det klør! hvorfor?

MyBeBe3

Flørter med forumet
Hei jenter!
Vet ikke om dette er normalt eller hva,så spør dere jeg ☺

Er 37+1, og har ikke hatt noe kløe under svangerskapet. Men i natt begynte det plutselig å klø på håndflaten. Klør litt enda. Lest litt forskjellig, men ja. Noen andre som har der slik ? Som sagt,har ikke hatt noe kløe før.

Last edited:
Mener på om jeg har lest noe om det tidligere, og at det alltid skal sjekkes ut. Ring legen din!

Hei jenter!

Er 37+1, og har ikke hatt noe kløe under svangerskapet. Men i natt begynte det plutselig å klø på håndflaten. Klør litt enda. Lest litt forskjellig, men ja. Noen andre som har der slik ? Som sagt,har ikke hatt noe kløe før.

Hvis jeg husker rett kan det være et tegn på svangerskapsforgiftning når man har kløe på håndflaten og under føttene! Selvsagt er ikke det alene som symptom et tegn på svangerskapsforgiftning..
Men jeg ville helt klart ringt jordmor eller lege for råd.!

Hei jenter!

Jeg klør ca.fra uke 24. Tar gallesyre blodprøve ca.annenhver uke. Prøvene er fine, men lege vil kontrollere for sikkerhets skyld mtp intrahepatisk kolestase. Ring legen.

Jeg klør også en del til tider, eller hver dag faktisk, på hele kroppen!
Men ikke under håndflater og fot, og ikke på natten og ikke så ille at jeg klør meg til blods, derfor er jeg ikke så bekymret mtp svangerskapsforgiftning når man ser hvordan type kløe det da er snakk om.
Men ville nok ringt legen om du kjenner på at dette ikke er helt greit. ☺️

Hei jenter!

Jeg ville tatt kontakt med lege eller jordmor for det kan være farlig.

Jeg ville nok tatt kontakt med lege eller jordmor siden du ikke har opplevd det før. Jeg får sånn hver gang det er væromslag uansett.

Akutt kløe i håndflater og under føtter, særlig på natt bør vel undersøkes av lege og at du tar blodprøver? :)
Men svangerskapskløe pga at huden strekker seg er vanlig. Jeg er til tider plaget med kløe under beina og i håndflatene, men har fine blodprøver.
Ellers på kroppen ser jeg ikke ut etter all kløing!

Jeg begynte å klø under føttene og i håndflatene om natta i uke 4, og har også nå jevnlig elveblestutslett på hals, bryst, mage, underarmer, knær, rygg, lår..

Sa det til legen en drøy uke siden, i uke 6, og hun sa ingenting om at det kunne være farlig.. Hun sa også at de uansett ikke ville ta blodprøve av meg før uke 12.. Er det ikke normalt å klø så tidlig?

Vedlegg

• ImageUploadedByBV Forum1456000641.622677.jpg
    ImageUploadedByBV Forum1456000641.622677.jpg
    56 KB · Visninger: 92
  • ImageUploadedByBV Forum1456000680.374497.jpg
    ImageUploadedByBV Forum1456000680.374497.jpg
    79,3 KB · Visninger: 92
Last edited:
Nå skremmer dere meg! Jeg begynte å klø under føttene og i håndflatene om natta i uke 4, og har også nå jevnlig elveblestutslett på hals, bryst, mage, underarmer, knær, rygg, lår..

Sa det til legen en drøy uke siden, i uke 6, og hun sa ingenting om at det kunne være farlig.. Hun sa også at de uansett ikke ville ta blodprøve av meg før uke 12..

Er det ikke normalt å klø så tidlig?

Legger ved bilde:

Vis vedlegget 162761Vis vedlegget 162762
Jeg vet ikke, dessverre. Hør evt. med jordmor.

Back
Topp