Det norske flagg

Dramadama

Gift med forumet
Hvorfor er det noen som bytter profilbildet sitt på face til det norske flagget?

Er det for å si at det er "norge for nordmenn" eller? :-O 

Ja, det er vel ganske innlysende vil jeg si. Slikt vekker patriotisme i folk.

men vi vet vel ikke om det er noen norske eller ikke som har gjort dette..?

Jeg reagerer også litt på dette. Jeg har sett at på noen av de nyopprettede gruppene på FB oppfordres det til å bruke flagget som profilbilde for å vise sin støtte for de rammede osv, men jeg synes det blir feil. 

Nei, det vil jeg ikke si!
Svensker og dansker og flere til sier jo at vi alle er nordmenn idag. Har mer med at vi ønsker å vise at vi er glad i landet vårt og at vi ikke lar oss knekke selv om slike fæle ting skjer. Det er ikke nødvendig å alltid stemple hver minste lille ting som rasisme.

Idag er Norge i sorg. Mitt profilbilde er derfor vårt nasjonalflagg. Oppfordrer i likhet med mange andre alle mine venner til det samme...

En del av mine venner har skrevet dette på fb... kan ha noe med det å gjøre...

Trenger da virkelig ikke bety "Norge for normenn" selv om noen har det norske flagg på profilen sin. Jeg ser at flere av mine venner har "Oslo" som profilbilde.. Viser  vel bare at alle her i Norge står sammen uansett etisk opprinnelse.

Nei jeg bare spør jeg ;)
Synes bare det var litt merkelig at så mange byttet så kjapt.

Må jo vere lov å hedre dei døde og landet vårt uten at det betyr noko meir enn akkurat det? Blir heilt svett av at alt blir tolka til å vere rasisme.. å vere stolt av å vere norsk/vise det norske flagget er ikkje automatisk det samme som å sei at dette er gjort av ein "utlending"...

Beckymams skrev:
Nei, det vil jeg ikke si!
Svensker og dansker og flere til sier jo at vi alle er nordmenn idag. Har mer med at vi ønsker å vise at vi er glad i landet vårt og at vi ikke lar oss knekke selv om slike fæle ting skjer. Det er ikke nødvendig å alltid stemple hver minste lille ting som rasisme.

Enig :)

kattekvinna skrev:
Må jo vere lov å hedre dei døde og landet vårt uten at det betyr noko meir enn akkurat det? Blir heilt svett av at alt blir tolka til å vere rasisme.. å vere stolt av å vere norsk/vise det norske flagget er ikkje automatisk det samme som å sei at dette er gjort av ein "utlending"...

Som sagt, jeg bare spør ;)
Jeg har ikke tolket noe som helst ;)

Jeg har ikke sett dette, men jeg ville ikke tolket det sånn heller.
Det var i Norge dette skjedde, og nå er det veldig viktig at vi står sammen.
Under krigen gjorde man det hemmelig via binderser på lommene og røde toppluer. Nå er det ikke samme situasjon, og vi kan være åpne om patriotismen vår, og internett gjør at vi kan stå sammen enda mer.

Jeg kjenner at jeg skulle ønske jeg kunne gjøre noe konkret, at jeg kunne ha hjulpet noen som var såret eller traumatiser i dag, man føler seg så hjelpesløs. Det eneste vi kan gjøre er å vise vår sorg og at vi står sammen.

Gjerninngsmannen på Utøya er en lyslugget skandinavisk mann..

Det er en gruppe på face som heter noe sånn som: flagg for norge, for å vise vår sympati for de skadde og omkomne i terroraksjonen..

Så er nok derfor mange har byttet profilbilde..

Cinnamon* skrev:
Gjerninngsmannen på Utøya er en lyslugget skandinavisk mann..

Ryktene sier så, det er ikke bekreftet. Men det påvirker ingenting for meg. Dette er en jævlig dag for Norge uansett hvem som står bak.

Jeg har byttet, flagget vårt står ikke for noe som helst rasistisk, det er symbolet for landet vi bor i og vi er angrepet og viser støtte ved å ha flagget som status..vi står sammen mot terroristene, det er vårt land og ingen kan endre på det!!

nei? selvsagt er det ikke det? det er for å vise solidaritet til et land i sorg idag, og ikke for å si "Norge for nordmenn"!

dette er en tragisk ting som har skjedd i Oslo, men rammer hele landet vårt. flagget er for å vise støtte, uavhengig av hvor man selv er i fra, eller hvor den/de som har gjort det er i fra.

jeeses!!! er det ikke for å vise landet sitt støtte--?

lunne fint gjort det samme....................!!!

Back
Topp