Det klør sånn i øynene :(

Snøhvit123

Elsker forumet
Septembergull'17
Jeg har de siste dagene begynt å klø noe helt hinsides i øynene. Det svir og er ordentlig ubehagelig. Jeg aner rett og slett ikke hva det kan være, for pollenallergi eller noe slikt har jeg aldri hatt!

Noen som har noen gode råd eller erfaringer? Fastlegen min kommer ikke tilbake før 16. mai, og da har jeg også ny kontroll. Jeg har rett og slett ikke lyst til å oppsøke legesenteret før det, hvis jeg ikke er helt nødt ;p

Huff, stakker deg :(  Jeg har ikke noe allergi , så vet lite om det. Men det høres nesten ut som du er allergisk for noe.Det er jo litt lenge å gå til 16 mai, vist du klør og svir sånn i øynene, ville jeg tatt meg turen til en annen lege.

God bedring!! :)

jeg er da veldig plaget med pollen allergi nå for tiden og for meg så høres det ut som du er blitt allergisk mot pollen. det er da noen som blir plutselig pollenallergikere under ett svangerskap.kanskje det gjelder deg?

Lady*H* skrev:
Huff, stakker deg :(  Jeg har ikke noe allergi , så vet lite om det. Men det høres nesten ut som du er allergisk for noe.Det er jo litt lenge å gå til 16 mai, vist du klør og svir sånn i øynene, ville jeg tatt meg turen til en annen lege.

God bedring!! :)

Tusen takk :)
Det er vel egentlig litt lenge å vente ja, men jeg har bare ikke så veldig lyst til å komme på legesenteret denne uka også. Jeg føler jeg springer ned legesenteret her, og jeg syns det er direkte pinlig å møte legesekretærene på fritiden, for de sier alltid hei og slikt :p Føler det er et sikkert tegn på at jeg er der ALTFOR mye, både med meg selv og frøkna.

megkjersti skrev:
jeg er da veldig plaget med pollen allergi nå for tiden og for meg så høres det ut som du er blitt allergisk mot pollen. det er da noen som blir plutselig pollenallergikere under ett svangerskap.kanskje det gjelder deg?

Jøss, jeg visste ikke at man kunne plutselig bli allergisk mot pollen under svangerskapet.
Hvordan arter det seg hos deg da? Sånn, med tanke på symptomer og slikt?

nate 85 skrev:
megkjersti skrev:

Jøss, jeg visste ikke at man kunne plutselig bli allergisk mot pollen under svangerskapet.
Hvordan arter det seg hos deg da? Sånn, med tanke på symptomer og slikt?

På meg så har allergien slått ut på at jeg er tett i nesen, svir i øynene og klør til tider. Får også lett vondt i hodet for alt tetter seg til. Kjenner det også under øynene, bihulene? Jeg begynte å merke allergien for fire år siden og nå som jeg er blitt gravid så er det verre en noen gang. Jeg har en vennine som fikk pollenallergi når hun gikk gravid, så derfor jeg tenkte det med en gang hos deg. For når du sa at du klør og svir i øynene så var det pollenallergi som slo meg med en gang, siden det var slik jeg merket at jeg hadde pollenallergi

Jeg sliter også med pollenallergi og er nødt til å si meg enig med megkjersti...er ikke uvanlig at man plutselig blir allergisk når man er gravid...Noen kan plutselig få symptomer, andre som er allergiske kan plutselig bli "friske", mens det for andre er likt i ulik grad...Jeg ble selv plutselig allergisk som 15 åring...:(

Hadde tatt meg en tur til legen og sjekket...en enkel blodprøve er vel alt som skal til...i så fall blir vel øyendråper veien å gå...Er eneste hjelpemiddelet mitt for tiden iallefall...tar det konsekvent morgen og kveld, samt hvis jeg kjenner at det blir verre gjennom dagen...Jeg er også tett i nesa (verst på nettene)...ellers er øynene de eneste symptomene...Klør ikke hele dagen...men av og på.....og når jeg for eksempel om kvelden skal fjerne sminken....da er det gjort! Så da legger jeg meg med en våt klut over øynene...Ellers går jeg med solbriller både ute og inne! (det hjelper faktisk) også passer jeg på og vaske håret hver dag...samt tørker jeg alt av klær inne...

Håper du finner ut av det...ikke noe stas!

Back
Topp