"Det kommer på det samme så lenge det er friskt"

PepsiMom

Gift med forumet
Marshmallows2021
Novemberlykke 2022
Smånissene 2022
Jeg spekulerer fælt på denne setningen når det kommer til tanker og ønsker om kjønn. Når folk skriver "Jeg har ingen ønsker, så lenge barnet er friskt". Er det slik at om man "ønsker" kjønn, så øker sjansen for sykt barn, eller? Jeg skjønner ikke helt greia. Er det så tabu å ønske seg et kjønn at man må forsvare det med friskt-barn-håp? Det er vel ingen som ønsker seg syke barn?

Dette er ingen kritikk til de som har sagt det, jeg har selv tatt meg selv i å ha sagt det i samtaler, men egentlig tenker jeg at det er jo helt innafor å ønske seg noe. Alle skjønner at man blir glad i kidden uansett kjønn, og uansett om det er sykt eller ikke. Og alle ønsker seg friske barn.

Sånn. Da har jeg luftet tanken *puste lettet ut*
:bag::wacky:

Tror ikke noen legger noe i det annet at de ønsker seg et friskt barn, uansett kjønn. Og som du sa at ingen ønsker seg et sykt barn, uavhengig av kjønn.
Tror man sier ''så lenge det er friskt'' fordi det er noe ''man bare sier'' :)
Hadde ikke tenkt så mye over det :hello2

Jeg ''ønsker'' meg en gutt (magefølelsen min sier det, hehe), men sier alltid at ''det blir det det blir''. :Heartred

Jeg tror heller ikke at man mener noe med det, men jeg kan kvie meg litt for å si hva jeg evt ønsker (utenom blant de nærmeste selvfølgelig), for jeg er litt redd for at folk skal komme med den kommentaren. Men for pokker, jeg ønsker meg jo også et friskt barn - det er det viktigste, selvfølgelig. Det er ikke sånn "Håper du på?" A) jente B) gutt C) friskt barn DINGDINGDING we have a winner

"friskt barn" høres kanskje bedre ut enn "samme for meg"...
Spørsmålet "hvilket kjønn ønsker du?" insinuerer at alle må ønske seg noe, men ikke alle gjør det. Og noen kan ha hatt en lang reise til graviditeten så kjønn er det siste man tenker på, da kan det være vanskelig å svare på et slikt spørsmål.

Personlig ønsker jeg barn av begge kjønn, så om det første er gutt eller jente er ikke så nøye.

Etter å ha strevd i fire år for å bli gravid og mistet i uke 22, er det virkelig det samme for meg om det er gutt eller jente som skjuler seg i magen min nå, så lenge barnet er friskt. Forstår godt setningen du spekulerer på, jeg....

Etter å ha strevd i fire år for å bli gravid og mistet i uke 22, er det virkelig det samme for meg om det er gutt eller jente som skjuler seg i magen min nå, så lenge barnet er friskt. Forstår godt setningen du spekulerer på, jeg....
Det forstår jeg godt. Det var absolutt ingen kritikk :Heartred
Kjønn og sykdom henger jo fortsatt ikke sammen, og det er mange som sier setningen selv om de blir gravide lett også. Og hva om man får et sykt barn da? Hva betyr «så lenge det er friskt»? Betyr det rett og slett at «Jeg bryr meg ikke hvilket kjønn det blir, jeg blir glad for hva som helst»? :love7
For da kan man jo liksågodt skrive det tenker jeg, men at dette nok er et uttrykk som er godt inngrodd i oss alle :angelic:

Det forstår jeg godt. Det var absolutt ingen kritikk :Heartred
Kjønn og sykdom henger jo fortsatt ikke sammen, og det er mange som sier setningen selv om de blir gravide lett også. Og hva om man får et sykt barn da? Hva betyr «så lenge det er friskt»? Betyr det rett og slett at «Jeg bryr meg ikke hvilket kjønn det blir, jeg blir glad for hva som helst»? :love7
For da kan man jo liksågodt skrive det tenker jeg, men at dette nok er et uttrykk som er godt inngrodd i oss alle :angelic:

Ja sånn jeg forstår det betyr det det du skriver. For mange er kjønn viktig, for sikkert like mange er det uvesentlig. Det å ønske seg er kjønn er vel ansett som helt greit, mens det å bli skikkelig skuffet over «feil» kjønn fortsatt er veldig tabu. Ikke uvanlig å bli skuffa heller, men det snakkes lite om. Og jeg ser for meg at det stort sett vil endre seg når barnet kommer, man blir jo gjerne glad i den som kommer :D. Selv om noen sikkert sørger over å ikke få det ene eller det andre likevel.

Sniker! Her er det en måte på å beskytte seg selv mot skuffelse tror jeg!

Min mann er veldig tydelig på at han ønsker at denne skal være gutt (har ei jente fra før), men at han selvfølgelig blir glad uansett, så lenge den er frisk. På den måten kan man si etter UL hvis det viser å være jente "jaja, hun er hvertfall frisk" så man finner en stor glede oppi noe som også vil være en liten skuffelse. Tror det er derfor disse henger sammen, da man finner det ut samtidig :)

Jeg spekulerer fælt på denne setningen når det kommer til tanker og ønsker om kjønn. Når folk skriver "Jeg har ingen ønsker, så lenge barnet er friskt". Er det slik at om man "ønsker" kjønn, så øker sjansen for sykt barn, eller? Jeg skjønner ikke helt greia. Er det så tabu å ønske seg et kjønn at man må forsvare det med friskt-barn-håp? Det er vel ingen som ønsker seg syke barn?

Dette er ingen kritikk til de som har sagt det, jeg har selv tatt meg selv i å ha sagt det i samtaler, men egentlig tenker jeg at det er jo helt innafor å ønske seg noe. Alle skjønner at man blir glad i kidden uansett kjønn, og uansett om det er sykt eller ikke. Og alle ønsker seg friske barn.

Sånn. Da har jeg luftet tanken *puste lettet ut*
:bag::wacky:
Jeg er så enig med deg i det du skriver her, men...
For min del så kommer dette svaret til folk jeg ikke kjenner så godt. Det er tryggere å svare det, for da vet jeg at de ikke tror jeg blir skuffet dersom det er "feil" kjønn.
Til mine nærmeste så er jeg ikke redd for å si at jeg håper det blir en jente! For de vet jeg jo at skjønner at det ikke er så nøye og at det ikke er tvil om at jeg et vel så glad dersom det blir en gutt :)

Back
Topp