Det smeller i bekkenet!

Rugenella

Forelsket i forumet
I det siste har jeg lagt merke til at når jeg våkner om morgenen og skal snu på meg, eller ligger i sofaen og skal endre stilling så smeller det skikkelig i bekkenet. Og i dag så smalt det skikkelig sånn at jeg kjente det i skambenet..det verket litt etterpå akkurat da. Men det er ikke vondt når det smeller, selv om det høres ut som noe knekker :dead:

Jeg har ikke vondt ellers annet enn at det er vanskelig å løfte hoftene/beina når jeg skal kle av og på. Da får jeg vondt i lysken. Men det kan like gjerne skyldes at jeg har bekhterevs (ryggen og hofte er stivere).

Er det rett og slett bekkenet som blir "løsere" som gjør at det smeller til? Andre som har vært borti det? :happy:
 
Her også smeller det når jeg snur meg i sengen. Jeg har veldig vondt i symfysen i tillegg, tydelig at ting strekkes i bekkenet [emoji14]
 
Det er mye nytt en skal oppdage i kroppen underveis som førstegangs altså:p
 
Har hatt smell i bekkenet eller hoftene siden jeg var født [emoji17] har hoftedysplasi. Men er verre nå ja, og vondt i symfysen [emoji21]
 
Tatt kontakt med JM eller fysio?

ja har snakket med begge om det, de sier ikke stort om det egentlig annet enn at det er normalt at bekkenet blir løsere.
men fysio trykker på noen punkter som jeg føler hjelper.
 
Av og til føles det som at ene hoften låser seg, blir kjempevondt å gå og stå.. men hvis jeg skrever litt med beina kommer det et knepp/lite smell og så er det noenlunde bra igjen [emoji28] er bare på ene siden det skjer da, men du verden hvor vondt det kan bli av og til!
Svømming var veldig godt og lindrende da det var på sitt verste, ble en helt annen verden etterpå.
 
ja har snakket med begge om det, de sier ikke stort om det egentlig annet enn at det er normalt at bekkenet blir løsere.
men fysio trykker på noen punkter som jeg føler hjelper.

Om det vedvarer og du føler at det ikke hjelper anbefaler jeg at du får et synspunkt til :)
 
Jeg har også sånne plutselige smell i bekkenet, særlig hvis jeg har ligget lenge i en stilling og skal snu meg. Gjør ikke vondt, men lyden er fryktelig ekkel o_O Har ikke bekkenplager utover at det er litt ømt og stivt når jeg ikke har beveget meg på lenge, så jeg har bare tenkt at det er en naturlig "bekkenet løsner litt"-lyd :rolleyes:
 
Jeg har også sånne plutselige smell i bekkenet, særlig hvis jeg har ligget lenge i en stilling og skal snu meg. Gjør ikke vondt, men lyden er fryktelig ekkel o_O Har ikke bekkenplager utover at det er litt ømt og stivt når jeg ikke har beveget meg på lenge, så jeg har bare tenkt at det er en naturlig "bekkenet løsner litt"-lyd :rolleyes:

jeg har det på samme viset og jeg passer på å ha en tjukk pute mellom lårene så det avlaster litt når jeg ligger på siden. noen ganger så smeller det ikke når jeg da skal snu meg, men noen ganger så smeller det allikevel men det hjelper absolutt på. det hjelper også at fysio klemmer på noen punkter i bekken/setet.

jordmor forklarer at alle har bekkenløsning under graviditeten selv om ikke alle får de store plagene som enkelte får, for bekkenet skal bli løsere for å gi plass til barnet. Så jeg tenker at jeg er heldig som ikke er av de som virkelig får problemer med bekkenet. enn så lenge i allefall.
 
Back
Topp