Det kommende hus

littleM

Glad i forumet
Må bare vise dere bider av husprosjektet vårt [:)]. Vi begynte i begynnelsen av august i fjor og må si ting går fort [:)].
Vi bygger to mannsbolig i lag med en kamerat, huset blir bygd på kvelstid (min mann er tømrer).

Det var en del trær som måtte ned før bi kunne begynne.

Vi leide inn folk til å sprenge og grave, men ellers har han gjort alt selv.

Slik såg tomten ut tidlig i september i fjor.

og i går tok eg disse bildene.

Må si det går fort [:)], men han er og hjemme en kveld i uken, slik han får vert med Malina så jobber han til 7
i helgene, så vi får heldigvis litt kvalitetstid oppi husbyggingen [:)]. Men er grådig stolt av han [:D]

å så morro å se! Vi er midt i den samme prosessen. Men dere har kommet lengre enn oss da!! Så flink mannen din er!! Kjekt med mann som er snekker!! Bortsett fra for han selv kasnkej ;)

ORIGINAL: hirly

å så morro å se! Vi er midt i den samme prosessen. Men dere har kommet lengre enn oss da!! Så flink mannen din er!! Kjekt med mann som er snekker!! Bortsett fra for han selv kasnkej ;)

ja er mange penger spart i det :). Han sier han aldri kune bodd i et hus som andre hadde bygd, han er veldig perfektsjonist, så nå får han det akkurat slik han vil ha det.

Men skal bli grådig deilig å flytte inn i eget hus [:D], så gleder meg masse til sommeren [:)]

Kjempeflott hus! [:D]

ORIGINAL: FjerneErna

Noe annet enn å ha kjøpt et eldre hus, får det liksom ikke helt som jeg vil da.. i allefall ikke med en gang.

Å, heldige dere. Min mann drømmer om å bygge eget hus, men jeg vet ikke hvor mulig er det[&:] Husbygging er nok ikke noe man koser seg med,,,,men resultatet er nok verdt alt. Så sier en gang til-heldige dere[:)]

ja er mange penger spart i det :). Han sier han aldri kune bodd i et hus som andre hadde bygd, han er veldig perfektsjonist, så nå får han det akkurat slik han vil ha det.

Men skal bli grådig deilig å flytte inn i eget hus [:D], så gleder meg masse til sommeren [:)]

så enig... selv om det nok blir sein høst for vår del... gleder meg til å ta simen m meg til et varmt og trygt hus!!

Så deilig å flytte inn i et helt nytt hus.
Det er vel en slitsom tid, men er nok verdt det ja[:D]

ORIGINAL: ehterg

så gøy det må være å bygge selv!
Når regner dere med å være ferdig?
Vi kjøpte nytt ferdigbygd, men kunne bestemme masse selv. Det var veldig kjekt[:)] Men jeg gikk ennå på skole da...så da begrensa pengene meg mye!!! Men fikk gjort en god del slik som jeg ville da[;)]
tror det må være "alle" kvinners drøm å ta ut farger, kjøkken, fliser....og alt annet[:)]

han rekner med at vi kan flytte inn i begynnelsen av juli. Om snøen forsvinner snart, rekner han med å være ferdig utvendig i midten av februar.
ja en får det jo som en vil om en leier et firma til å gjøre jobben, men vi har spart ca 1 mil ved å gjøre det selv[:)]. med forskaling, bygging og maling.
Pappa er maler, så er han som skal ha ansvaret for malingen [:)]. Men vi får jo samtidig veldig billig matrialer for han driver eget firma, så alt blir jo kjøpt gjennom det.

Åh, så deilig å få flytte inn i nytt hus da! [:)] artig og få se fremgangen også [:)]

jeg også drømmer om et nytt hus, huset vårt er fra 1933..veeeldig koselig, men ikke særlig praktisk! og en aldri så liten smule kaldt på vinteren, brr [&:] må bare finne den perfekte tomta først, så tror jeg vi skal begynne vi også [:)]

all ære til deg og mannen din for at han bygger selv! svogeren min bygde huset til seg og kona si selv, når han endelig var ferdig så var han nesten drittlei av hele huset, hehe.. og bestevenninna mi og mannen hennes bygger selv nå de også, og de har to gutter under tre år --> aaalt for travelt, de har slitt seg ut og nå står alt stille på byggeplassen. [&:] men FY så mye billigere en får gjort det, da! [:)]

ORIGINAL: Aravis

ORIGINAL: Molly80

Noe annet enn å ha kjøpt et eldre hus, får det liksom ikke helt som jeg vil da.. i allefall ikke med en gang.

Enig med begge over her! Vi bor i et hus fra 1890, får det aldri slik som jeg vil ha, ihvertfall ikke med en gang. Hadde vi tatt opp lån, så kanskje.. Men, vi vil ikke låne mer enn nødvendig. [:)] Men jeg har en snekker til mann da, så sånn sett blir det ikke SÅ dyrt. [;)]

Kjekt med snekkermann... det har ikke jeg, men han er handyman da [:)] Også har vi funnet ut at vi bor da greit selv om ikke alt er superfint... MEN, hadde ikke sagt nei til et nytt hus gitt[:)]

Back
Topp