Det norske flagg

Dramadama skrev:
Nei jeg bare spør jeg ;)
Synes bare det var litt merkelig at så mange byttet så kjapt.

MERKELIG???

har du fått med deg hva som er skjedd eller??

DenicaD skrev:

Dramadama skrev:
Nei jeg bare spør jeg ;)
Synes bare det var litt merkelig at så mange byttet så kjapt.

MERKELIG???

har du fått med deg hva som er skjedd eller??

Jeg har fått med meg hva som skjer ja. Men når 14-15 stk på vennelista byttet profilbildet og slengte dritt om muslimer så begynte jeg å lure ;)
Jeg har ikke byttet, og kommer ikke til å gjøre det. Det er tydligvis delte meninger der ute ;)

SogN skrev:
Får man ikke gjøre noe lengre uten at det blir kalt rasisme?!! 

Tydligvis ikke ;)

gaaaaaad...selv om trådstarter lurte på noe betyr det ikke at det er HENNES mening!
det går jo ikke an å skrive noe her inne, uten at man må legge alle fakta og personlige meninger på bordet med engang. da blir man hakket på med engang.
JEG syntes også at det var litt rart faktisk at "alle" skiftet til det norske flagget på sitt profilbilde sånn plutselig. skjønte jo at det hadde noe med det som har skjedd idag å gjøre, men ikke hva de mener bak det!
være litt snille med hverandre nå!

At det er en del som setter norskeflagget på profilen sin for å vise at de mener at Norge er for nordmenn er vel hevet over enhver tvil, når det serveres i kombinasjon med utsagn på linje med "nå har mullar kosa sæ".

*Aulile* skrev:
Idag er Norge i sorg. Mitt profilbilde er derfor vårt nasjonalflagg. Oppfordrer i likhet med mange andre alle mine venner til det samme...

En del av mine venner har skrevet dette på fb... kan ha noe med det å gjøre...

Slik jeg oppfattet det også. Solidaritet og medfølelse til de rammede i Norge.
Det var jo tilfeldigvis i Norge dette skjedde.
Har ikke noe med gjerningsfolkene bak ugjerningene å gjøre.

De sa på nyhetskanalen, at de hadde sett svenske og danske brukere av facebook som har det norske flagget som profilbilde idag. Vi står sammen, og nabolanda, viser at de står sammen med oss i denne tragiske hendelsen.

Vel, snart 60 av mine venner har gjort dette og budskapet "sett flagget som profilbilde og vis solidaritet"... Personlig synes jeg det er overkill og kommer ikke til å gjøre det. Jeg er akkurat like patriot og solidarisk selvom jeg ikke trenger noe flagg i profilen.

Jeg er usikker.... Vil ikke dra noen konklusjon på hva som har skjedd før det blir bekreftet av politiet....

Men jeg hørte det beste i dag...
 "det var jo en etnisk normann med utenladsk opprinnelse, så det kan fortsatt være muslimer!"

norge for nordmenn og rasisme? Nei! Norge har lidd en ufattelig tragedie i dag! Det er en måte å vise at vi står sammen i sorgen og kampen, vi viser solidaritet, patriotisme og samhold, ALLE nordmenn, Ali, Ola og Ping, alle er vi nordmenn, om ikke etnisk i 2000 genrasjoner tilbake, så i hjerte og sinn!

Hos meg så har mine danske og svenske venner også det norske flagget på profilbildet sitt, og har også meldt seg inn i mange norske grupper for å vise sin støtte. Selv er jeg norsk statsborger, men ikke etnisk norsk. :)

Beckymams skrev:
Nei, det vil jeg ikke si!
Svensker og dansker og flere til sier jo at vi alle er nordmenn idag. Har mer med at vi ønsker å vise at vi er glad i landet vårt og at vi ikke lar oss knekke selv om slike fæle ting skjer. Det er ikke nødvendig å alltid stemple hver minste lille ting som rasisme.

!!!!! riktig!!!!

Back
Topp