Det kommer seg!

Mozzarella

Elsker forumet
Da har vi fått bilsete, vogn og seng i hus! :) Nå skjønner jeg hvor lite jeg faktisk vet om det her, prøver å finne ut hvordan ting funker og hva man skal bruke til hvor. Skjønner ikke helt til hvilken alder ting hører til men det kommer seg nok ;) Deilig å se at man har litt nå da :D Har en så super bror og svigersøster som donerer alt til oss så vi sparer helt utrolig med penger, det er godt når pengene ikke strekker til. Har enda arvet bukser og alt mulig, føler meg super heldig :) Har dere fått inn noe gøy?

Gratulerer! Jeg er helt enig, jeg synes det er vanskelig å vite hva man trenger og hvor man finner det og når man trenger det, osv. Menmen, man finner vel raskt ut av det hvis man bare vil... Og, jeg tror nok man gjerne kjøper litt for mye - og at mye kunne man vente med til babyen er på plass. Men det er jo gøy å kjøpe ting til det lille hjertet.

Vi har kun kjøpt barnevogn (brukt) og en body. Begge to kjøpte vi for noen uker siden. Bodyen skulle være til tantebarnet vårt men jeg fikk vite at hun kun ville ha finere klær til babyen - så Lindex hadde nok ikke blitt godkjent.

Vi kommer også å ha mye brukt, vi har nemlig et vennepar som ikke skal ha flere barn (de har tre og den yngste er 6 år) så vi skal få overta alt av ting de har. Vi kommer å betale for greiene, men de vil at vi setter inn de pengene til f.eks. Leger uten grenser, så det kommer vi at gjøre!

På en måte er det "kjedelig" å ikke få gleden av å gå i butikk å se ut det vi vil ha. Å andre siden så er det veldig deilig å slippe å stresse rundt for å finne alt hva vi vil ha, og ikke minst velge blandt så mye! Jeg tror denne måten er bedre for oss - hehe - jeg hadde nok bare fått veldig besluttangst :-D

Men på mandag skal vi på UL og forhåpentlig får vi vite om vi får gutt eller jenta, og da har jeg sagt at jeg skal gå å kjøpe noen fine klær til lillen! Og så må jeg vel snart kjøpe noen gravidebukse eller noe som ikke strammer så mye over magen. Mine vanlige bukser passer meg fortsatt, men de presser på der den lille ligger så det er ikke så deiligt lenger.

Her har vi halvparten av klærne i orden. Skal begynne ordentlig i september med å shoppe til babyen

Mrs White skrev:

Vi har kun kjøpt barnevogn (brukt) og en body. Begge to kjøpte vi for noen uker siden. Bodyen skulle være til tantebarnet vårt men jeg fikk vite at hun kun ville ha finere klær til babyen - så Lindex hadde nok ikke blitt godkjent.

Vi kommer også å ha mye brukt, vi har nemlig et vennepar som ikke skal ha flere barn (de har tre og den yngste er 6 år) så vi skal få overta alt av ting de har. Vi kommer å betale for greiene, men de vil at vi setter inn de pengene til f.eks. Leger uten grenser, så det kommer vi at gjøre!

Det synes jeg var en kjempe idè! Å sette pengene inn på en støttekonto :) Jeg jobber faktisk på Lindex, har ikke kjøpt noe til nå men tenker jeg skal slå meg løs på neste salg ;) 70% + mine egne prosenter = MASSE klær! Hehe. Har ikke brukt noe penger på lillebaby enda, skal vente til ordinær ul er over. Er enda 2 uker igjen til vi skal, synes de lot meg få ul lovelig sent! Føles ut som tiden snegler seg avgårde ;) Masse lykke til på mandag Mrs White! Super misunnelig :D Har du et håp/følelse om hva det blir?

Ser nå når vi fikk litt i hus at vi kommer til å trenge bedre oppbevaringsløsninger i hvertfall så IKEA kommer nok til å være vår venn fremover :)

He he, nr to får ikke så mye nytt... Har kjøpt en ytterdress siden førstemann var sommerbaby, og skal også kjøpe vinterlue. Ellers trenger jeg ingenting. Vi vil ikke vite kjønnet, så skulle det mot formodning vise seg å være ei jente kjøper jeg kanskje litt hvis ikke vi får en del da. Sprinkelseng og tvillingvogn må jeg forresten kjøpe. Jeg hater å arve ting av andre, eller å kjøpe brukt, så alt vi har til førstemann er nytt fra butikken. Jeg gjør ikke noe av at nestemann arver av førstemann, for jeg vet at jeg har kjøpt det og at det er nytt.

Mozzarella skrev:

Det synes jeg var en kjempe idè! Å sette pengene inn på en støttekonto :) Jeg jobber faktisk på Lindex, har ikke kjøpt noe til nå men tenker jeg skal slå meg løs på neste salg ;) 70% + mine egne prosenter = MASSE klær! Hehe. Har ikke brukt noe penger på lillebaby enda, skal vente til ordinær ul er over. Er enda 2 uker igjen til vi skal, synes de lot meg få ul lovelig sent! Føles ut som tiden snegler seg avgårde ;) Masse lykke til på mandag Mrs White! Super misunnelig :D Har du et håp/følelse om hva det blir?

Ser nå når vi fikk litt i hus at vi kommer til å trenge bedre oppbevaringsløsninger i hvertfall så IKEA kommer nok til å være vår venn fremover :)

Oh heldige deg som jobber på Lindex :-) Jeg synes de har så mye fine baby- og barneklær - jeg vil kjøpe mye der til vår lille!

Og takk, vi gleder oss til mandag! Jeg har lenge hatt følelsen av at det er en gutt og jeg håper bare at den har det fint og at alt er ok, kjønn er sekundært - jeg tar hva som helst :-)

Huff ja, forstår at det føles lenge til UL.. Men tenk, deres baby er enda mer utviklet når du kommer dit og sjansen for å se kjønnet er større ;-)

Husker jeg var litt blank selv, på når ting skal brukes, hva man trenger, osv. Man lærer seg det fort etter at ungen er ute og ting sitter fort. Men.. nå føler jeg at jeg har glemt alt igjen. Men kommer seg vel ja..

Her har vi fortsatt bare vogn, og et par klessett. Innså at jeg ikke har kjøpt så mye klær enda, så jeg vil kjøpe mer. Vi har jo masse etter storebror, men vil jo kjøpe en del nytt. (Jeg jobber da i Varnergruppen så får jo prosenter på Cubus men jeg er ikke noe glad i Cubus, haha)

Men får vel snart sende samboeren på gamlejobben og kjøpe bilstol. Det er det eneste jeg klarer å skjønne vi trenger. Vi er jo midt i flytting så hvor ting er .. har jeg heller ikke peiling på. Mye oppryddingsarbeid, haha.

Her har vi absolutt alt fra før så blir lite innkjøp av ting :)
Men vis det viser seg at det er en gutt i magen kommer jeg til å bli litt shope-gal :)

Back
Topp