det må være no galt med testene fra billigtester!

Lise Marie

Flørter med forumet
det må være noe galt med billigtestene.. får jeg testet positiv tiligere og fikk negativ hos legen og mensen samme dag.. så testet jeg idag bare får å teste og fikk positiv og denne mnd har jeg ikke hadd eggløsning heller enda, synes det er litt merkelig.. så klarer ikke å tro på at den er positiv å at jeg kanskje er gravid.. :o

noen som har vært borti det samme?

Hvor positiv er den da? Husk at man kan ha "mensen" selv om man er gravid. Og testene hos legen er ofte ikke så følsomme som billigtestene. Var den veldig svak så kan det være det henger igjen litt hcg i kroppen etter du kanskje har hatt en kjemisk eller tidlig spontan abort. Eller så har du fått tester av et parti tester som er på bærtur. Hadde gått på apoteket og kjøpt en test. Men her har billigtestene alltid funket som de skal.

Du kan ha hatt en kjemisk graviditet og akkurat nok hcg til at testen slo ut den gangen. Er du sikker på at du ikke kan ha hatt eggløsning denne syklusen? Jeg har testet mye med billigtester både forrige gang og denne gangen vi prøvde, aldri fått falsk positiv...

Hvis billigtestene slår ut som veldig positive hadde jeg tatt en digital nå. Da får du svare uten å tyde noe som helst. Mange leger bruker tester som krever ganske mye hcg før de slår ut.

Jeg har aldri hatt noe tull med de testene, og jeg har tatt MANGE i.l.a vår 2,5 års prøveperiode. De er veldig sensitive, så de slår ut "lenge" før testene hos legen gjør det. De slår også gjerne ut på kjemiske/tidlig SA-er pga. sensitiviteten. 

Sjakkruta skrev:
Jeg har aldri hatt noe tull med de testene, og jeg har tatt MANGE i.l.a vår 2,5 års prøveperiode. De er veldig sensitive, så de slår ut "lenge" før testene hos legen gjør det. De slår også gjerne ut på kjemiske/tidlig SA-er pga. sensitiviteten. 

Sign. Legene bruker som oftest de minst sensitive testene på markedet, for de vil ikke styre med alle de ekstremt tidlige SA-ene. Billigtestene derimot kan de fleste teste med veldig tidlig.

Hvis jeg var deg ville jeg tatt en annen type gravitest med morgenurin en dag snart.  

skal ha eggløsning om noen dager jeg, så har ikke had det denne mnd.. 

tok test idag idag og den ble ganske så negativ..  bli så forvirret av disse testene! :-o

Back
Topp