det med og feste blikket..

juliejepp

Elsker forumet
jeg er litt beskymra for ungen til veninna mi..han er snart 4 mnd og blikket er enda ikke festet. han flakker hele tiden og har sjeldent øyekontakt..virker utilpass om ettermidagene og kveldene og...de var til hs idag og skal videre til lege..hs hadde ikke peiling..men jeg lurer på om de er noen her som har noe erfaring med det?
vil ikke uroe henne med masse psørsmål..og syns dette er fryktelig ekkelt...håper noen her kan roe meg ned

huff ja det skal jo det...mamma momla noe om hjerneskade...

kjenner jeg ikke får sove noe ikveld...

ORIGINAL: tosøtesmå

må ikke ta noen sorger på forskudd.
hvordan er han ellers, sånn motorisk? smiler han? ruller han?
nei..men der er typisk meg...ligger og tenker og tenker...han både smiler og er begynt sånn smått og le..ruller ikke men der regner jeg med kommer med tiden...han prater og spiser godt...men gråter myye(men der er jo onger forskjellige og så...)

jeg får prøve og legge dette bakerst i hode til de skal til legen...

Skjønner godt at du ikke sitter med noen god følelse, men når mageføelesen sier at noe ikke stemmer, så er ikke det no greit altså...jeg syns absolutt han bør kunne feste blikket, men jeg er heller ingen ekspert, så best å ikke uttale seg, men kan jo dytte litt for deg[:)]

Kan jo være at barnet ikke ser så godt da. Ei venninne av meg har en gutt på 8 mnd, der hadde HS sviktet helt og da de flyttet til et nytt sted ble de innkalt til kontroll. Da gutten var 7mnd fant de ut at barnet hadde svært svekket syn, og de er fremdeles under utredning for et eller annet.

Jeg forstår at dere er bekymret, det ville jeg også vært.

ORIGINAL: pepperkakebakenate

Jeg må ærlig innrømme at jeg aner ikke, men hjelper deg å dytte[:)]
Kanskje noen som vet?

Kan det være no sånn som KISS/KID?

Bare lurer....
Ungen til ei jeg kjenner var veldig treg med alt..lærte blant annet ikke å gå før hun var 2 år, pratet kjempesent, blikk sent etc etc....Hun har kiss/kid

Mine første tanker er kanskje at han ikke ser så godt. Men jeg aner egentlig ikke. Det må det nok en lege til for å svare på. Håper det ikke er noe, men at han bare er litt sen.

han smiler og er bynt sånn smått og le når vi prater til han...og jeg mener og huske at han var fasinert av lys når han var mindre..nå vet jeg ikke..

Back
Topp