp