Det sies at babyens hjerteslag i minuttet kan avsløre kjønnet. 120-140 oftest er gutt og mellom 140-160 er jente.

closetta

Flørter med forumet
Hva sier hjerteslagene om din baby i magen? eller søsken? :):)

Førstefødte var gutt,hjerteslag ca 140 så og si hver gang han ble målt.

Denne gang,over 160.....
 
Jaa! har hørt om dette jeg også!
Stemmer nok i 50 % av tilfellene!
 
Alt med en klype salt ;) Sånn er det jo med det meste...
Kjeder meg bare litt i kveld så jeg tenkte jeg ville teste ut en myte...

Har dere hørt hjerteslagene å babyen i magen ennå?
 
Mener å huske at gutten vår lå høyere enn den myten påstår da han lå i magen... Men er det ikke sånn at hjerteslagene "roer" seg etterhvert som de vokser i magen også?
 


closetta skrev:
Alt med en klype salt ;) Sånn er det jo med det meste...
Kjeder meg bare litt i kveld så jeg tenkte jeg ville teste ut en myte...

Har dere hørt hjerteslagene å babyen i magen ennå?


Vi har lytta litt med doppler, så vi har hørt hjertelyden<3
 
Jeg husker ikke hva sønnen min lå på. Men dette nurket hadde 150 da vi var på ultralyd på onsdag, så kanskje det er en lillesøster inni der? :) Men jeg kan ikke se noen fysiologisk grunn til at myten skal stemme da.
 
Jeg har prøve å telle hjemme, får 140 i min. Hva er det da:-P
 
Sist lå hjertelyden på 160, å det ble gutt. Like høy hjertelyd denne gang.
 
Sniker litt fra april, og UL viste at vi får gutt. Men på hver eneste kontroll har han hatt en puls på mellom 150-160..:)
 
Vesla mi lå på ca 140 + hele veien... 
Jeg har hørt hjertet til den lille i magen, men jeg aner ikke hvor fort det slår :P Så, vi får se... 


 

Dette stemmer, men det sies at det ikke er før i slutten av svangerskapet det stemmer. Dette fordi i begynnelsen har babyene veldig høye hjerteslag.

Her har dte vert slik at jentene har på noen kontroller vert oppi 160, mens gutten lå på 150 noen få ganger, ellers 140.

 
Har også hørt at dette gjelder i slutten av svangerskapet. Men om jeg husker riktig lå min sønn på 120-130 nesten hele tiden
 
Nå er det jo sånn at noen ganger stemmer mytene og andre ganger ikke. Jeg syns det er moro å lese om andres erfaringer med myter :)
Jeg var på UL hos en veldig dyktig gynekolog i 12+5 og han mente på at det blir jente,hjertelyden var over 160 og han mente det som var mellom beina tilhørte ei jente. MEN jeg stoler ikke på noe før ordinær altså.. Derfor syns jeg det var litt morsomt å lese myter istedet og denne gangen stemmer så utrolig mye! :) 

Men som sagt,alt med en klype salt

Forrige gang stemte alt på gutt og ut kom gutten:) :) :) Og han lå på rundt 140 hver gang han ble målt på UL en gang per mnd..... Men det var heller aldri tvil om hva som ruget inni magen etter første UL for det var så tydelig at man kunne ikke se feil ;)

 
spurte en overlege på St.Olavs om dette, hun sa det var bare tull..
så det vil jo si 50% - 50%
 
Som sagt,det er en myte 
 
Har stemt med begge mine, men snakket med jordmor om det med nr to husker jeg. Og hun sa det at hun hadde forsket på det der, fordi hun synes slikt var spennende. Og det stemte nok ikke nei, heller ikke i overvekt av tilfellene. Også spørs det når man måler i svangerskapet også, for de synker jo mot slutten ;) Men morsomt å lure er det ;)
 
Back
Topp