Det med palmeolje i babygrøt...

Maritius

April 2013s nattdyr
VIP
JuniJubel2021
Juligull2021
...er det virkelig så ille da, eller er det nok et hysteriutbrudd fra typiske "tree-huggers"? Hva syns dere?

Hvor store mengder er det snakk om egentlig?

Det er visst i alle kjeks også. Aldri hørt om det før denne uka jeg, en kompis av typen la ut noen greier om det på face... Aner ikke hvor farlig det er...

Tror det er veldig blåst opp, uten at jeg har noen fasitsvar på det..
Jeg bekymrer meg ihvertfall ikke nevneverdig

Det er ikke noe nytt og har ikke noe med miljøvern og treelskere å gjøre. Palmeolje er usunt fett som er siste sortering av oljer. Palmeolje blir f.eks brukt til frityrolje. Det er for å holde prisen nede. Selv om det kanskje ikke er snakk om kjempemengder og noen mener det er hysterisk, så er det litt ekkelt og skikkelig arrogant fra produsentens side å reklamere med "sunne planteoljer" når det i realiteten er herdet frityrolje.

Det er foressten en av produsentene som ikke har det, enten HIPP eller Småfolk, husker ikke fra sist.....

BlackBeauty skrev:
Det er ikke noe nytt og har ikke noe med miljøvern og treelskere å gjøre. Palmeolje er usunt fett som er siste sortering av oljer. Palmeolje blir f.eks brukt til frityrolje. Det er for å holde prisen nede. Selv om det kanskje ikke er snakk om kjempemengder og noen mener det er hysterisk, så er det litt ekkelt og skikkelig arrogant fra produsentens side å reklamere med "sunne planteoljer" når det i realiteten er herdet frityrolje.

Det er foressten en av produsentene som ikke har det, enten HIPP eller Småfolk, husker ikke fra sist.....

Takk for utfyllende svar! :)

Både hipp og småfolk har palme olje, det var vist bare en grøt i sverige som ikke hadde det,
dette er ikke noe jeg beskymrer meg over i det hele tatt...
hadde det vært så ille og i så store mengder så hadde det ikke vært lov  i norge...
det sier de jo også i FBI på nrk som sendte dette...

Back
Topp