Det skal bli godt

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
å få ha puppene mine i fred. Jeg ønsker å amme ca 1,5 år så det er jo en stund til. Uansett om det ikke blir så lenge så er det noen måneder til ihvertfall. Men er så lei av å ha såre brystvorter. Haff... Det er ingen som finner ut årsak. Synes det er nå merkelig. Ingen her som sliter/har slitt med det?

Sent from my iPhone using BV Forum

Ikke i den grad du har slitt med det. Jeg har merket det i de periodene han har vært vanskelig å få til å sove på dagtid og jeg har måtta tydd til "sovepupp", da har det blitt litt sårt, men gitt seg fort.

Februar-14 mamma <3

Ikke i den grad du har slitt med det. Jeg har merket det i de periodene han har vært vanskelig å få til å sove på dagtid og jeg har måtta tydd til "sovepupp", da har det blitt litt sårt, men gitt seg fort.

Februar-14 mamma <3
Ja sånn er det jo her. Ammer ikke så ofte lenger, men da jeg gjorde det i perioder ble de mye mer sår da. Nå er det vondest når hun er grinete og trøtt for da gnur hun med hodet (drar puppen i alle retninger) og klemmer med gommene. Men det er jo lite jeg får gjort noe med...kan liksom ikke bare be henne kutte ut :p

Smør med purelan hver gang du har ammet. Jeg var veldig sår i førsten, før jeg ble herdet etter ca 5-6 uker. Hjalp masse å ha på purelan. Jenta mi driver også og drar i puppen med gommene. ;)

Her drar hun i puppen, men er aldri sår. Var bare sår de første ukene, med åpent sår osv, men nå er det ikke noe ubehag å amme. Høres ikke godt ut. Var det sånn med første også?

her også dras det litt i puppen og noen ganger klyper og river han i den også om han får tak! men var bare sår de første par-tre ukene, med sikkelige sprekker osv (var helt j****) så jeg føler virkelig med dere som er såre enda! da hadde jeg nok gitt opp altså så all kred til dere! har ei venninne som var skikkelig sår i 3 mnd før det plutselig ga seg. Det som hjalp meg når jeg var sår var brulidin-krem i sprekkene (den må vaskes av før amming) og så delte jeg en te-klype i to og bruke en halvdel utpå brystvortene sånn at de ikke hang fast i klærene og fikk luft hele tiden! ikke særlig sjarmerende, men det hjalp veldig!!

Nå har mini funnet ut at han kan bite.... Ikke gøy med to sylskarpe tenner! Gjort det to ganger i dag.....

Februar-14 mamma <3

• Liker
Reactions: EJ
Her drar hun i puppen, men er aldri sår. Var bare sår de første ukene, med åpent sår osv, men nå er det ikke noe ubehag å amme. Høres ikke godt ut. Var det sånn med første også?

Var skikkelig sår den første måneden med begge ungene, så gikk det over. Var aldri noe mer sår med største. Men denne gangen ble jeg sår igjen etter en måned der det var helt fint. Var åpne sår i begynnelsen og det er ikke så ille nå. Men allikevel noen skorpedannelser på det værste. Det eneste som hjelper er å bruke albueskjell og å amme så sjeldent som mulig

Jeg var veldig sår til å begynne med, med blødende brystvorter. Purelan hjalp ikke meg i hele tatt, følte bare de ble råere av å være konstant innsmurt. Min redning ble melkeoppsamlere, sånn at de fikk luft under herdingen. Har ikke vært sår på mange måneder, selv om lille både gnager og drar :) bruker bare engangsinnlegg nå.

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg var veldig sår til å begynne med, med blødende brystvorter. Purelan hjalp ikke meg i hele tatt, følte bare de ble råere av å være konstant innsmurt. Min redning ble melkeoppsamlere, sånn at de fikk luft under herdingen. Har ikke vært sår på mange måneder, selv om lille både gnager og drar :) bruker bare engangsinnlegg nå.

Sent from my iPad using BV Forum
Ja det var likt her bare at jeg brukte skjell istedenfor melkeoppsamlere. Har sovet toppløs den siste uka og det har hjulpet masse :)

Back
Topp