Det store te-spørsmålet!?

Alma<3

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Septemberlykke 2024
Oktoberfest 2024 ❤️
Jeg har lest hva de sier på Helsenorge av anbefalinger om kaffe og te, men synes allikevel te-verdenen er vanskelig å navigere... Tenker at hvis man bare drikker en kopp te i ny og ne så er det sikkert ikke like nøye hva de inneholder men jeg liker gjerne å drikke en kopp eller to om dagen.

Jeg kjøpte denne teen i god tro etter det jeg leste på Helsenorge, tenkte det var en fruktte:

1000043350.png
Men når den kom i posten så ser jeg jo at den inneholder både hibiscus og lakrisrot, som begge har jeg forstått at ikke er anbefalt i graviditeten.

1000043349.jpg1000043348.jpg

Skal også sies at jeg er ekstra ekstra forsiktig siden jeg har mistet 4 ganger på rad her nå...

Noen som har noen erfaringer her?

Jeg har lest hva de sier på Helsenorge av anbefalinger om kaffe og te, men synes allikevel te-verdenen er vanskelig å navigere... Tenker at hvis man bare drikker en kopp te i ny og ne så er det sikkert ikke like nøye hva de inneholder men jeg liker gjerne å drikke en kopp eller to om dagen.

Jeg kjøpte denne teen i god tro etter det jeg leste på Helsenorge, tenkte det var en fruktte:

Vis vedlegget 428006
Men når den kom i posten så ser jeg jo at den inneholder både hibiscus og lakrisrot, som begge har jeg forstått at ikke er anbefalt i graviditeten.

Vis vedlegget 428007Vis vedlegget 428008

Skal også sies at jeg er ekstra ekstra forsiktig siden jeg har mistet 4 ganger på rad her nå...

Nå vet jeg ingenting om denne teen, men jeg drikker ikke svart te i svangerskap, ei heller grønn te (mener den hindrer opptak av et eller annet). Jeg drikker kun fruktte, det er egt ikke te, men gjør nytten for meg. Har forresten mange barn fra før, og er ikke hysterisk, men liker å være litt forsiktig. :)

Drikker kun ren fruktte fra Palais Des Thes. Ikke noen annen type te, og ikke med hibiskus eller lakrisrot :confused: holder meg til 1-2 små kopper med kaffe i løpet av en dag.

Nå vet jeg ingenting om denne teen, men jeg drikker ikke svart te i svangerskap, ei heller grønn te (mener den hindrer opptak av et eller annet). Jeg drikker kun fruktte, det er egt ikke te, men gjør nytten for meg. Har forresten mange barn fra før, og er ikke hysterisk, men liker å være litt forsiktig. :)
Nei det er lissom det, drikker ikke svart te, eller grønn for liker kaffe og tenker at da er det nok koffein med den ene koppen jeg tar av det om dagen. Holder meg unna alt av urteteer, så da er det jo fruktte som står igjen, men sliter med å finne fruktteer som er helt "rene". Fint å høre fra noen som har mange barn fra før, liker å være forsiktig selv, ihvertfall med noe så verdifullt ❤️☺️

Drikker kun ren fruktte fra Palais Des Thes. Ikke noen annen type te, og ikke med hibiskus eller lakrisrot :confused: holder meg til 1-2 små kopper med kaffe i løpet av en dag.
Nice, det merket må jeg sjekke ut, takk! Sliter skikkelig med å finne rene fruktteer, og føler det er det eneste jeg tør drikke, for er også glad i litt kaffe ☺️ den her fra London fruit and herb hadde de på føden når jeg fikk datteren min, så tenkte at da var den sikkert ok, litt skuffa når også den hadde ting jeg ikke skal ha :smiley-ashamed004

Har lurt på akkurat det samme. Drikker ikke kaffe, men koser meg gjerne med en kopp te eller to. Men har slitt med å finne ut av hvilken som er best. Og gjerne en uten mikroplast også, ettersom man putter posen i varmt vann.

Jeg troooooor Søstrene grene hadde en løsvekt fruktte vi gravide kan drikke, men så bare raskt i forbifarten. Kan titte innom neste gang jeg er på senteret :)

Vis vedlegget 428006

Vis vedlegget 428007Vis vedlegget 428008

Mulig jeg er naiv, men burde ikke et par kopper vanlig te gå fint? Koffeinmessig er det vel i hvert fall ikke noe problem

Mulig jeg er naiv, men burde ikke et par kopper vanlig te gå fint? Koffeinmessig er det vel i hvert fall ikke noe problem
Hehe joda! Et par kopper vanlig te går nok helt fint ☺️ men skjønte det på Helsenorge at hvis jeg drikker 1-2 kopper kaffe om dagen så kan jeg ikke drikke te med koffein på toppen av det, for noen studier kobler det opp mot økt risiko for spontanabort :smiley-ashamed004 og jeg vil gjerne beholde koppene mine med kaffe OG drikke te daglig :p

Har lurt på akkurat det samme. Drikker ikke kaffe, men koser meg gjerne med en kopp te eller to. Men har slitt med å finne ut av hvilken som er best. Og gjerne en uten mikroplast også, ettersom man putter posen i varmt vann.
Det med mikroplast er faktisk et godt poeng...

Jeg troooooor Søstrene grene hadde en løsvekt fruktte vi gravide kan drikke, men så bare raskt i forbifarten. Kan titte innom neste gang jeg er på senteret :)
Sjekket nå. Det er fruktte med hibiskus og eple, så begge de to jeg tenkte på utgår. holder meg til Palais des thes

Sjekket nå. Det er fruktte med hibiskus og eple, så begge de to jeg tenkte på utgår. holder meg til Palais des thes
Er dette ren fruktte? Hvor kjøper dere denne? Ble superskuffet da jeg fant ut at man skulle være forsiktig med urtete da kaffen begynte å smake rart. Prøvde nypeteen fra dagligvaren, men den var heller ikke så god - og ser jo nå at hibiscus heller ikke er anbefalt.. Det her er en vanskelig tilstand altså :smiley-ashamed004

Er dette ren fruktte? Hvor kjøper dere denne? Ble superskuffet da jeg fant ut at man skulle være forsiktig med urtete da kaffen begynte å smake rart. Prøvde nypeteen fra dagligvaren, men den var heller ikke så god - og ser jo nå at hibiscus heller ikke er anbefalt.. Det her er en vanskelig tilstand altså :smiley-ashamed004
Kjøper den i butikk : Byporten, Karl Johan eller Sandvika. Eller bestiller på nett :)

Lukter helt nyyydelig

Kjøper den i butikk : Byporten, Karl Johan eller Sandvika. Eller bestiller på nett :)

Lukter helt nyyydelig
Oj! Så bra jeg er på hotell rett ved Byporten disse dagene da, så går jeg innom i morgen. Takk :happy:

Oj! Så bra jeg er på hotell rett ved Byporten disse dagene da, så går jeg innom i morgen. Takk :happy:
Det er 2 eller 3 av de fruktteene, så spør evnt personalet om de to andre som også er uten hibiskus :Heartred

Jeg drakk te fra London Fruit Company, siden jeg ikke kunne drikke kaffe ble det maaaaaange kopper te, og nå er tassen 8 mnd. Både blåbær, bringebær og favoritten - solbær. Nam! Bringebær er den eneste av disse uten lakrisrot, men mengden med lakrisrot i hver kopp av de andre er kjempeliten, bare sånn sagt. Jeg drakk sikkert 4-5 kopper hver dag, mest solbær og blåbær, og det gikk fint for min del iallefall. De sier du skal unngå «mye» lakrisrot, så hadde ikke drukket «lakrisrot te», men når det er såpass langt nede på ingredienslista er det veeeldig lite i hver kopp. Men, er du bekymret så kan du alltids drikke bringebær eller en av de andre :)

Back
Topp