Det meste er jo normalt, men...

Livets små under

Forelsket i forumet
Jeg har vært gravid tidligere, så vet jo mye av det jeg skal kjenne ettet.
Har vært på UL og alt sto bra til osv...
Men kjenner at jeg blir bekymret når jeg ikke har kjent liv på to dager :(
Vet det sies at man først skal telle spark fra uke 26/28, men allikevel...
I dag har jeg i tillegg hatt vondt i magen, og det gjør jo ikke saken noe bedre.
Tenker jo at ting sikkert er OK (virker jo som om man sier det til "alt"), meeeeen....

Flere som har følt det på samme vis når en ikke har kjent spark på en stund?

Ingen god følelse det der..
Hadde det mye i forrige svangerskap..når tankene kom så spiste eg mye druer..da ble babyen aktiv og jeg roa meg ned!

Håper det blir bedre :)

Prøv å drikk et stort glass med iskald sukkerholdig saft, hvis ikke det får liv i magen så hadde jeg kontaktet jordmor så hun kunne hørt etter hjertelyden..

Har du prøvd alle triksene for å vekke babyen??
hvis du fortsatt er like bekymret ville jeg ringt føden og krevd å få komme å få hørt hjertelyden..
Lykke til :)

Jeg var inne på føden på tirsdag.. hadde vonde kynnere og ikke kjent liv på 2 dager..
Når de hørte at jeg var 2.gangs gravid så måtte jeg komme inn med en gang.. Man vet hva man skal kjenne etter og har opplevd dette før.
Alt var bra med lillegutt og de målte livmorhalsen min.. alt bra.. MEN hun ble bekymret over at jeg ikke kjente så mye liv.. han sprella jo rundt der og sparket så det braket på ultralyd apparatet(da de hadde lyd på).. 
Hun sa at på dette tidspunktet(21-22 uker) så skal man kjenne 16 spark/bevegelser(tror det var det) på 2 timer.. jeg kjenner fremdeles ikke så mye men skulle ta kontakt etter jeg hadde bikka 22 uker om det fortsatte sånn.. men jeg kjenner han sparker masse nå :D

Så ta en tlf til føden.. det er så utrolig deilig å bli betrygget og få sjekket at alt er normalt.. det er ikke verdt å gå rundt å bekymre seg.. 

Du har sikkert prøvd å drikke no iskald saft eller vann? :) 

Kjente det akkurat som deg i forrige uke.. Kjente masse liv lørdagen, MYE mindre på søndag og så og si ingenting på mandag og tirsdag.. Onsdag ringte jeg helt fortvilet til jordmor, men hun var ikke inne så prøvde fastlegen. Jeg fikk komme å høre på hjertelyden, og den fant hun. Lå på 140. Den kvelden kjente jeg masse liv igjen og har gjort det siden.. Det er som at det blir helt stille om man engster seg, men vet og at om baby snur seg og ligger med ryggen ut så merkes ikke bevegeler..

Bare en ting å gjøre: Si ifra til jordmor/lege og få sjekket det.. Da blir man rolig med en gang... Det er lett å si for alle andre at alt sikkert er bra, men jeg veit man ikke blir beroliget før man, i dette tilfellet, har hørt at alt er bra :)

Jeg var 19+4 når dette hendte!

*sniker fra mai* fra uke 24 skal man kjenne liv hver dag (ikke telle spark for babyen har god plass og kan spenne innover). ser du er 19uker så ville ikke uroet meg så veldig siden babyen fortsatt er veldig liten og "svak", men du kan jo seff ta en tlf til føden viss du føler for det :) 

Ta en tlf til føden. Bedre med en tlf for mye enn en for lite. ;)

Kordan går det forresten? 

Jeg har dager hvor jeg ikke kjenner noe, men kjenner at det ikke bekymrer meg.
Men om du er bekymret så er det bedre med en telefon for mye. Kanskje du kan få time hos jm i morgen og hun kan høre etter hjertelyden?

ej he hatt nokre sanne daga sjøl... veit du om morkaka ligg på framsida? d kan hende den tek endel ta sparka.. prat me jormor å hør for å vere sikker men alt går sikkert bra:)

Jeg hadde en slik start på denne uken. På søndag var det en rar kul litt høyt oppe på magen min, den flyttet seg ikke og ble bare litt større og mindre utover natta. Første tanke var at det var babyen som ville vise seg frem, men synes den var vel høyt oppe, og rart at den ikke flyttet seg. Jeg kjente heller ikke  noe liv fra søndag til tirsdag...da, etter ei søvnløsnatt og mange tårer ringte jeg jordmor - hun fant hjertelyden, og kunne ikke helt forklare "kulen". Ble roligere, og har kjent masse etter det. Jeg ville ringt var jeg deg - er jo så vondt å gå å kjenne etter...man tenker jo det værste også:) Ring du:) Lykke til:)

Jeg har det sånn innimellom selv... kjenner veldig masse liv enkelte dager, og et par dager kan det være veldig stille før det kommer igjen. Det kommer jo an på hvordan bebisen ligger:-) Men skjønner din bekymring! Ta det med ro du:-) Det er visst helt normalt!

Back
Topp