Det store bilstol-dilemmaet

anines

Elsker forumet
Jeg blir virkelig ikke klok på det med bilstol. Har hoppet fra en til en annen på ønskelisten, men slår meg aldri fast til en. Den som sto høyest nå var Maxi Cosi 2waypearl, så fikk vi besafe izi combi x3 isofix. Noen som vet hva forskjellen er på disse, anbefalinger? Vet jeg har skrevet om det her tidligere, men nå må jeg få bestemt meg i og med at vi har fått en, og evt må bytte innen en viss tid.

Vet ikke nå sæli om besafe sin, men har selv maxicosi 2way pearl og vi e stoooorfornøyd me dn!! :D frøkna sitt kjæmpegodt i dn, dn tar liten plass og veldig greit at man kan snu stoln på basen om nødvendig :)

Vi har Besafe x3 isofix og er superfornøyd!

3-åringen vår sitter bakovervendt og har enda goood beinplass. Hun kan fint sitte bakovervendt til iallfall 4 år. :D

Men prøv stolen i bilen deres og se at den passer. Det er en stor stol så man må sjekke at det blir nok plass både foran og bak til å være fornøyd med stolen.

Selve stolen er iallfall utrolig god! :)

Vi har Besafe x3 isofix og er superfornøyd!

3-åringen vår sitter bakovervendt og har enda goood beinplass. Hun kan fint sitte bakovervendt til iallfall 4 år. :D

Men prøv stolen i bilen deres og se at den passer. Det er en stor stol så man må sjekke at det blir nok plass både foran og bak til å være fornøyd med stolen.

Selve stolen er iallfall utrolig god! :)

Ja, får prøve den og se. Vet du om den er mye større en Maxi Cosi sin? Akkurat nå har vi kun en treseter, så det er så og si ikke plass til noe, og vet ikke helt hvordan bil vi kommer til å ende opp med etterhvert.

Besafe skal etter det jeg har lest være bedre enn maxi cosi , men 3 seter, du vet att airbaggen må koples ut? Noen biler har til og med dobbel airbag , dvs den dekker begge passasjer setene )

Mener dog å huske att ikke alle seter er godkjent for montering forsetet heller, så jeg ville tatt turen å snakket med en forhandler

Ja, får prøve den og se. Vet du om den er mye større en Maxi Cosi sin? Akkurat nå har vi kun en treseter, så det er så og si ikke plass til noe, og vet ikke helt hvordan bil vi kommer til å ende opp med etterhvert.
Jeg har ikke sett Maxi Cosi sitt sete så det vet jeg ikke. Men har inntrykk av at Besafen er et av de største setene på markedet, iallfall med isofix. :)

Besafe skal etter det jeg har lest være bedre enn maxi cosi , men 3 seter, du vet att airbaggen må koples ut? Noen biler har til og med dobbel airbag , dvs den dekker begge passasjer setene )

Mener dog å huske att ikke alle seter er godkjent for montering forsetet heller, så jeg ville tatt turen å snakket med en forhandler

Husker du hva som er bedre med den?

Er klar over at airbagen må kobles ut ja, er ikke optimalt med den bilen, det er en arbeidsbil, og ja, vi skal kjøpe ny. Men har ikke penger til å bare dra å kjøpe en ny en i dag. I manualen til besafen står det at den er godkjent for den bilen vi har hvertfall. Så da får jeg sjekke ut Maxi Cosi sin. :)

Ville tatt meg en tur til nærmeste Mekonomenbutikk og pratet med de. De har kompetanse på både bil og bilstoler, og personalet er svært godt kurset.

Når jeg tenker meg om, kjenner noen som har en ultra kompakt kjempe god stol med god plass til barnet og gode resultater i tester , den kan stå i midten , heter britax ett eller annet , de har både isofix varianten og den belte monterte varianten , da de var på ferie nylig hadde de stolen i midten , (i baksetet vell og merke men likevell )

Da kan du ikke ha isofix varianten til besafe , hvertfall ikke hvis barnet skal sitte bakovervendt , da denne utelukkende monteres med isofix den veien
Jeg ville ha kikket på britax, eneste problemet du kan støte på er att det er forankring seler som skal monteres i sete forran egentlig , men mulig det finnes en løsning for det , her måtte vi ha fremovervendt i firmabilen til mannen pga en bakovervendt stol tar all sikten til føreren , så da ble det cybex pallas 2 fix på oss, han sitter bakovervendt fortsatt i privat bilen , i cybex sirona , og det er den bilen vi bruker mest også

Last edited:
Da kan du ikke ha isofix varianten til besafe , hvertfall ikke hvis barnet skal sitte bakovervendt , da denne utelukkende monteres med isofix den veien
Jeg ville ha kikket på britax, eneste problemet du kan støte på er att det er forankring seler som skal monteres i sete forran egentlig , men mulig det finnes en løsning for det , her måtte vi ha fremovervendt i firmabilen til mannen pga en bakovervendt stol tar all sikten til føreren , så da ble det cybex pallas 2 fix på oss, han sitter bakovervendt fortsatt i privat bilen , i cybex sirona , og det er den bilen vi bruker mest også

Vi får prøve å få pengene tilbake for bilstolen vi fikk i gave, og heller finne ut av hvilen bil vi skal kjøpe, og bilstol etter det. Skjønner at det er mye problemer og vanskelig å få ting til å funke i firmabilen. Bilstolen vi har nå passer fremdeles selvom han er ett år, er mer det at han virker mer misfornøyd i bil nå når han blir liggende i babysetet, og ikke får sitte ordentlig opp og se.

Vi får prøve å få pengene tilbake for bilstolen vi fikk i gave, og heller finne ut av hvilen bil vi skal kjøpe, og bilstol etter det. Skjønner at det er mye problemer og vanskelig å få ting til å funke i firmabilen. Bilstolen vi har nå passer fremdeles selvom han er ett år, er mer det at han virker mer misfornøyd i bil nå når han blir liggende i babysetet, og ikke får sitte ordentlig opp og se.
Ser den , mitt beste råd er å ta med bil og unge til forhandler av bilstoler å prøve ulike , vis dem bilen så fins det sikkert noe som kan passe

Back
Topp