Det som skulle være så flott!

Maren123

Andre møte med forumet
Graviditeten har så langt vært preget av deltidssjukmelding fra uke 7 og utrolig mye vondt i bekken og resten av kroppen. Nå er jeg i uke 14. Jobber i butikk, og fikk igår et spørsmål fra arbeidsgiver om at det kanskje er på tide å heltidssjukmelde seg. Og det skjønner jeg.. Kan jo nesten ikke gå, og det er begrenset hvor mye en kan tilrettelegge i butikk.

Så nå.. Dette er skikkelig ikke gøy.. Har gledet meg til denne tiden. Med å gå gravid, forberede og kose meg.. Men det er blitt et mareritt!! Og problemet er blitt at dette går ut over gleden med baby. Klarer rett og slett ikke å glede meg lenger. Når jeg snakker med folk later jeg som alt er bra, at jeg gleder meg, og ler av meg sjøl som nesten ikke kan gå. Sannheten er at dette ikke er gøy. Det er grusomt.

Vet ikke hva jeg vil med denne tråden. Må vel bare få lufte tankene litt. Og tar gjerne imot tips og råd, om noen har! :-)

sender deg en klem :) håper det kanskje går seg til? jeg husker jeg hadde sånn periodevis vondt. Men hadde aldri så smerter at det hemmet meg i hverdagen da :/ Prøv å tenk at kroppen din gjør en heidundranes jobb, og at du vil synes det er såååå verdt det når du får den lille i armene dine :)

sender deg en klem :) håper det kanskje går seg til? jeg husker jeg hadde sånn periodevis vondt. Men hadde aldri så smerter at det hemmet meg i hverdagen da :/ Prøv å tenk at kroppen din gjør en heidundranes jobb, og at du vil synes det er såååå verdt det når du får den lille i armene dine :)

Takk for tilbakemelding og klem :-) Håper bare at det blir bra til slutt. Akkurat nå er det vanskelig å se positivt på noe som helst.

... Og frykter at er hormoner også som løper løpsk, og ikke akkurat hjelper på humøret ;-)

Hei!

Huff, så leit å høre at du har det sånn!
Jeg vet akkurat hvordan du har det, og jeg kan trøste deg med at det blir bedre, men du må tillate deg selv å sykemelde deg, og slappe av.
Du bør også få henvisning til fysioterapi for bekkenet ditt.

Etterhvert blir du vant til bekkenet, og til hormonene, og selv om det gjør vondt, vil det ikke spise opp hele hverdagen din som det gjør nå hele svangerskapet.

Har du en god jordmor du er komfortabel med å snakke med?

Hei!

Huff, så leit å høre at du har det sånn!
Jeg vet akkurat hvordan du har det, og jeg kan trøste deg med at det blir bedre, men du må tillate deg selv å sykemelde deg, og slappe av.
Du bør også få henvisning til fysioterapi for bekkenet ditt.

Etterhvert blir du vant til bekkenet, og til hormonene, og selv om det gjør vondt, vil det ikke spise opp hele hverdagen din som det gjør nå hele svangerskapet.

Har du en god jordmor du er komfortabel med å snakke med?

Takk for svar! Har ikke snakket med noen jordmor ennå, kun med legen. Hun har henvist meg til fysio, men det går tregt.. Tar en telefon til jm imorgen. Dette går jo ikke.. :-\ Huff.. Måtte de neste månedene gå fort!

Off jeg føler med deg, og føler meg litt i samme situasjon som deg... Jeg også har hatt uendelig mange plager i starten av svangerskapet og hadde gledet meg sånn til alt rundt det. Jeg jobber også i butikk og måtte sykemelde meg fra uke 8. Det er ikke lett å tilrettelegge noe der. Har så forferdelige ryggsmerter, restless leggs, hodeverk, kvalm, ingen søvn og orker ikke å spise. Jeg er ikke en person som liker å ligge hele dagene, men vet snart ikke hva jeg skal gjøre for jeg klarer ingenting:( men vi får håpe at det blir bedre etterhvert. At vi klarer å takle hormonene bedre og venner oss mer til disse plagene. Masse god bedring og bare skriv til meg hvis du vil prate, føler vi går litt gjennom det samme. Jeg forsøker å tenke positivt, men ikke alltid like lett. Kiropraktor hjelper meg med noen av mine plager. I tillegg håper jeg på å få bassengtrening for gravide. Det har jeg hørt skal hjelpe, men ikke like lett når det ikke er plass til meg enda... Ha en fin dag og håper dagen blir bedre idag! Klem:)

Tror nok en heltidssykemelding vil være bra for deg da. Få roet kroppen helt ned, for å så ta alt i dit eget tempo. Håper du snart kommer inn til fysioterapi. Det vil nok hjelpe. Jeg hadde bekkenløsning forje svangerskap. Blei henvist til bassengtrening for gravide som hadde problemer med bekkenet. Og det hjalp veldig for meg. Kanskje du kan høre med jm eller lege om de har en sånn type trening i nærheten av deg? Håper du snart vil føle deg litt bedre <3

Vil bare nevne det at du er ikke alene med det å ikke glede seg. Min graviditet har vært alt utenom fin til nå. Lå rett ut med sterk svangerskapskvalme de tre første mnd. Når jeg endelig blei bedre og begynte å glede meg til å kunne være ute å gå osv, begynte jeg med store blødninger. Og de har vart over 3 uker nå, så jeg har fått beskjed om å ligge hele dagen, kun tusle rundt i huset for å passe på å ikke få blodpropp ved å ligge for mye.... har fått tett oppfølging med ultralyd. Men er fryktelig slitsomt og redd det ikke skal gå bra. Men må bare håpe og holde ut. Så har ikke vært så flott frem til nå her heller.

Sender deg en klem og så satser vi på at vi begge snart får nyte graviditeten og kan gå rundt å kose oss ☺ Masse lykke til til deg! ❤

Takk for svar <3

Godt å lese at en ikke er helt aleine! Alle andre ser så irriterende glade og fornøyde ut! Altså.. Forstå meg rett. Unner ingen å ha det vondt, men føler meg veldig aleine med dette. Det føles ikke helt "lovlig" og ikke bare boble helt over av glede..

Har tatt en telefon til legen (som har tatt påskeferie), og satser på sykmelding og henvisning til bassengtrening. Tidligere har ho bare sagt det ikke er lurt å bruke de skritta man har i løpet av dagen på trening. Men det føles enda dummere og ikke gjøre noen ting!

Håper ting løser seg for dere og. Skikkelig urettferdig at noen bare får "alt" og andre bare elsker det. Lykke til videre <3

Føler med deg og sender deg en stor klem<3 Jeg tror at når du får heltidssykemelding så vil du føle deg bedre. Da får kroppen og hodet kommet seg ovenpå igjen - slipper å bruke energi på noe annet enn deg selv:) Da får du god tid og kan ta alt i ditt eget tempo - husk å gjøre små koselige forberedelser - og jeg tror gleden over babyen vil komme:)

Føler med deg og sender deg en stor klem<3 Jeg tror at når du får heltidssykemelding så vil du føle deg bedre. Da får kroppen og hodet kommet seg ovenpå igjen - slipper å bruke energi på noe annet enn deg selv:) Da får du god tid og kan ta alt i ditt eget tempo - husk å gjøre små koselige forberedelser - og jeg tror gleden over babyen vil komme:)

Håper det :-) Må bare først ta det enorme nederlaget det er å ikke kunne jobbe.. Er ikke så god på å være sjuk! ;-)

Huff, det er så urettferdig at noen skal få så mange plager under graviditeten. Jeg føler veldig med deg. Så synd at arbeidsplassen din ikke greier å tilrettelegge for deg. Jeg forstår at det føles som et nederlag å sykemelde seg såpass tidlig i svangerskapet, men du kjenner jo kroppen din best selv. Du kan jo ikke gå med sterke smerter i 9 måneder! Du kan jo forsøke å ringe lege eller fysioterapeuten selv for å purre litt, du burde få hjelp med det samme :-) Masse lykke til, håper at du finner noen løsninger som kan fungere for deg.

Håper det :) Må bare først ta det enorme nederlaget det er å ikke kunne jobbe.. Er ikke så god på å være sjuk! ;-)

Jeg følte det også sånn da jeg ble heltidssykemeldt fra tidlig i svangerskapet, men jordmoren min sa det fint til meg:
"Du har resten av livet på å jobbe, nå skal du ruge, DET er jobben din nå."
Det hjalp litt for meg, å tenke at dette faktisk ikke var fordi jeg ikke prøvde hardt nok, eller fordi jeg ikke var "flink" nok.
Det var rett og slett kroppen min som sa ifra at jeg trengte hvile.
Jeg hadde kynnere kraftige som rier (føden trodde flere ganger det var rier) fra uke 25, og
fra uke 34 fikk jeg ikke lov til å bevege meg mer enn absolutt nødvendig, og legene sa det var bra jeg hadde lyttet til kroppen og ikke presset meg mer enn det jeg alt hadde gjort.

Så; ikke ha dårlig samvittighet, dette er det beste for deg og babyen, og det er for ham/henne du gjør dette! <3

Jeg følte det også sånn da jeg ble heltidssykemeldt fra tidlig i svangerskapet, men jordmoren min sa det fint til meg:
"Du har resten av livet på å jobbe, nå skal du ruge, DET er jobben din nå."
Det hjalp litt for meg, å tenke at dette faktisk ikke var fordi jeg ikke prøvde hardt nok, eller fordi jeg ikke var "flink" nok.
Det var rett og slett kroppen min som sa ifra at jeg trengte hvile.
Jeg hadde kynnere kraftige som rier (føden trodde flere ganger det var rier) fra uke 25, og
fra uke 34 fikk jeg ikke lov til å bevege meg mer enn absolutt nødvendig, og legene sa det var bra jeg hadde lyttet til kroppen og ikke presset meg mer enn det jeg alt hadde gjort.

Så; ikke ha dårlig samvittighet, dette er det beste for deg og babyen, og det er for ham/henne du gjør dette! <3
Idag har jeg vært hos legen og blitt fullt sjukmeldt. Så nå må jeg bare venne meg til at det er sånn det er, og at det er greit. Har også fått henvisning til fysio i varmtvannsbasseng. OG tatt en telefon, og fått time til jordmor over påske. Håper ting letter snart!

Takk for fine kommentarer :-) Det settes veldig stor pris på! <3

Idag har jeg vært hos legen og blitt fullt sjukmeldt. Så nå må jeg bare venne meg til at det er sånn det er, og at det er greit. Har også fått henvisning til fysio i varmtvannsbasseng. OG tatt en telefon, og fått time til jordmor over påske. Håper ting letter snart!

Takk for fine kommentarer :) Det settes veldig stor pris på! <3

Så godt å høre! :)
Du skal se det blir enklere når du får tilbake litt mer energi, og orker å f.eks gjøre litt hjemme, eller ta deg en tur på café, så du ikke føler at du "bare" ligger på sofaen. (Selv om det er helt fint det også, om man må det.)
Prøv å gjøre nos du liker, finn en god bok, strikk, se på film/serier, et eller annet for å få tiden til å gå, ellers blir svangerskapet veldig langt.

Masse god bedring! <3

Jeg også vil at du skal vite at du er ikke alene og god bedring! Er viktig at du tar vare på deg selv! Jeg har hatt to tøffe svangerskap før med bekkenløsning, kvalme/oppkast og vet at det å være gravid ikke bare er gøy! Og da er det godt å vite at de følelsene er vanlige for det er lett å bli i tungt humør! Men vi heier på deg og håper at bassengtrening vil hjelpe deg! Jeg har god erfaring med det selv

Sender deg en klem, kjenner selv av litt samme grunner at det er vanskelig å glede seg, vi har sagt at vi er gravide nå, men kjenner det er skikkelig vanskelig å forholde meg til folk som gratulerer for jeg er jo ikke så glad... Barnet er jo ønsket selv om det ikke var planlagt, men graviditeten er et lite helvete....

Takk for fine kommentarer ❤ Det hjelper å høre at en ikke er helt alene.. Vi får bare stå på! Lykke til videre! Alle sier at det som venter er fantastisk, så vi får vel bare tro på det, da?

Sender en klem jeg å:) veit hvordan du har det, ikke noe morro. Men er sant som blir sagt, at dette er den viktigste jobben nå! Å hvis du presser deg for hardt å sliter deg ut er det ingen som takker deg for det uansett! Det går bare ut over deg selv, å du må ta vare på deg selv:) og ja, det er så fantastisk! Det beste som noen gang har og kommer til å skje meg,blir bare mer og mer forelska i dattera mi jeg:p skjønner det kan se litt mørkt ut nå, men hold ut! Snart blir det bedre:)

Du er ikke alene om å føle det slik. Jeg trves ikke å gå gravid. Var mye plaget med bekkenet og rygg første svangerskap. Og nå har jeg ekstrem svangerskapsskvalme. Akkurat nå vil jeg bare at det skal bli september og jeg kan bli ferdig med dette kvalme marerittet. Du bør lytte til kroppen din og sykemelde deg 100% hvis du føler du trenger det. Når du har mer overskudd vil du kansje glede deg mer over graviditeten.

Du er ikke alene om å føle det slik. Jeg trves ikke å gå gravid. Var mye plaget med bekkenet og rygg første svangerskap. Og nå har jeg ekstrem svangerskapsskvalme. Akkurat nå vil jeg bare at det skal bli september og jeg kan bli ferdig med dette kvalme marerittet. Du bør lytte til kroppen din og sykemelde deg 100% hvis du føler du trenger det. Når du har mer overskudd vil du kansje glede deg mer over graviditeten.

Huff.. Den voldsomme kvalmen må være hakket værre enn bekkensmerter. Håper du får det bedre snart! <3

Back
Topp