Det klør......

kikki^

Betatt av forumet
Oktobermirakler 2013
Æsj! Lurer på om jeg har fått en slags svangerskapskløe, allerede. Hadde ikke dette forrige svangerskap, så er litt usikker på hvordan jeg skal forholde meg osv..
Var hos legen i dag for sykemelding og nevnte det for han, han så også klart og tydelig at jeg hadde klødd meg en del... Mest på beina og armene.
Er det noen med erfaringer rundt dette som kan komme med tips?? Jeg kommer jo til å bli gaal om jeg skal gå rundt slik å klø i 6mnd til........

"/ Svangerskapskløe? Finnes det også..
Har klødd en del på beina selv, men det falt meg ikke inn at det var en svangerskapsgreie. Hjalp å smøre meg, da. Har en finfin krem tilpasset folk med sensitiv hud (også psoriasis). Hjalp veldig!
(Kremfresh sin silkekrem, btw)

Håper du blir kvitt kløen snart!

Jeg hadde svangerskapskløe sist svangerskap, og det kom helt på slutten, i uke 35 ca. Det skjer når gallesyre kommer ut i blodet pga press på gallen, som fører til kløe. Spesielt er det inni handflatene og under føttene det klør mest. Så syns kanskje det hørtes litt tidlig ut for den type kløe allerede? Svangerskapskløe oppstår stort sett i løpet av de siste ukene.. Men kan jo hende det er pga. Hormoner, tørr hud eller andre ting som følge av graviditeten? Jeg fikk antihistaminer som ikke hjalp noe særlig, og ble til slutt satt i gang en uke før termin pga for høye galleverdier i blodet som ikke er bra for fosteret. Så har ingen gode råd dessverre, utenom å prøve kjølende kremer, få antihistaminer av legen.. Håper det gir seg snart:) men sv.skapskløe kan lett utelukkes eller bekreftes med en blodprøve av galleverdiene dine:)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Jeg klør en del jeg også. Holder det i sjakk ved å skifte sengetøy ofte, dusje med mild såpe (nøytral såpe uten parfyme), og smøre meg inn med bodylotion uten parfyme etterpå. Det koster litt, men er verdt det :)
Jeg har en såpe fra Dr.Greve med madel og havre som skal virke ekstra beroligende for huden. Ellers finnes det gode alternativer på apoteket som koster litt mer, men enn så lenge holder det for min del.
Lykke til! Håper du finner noe som kan hjelpe deg!

Takk for tips! :) Jeg skal gå til innkjøp av parfymefri såpe og bodylotion... Nå bruker jeg en fra BodyShop, men mulig det er den jeg reagerer på.... Usj. Håper det går fort over for oss begge og at en slipper å plages med dette! :)

Takk for tips! :) Jeg skal gå til innkjøp av parfymefri såpe og bodylotion... Nå bruker jeg en fra BodyShop, men mulig det er den jeg reagerer på.... Usj. Håper det går fort over for oss begge og at en slipper å plages med dette! :)
Ja, kan være at det er for mye parfyme i den fra bodyshop..
Om det ikke hjelper noe særlig, prøv også å bytt ut vaskemiddelet ditt dersom du bruker noe med parfyme nå.. Neutral har en del gode produkter til sensitiv hud :)

Ja, kan være at det er for mye parfyme i den fra bodyshop..
Om det ikke hjelper noe særlig, prøv også å bytt ut vaskemiddelet ditt dersom du bruker noe med parfyme nå.. Neutral har en del gode produkter til sensitiv hud :)

Skal teste ut alt jeg kan! :)
Er det slik at man kan begynne å reagere på parfyme osv i svangerskapet, selv om man ikke gjør det ellers?

Er det slik at man kan begynne å reagere på parfyme osv i svangerskapet, selv om man ikke gjør det ellers?
Akkurat det vet jeg faktisk ikke..
Men huden kan vel bli mer sensitiv, og da er jo parfyme en ting som kan irritere den ekstra.
Er det en ting jeg har skjønt, så er det at alt er "normalt" i et svangerskap, så det er sikkert det med parfymen også :p

Jeg bruker babyolje på kroppen når jeg dusjer og smører meg inn med apobase rød tube fra apoteket. Min hud blir ihvertfall kjempetørr når jeg er gravid. Merker at det hjalp med denne "rutinen" ;)

vet ikke spesielt med parfyme, men man kan reagere på produkter i svangerskapet man ikke reagerer på ellers.
sist svangerskap fikk jeg kjempeutslett under begge armene, som var tørt og klødde, byttet deodorant og da gikk det bort kort tid etter det. brukte også dusjsåpe i samme merke så byttet den også.

Back
Topp