Det store vognvalget...

Kilikina

Glad i forumet
Maiblomstene 2017
Sommerfuglene 2017
Julibarna 2019
Hei! Vi har begynt å se på vogner. Vi bor i 4.etasje uten heis. Vi ønsker selvfølgelig ikke å la barnet ligge helt nede i 1. etasje alene hvis det har sovnet på trilletur. Vogna kan vi lagre nede i 1.etasje.

Det jeg lurer på nå er; hvis barnet har sovnet på tur tar dere barnet inn uten eller med bagdelen?
Lurer på om vi skal ha fokus på en bagdel som er lett å ta med seg og bære eller om vi skal fokusere på andre ting..?? Kom gjerne med ekstra tips :)

Edit: vi har mulighet for å låse vogna inn på bod nede ;)

Last edited:
Hadde det vært meg ville jeg tatt med bagdelen opp, jeg ville ikke latt den stå tilgjengelig for andre slik uten tilsyn enda den bare er parkert, så ville fokusert på en hard eller myk bag som var lett å bære. Senere når sportsdelen skal brukes ville jeg enten tatt bare den opp, eller tatt opp vognposen og hatt myggnett og regntrekk over vogna for å beskytte den når den står i et fellesareal.

Så hvis barnet sover ville jeg absolutt bært det med i bagen.

Hvis det ikke er snakk om fellesareal hadde jeg latt hele vognen stå, bare for å slippe å bære ekstra vekt :)

Noen som vet om Emmaljunga sin city supreme bag har bærereimer?

Hei! Vi har begynt å se på vogner. Vi bor i 4.etasje uten heis. Vi ønsker selvfølgelig ikke å la barnet ligge helt nede i 1. etasje alene hvis det har sovnet på trilletur. Vogna kan vi lagre nede i 1.etasje.

Det jeg lurer på nå er; hvis barnet har sovnet på tur tar dere barnet inn uten eller med bagdelen?
Lurer på om vi skal ha fokus på en bagdel som er lett å ta med seg og bære eller om vi skal fokusere på andre ting..?? Kom gjerne med ekstra tips :)

Edit: vi har mulighet for å låse vogna inn på bod nede ;)

Vi bor i 5.etg uten heis. Frem til han rundet 7kg bar jeg han opp i bagdelen. Med god bæreteknikk går det fint. Sov han plasserte jeg bagdelen ut på balkongen med babycall. Vi har Buggaboo Buffalo. Relativt lett å bære.

Nå ved 5mnd og 7,6kg måtte jeg kaste inn håndklet og bærer han opp på armen eller i Babybjörn;)

I tillegg er den enkel å få inn i bagasjerom på bil, stødige store hjul på skogstur og enkel å skifte fra bag-til sittedelen. Elsker den!

Back
Topp