I går begynte jeg å klø så sykt i håndflater og under føttene. Kjenner det klør over alt nå. Har ikke opplevd det så tidlig eller så mye før.
Andre som har fått svangerskapskløe?
Andre som har fått svangerskapskløe?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Står det ofte kommer på nattestid, har ikke merket noe til det om natten. Det er ikke ekstrem kløe heller, mer sånn lett irriterende at det klør litt oftere enn vanlig. Har lest om det du nevner, men mistenker det ikke med mindre det blir verre!Jeg ville tatt kontakt med jordmor i dette tilfellet, da kraftlig kløe i håndflater og under føttene sent i svangerskapet kan være tegn på forhøyede leververdier, og man skal i så tilfelle ha ekstra oppfølging. Håper ikke jeg skremmer deg, det er ikke meningen, men tenker det alltid er greit å la fagfolkene vurdere veien videre
Jeg har vært hos legen og fått tatt blodprøve, fått krem og allergipiller. Foreløpig har allergipillene faktisk hjulpet, så jeg tenker det bare er normal svangerskapskløe.
Men hvis noen leser dette, dra til legen å sjekk med en gang, ikke vent, for hvis det er den farlige typen så er det visst veldig viktig å avklare det raskt for det kan ha et fatalt utfall for babyen.
Jeg så ikke alvorligheten i det selv, men legen tok det ganske alvorlig selv om det er liten sjanse for at det er gallestase.
Jeg har sjekket opp i det, blodprøver var fine og kløen er borte så lenge jeg tar allergitablettene jeg fikk.Jeg fikk lett kløe i håndflater og under føttene, så jeg tok kontakt med føden. De tok det ganske seriøst, har tatt mange prøver av meg og baby. Alt så fint ut med baby heldigvis, men det er muligens starten på en svangerskapsforgiftning på meg. Så jeg følges nøye opp av sykehuset. Så anbefaler alle å sjekke en gang for mye med lege hvis noe oppstår
Jeg har sjekket opp i det, blodprøver var fine og kløen er borte så lenge jeg tar allergitablettene jeg fikk.
Tenkte de svangerskapsforgiftning basert på kløen eller andre prøver? Jeg hadde svangerskapsforgiftning med første og klødde ikke av det.
Man går jo hyppigere til JM mot slutten så de hadde funnet det ut der, for du får proteiner i urinen når det begynner å vise på blodprøver, så vil blodtrykket gå opp. Det kan gå sakte over tid eller det kan komme akutt. Så bare vær bevist på intens pannehodepine som ikke går bort med paracet, smerter opp under ribbeinsbuen og synsforstyrrelser, og hevelser i kroppen. Ellers er det svært lite symptomer på det. Jeg hadde en opplevelse med hodepine og en kort opplevelse med synsforstyrrelser. Ellers følte jeg meg helt normal.Så bra da!
Nei, er nok pga andre funn på blodprøvene de tok. Men hadde ikke funnet ut av det ellers
Dette er noen uker siden nå så jeg har vært til kontroll og alt er fint klør ikke når jeg tar allergipillene.Jeg tok kontakt med jordmor etter noen dager med samme type kløe. De ba meg komme inn å ta blodprøver for å ekskludere forhøyet leververdier. Kan potensielt være skummelt for baby. (Vil ikke skremme deg)
Var negativt hos meg og begynte å dusje med såpefrie produkter osv så ble det litt bedre. Men vil nok klø ut svangerskapet tenker jeg
Man går jo hyppigere til JM mot slutten så de hadde funnet det ut der, for du får proteiner i urinen når det begynner å vise på blodprøver, så vil blodtrykket gå opp. Det kan gå sakte over tid eller det kan komme akutt. Så bare vær bevist på intens pannehodepine som ikke går bort med paracet, smerter opp under ribbeinsbuen og synsforstyrrelser, og hevelser i kroppen. Ellers er det svært lite symptomer på det. Jeg hadde en opplevelse med hodepine og en kort opplevelse med synsforstyrrelser. Ellers følte jeg meg helt normal.
Hvor langt er du kommet nå?
Det er godt du har komt såpass langt da! Jeg fødte 35+3 da jeg fikk svangerskapsforgiftning. Har du hatt ultralyd for å sjekke vekst og gjennomstrømning i navlesnor når du først var der inne?Ja, men de fant litt annet på blodprøvene også. Får bare være obs på de symptomene. Takk for informasjon
Jeg er 34+6, hvor langt er du på vei?
Det er godt du har komt såpass langt da! Jeg fødte 35+3 da jeg fikk svangerskapsforgiftning. Har du hatt ultralyd for å sjekke vekst og gjennomstrømning i navlesnor når du først var der inne?
Jeg er 37 uker i dag
Har nesten ikke lyst å fortelle nå fordi jeg vil ikke skremme deg Datteren min var veldig liten, hun sluttet å vokse inni magen, men min svangerskapsforgiftning startet jo mye tidligere enn din. Jeg ble satt i gang med ballong 35+3, det førte til en styrtfødsel med stormrier (sånne intense man ikke får pause fra), på grunn av at datteren min var så liten så tålte hun ikke de riene så godt. Pulsen hennes droppet og hun måtte ut på veldig kort tid, så det ble et keisersnitt i narkose, det tok 7 min fra de bestemte hun måtte ut til hun var ute og da måtte de gjenopplive henne, det tok heldigvis bare 30 sekunder før de fikk liv i henne. Vi lå 9 dager tror jeg det var på sykehus. Vi hadde fått dratt hjem før, men jeg ønsket å amme og fikk ikke reise hjem før hun klarte å spise nok selv med ammingen.Oi, hvordan gikk det å føde så tidlig? Gikk det bra med babyen eller måtte dere være på sykehuset en stund? Fødte du normalt eller ble det keisersnitt? Jeg er livredd for å ta keisersnitt av en eller annen grunn...
De tok ultralyd ja, alt så bra ut med lillebror.
37 uker! Da er du ganske nærme termin! Kan skje når som helst egentlig da masse lykke til med siste innspurt
Har nesten ikke lyst å fortelle nå fordi jeg vil ikke skremme deg Datteren min var veldig liten, hun sluttet å vokse inni magen, men min svangerskapsforgiftning startet jo mye tidligere enn din. Jeg ble satt i gang med ballong 35+3, det førte til en styrtfødsel med stormrier (sånne intense man ikke får pause fra), på grunn av at datteren min var så liten så tålte hun ikke de riene så godt. Pulsen hennes droppet og hun måtte ut på veldig kort tid, så det ble et keisersnitt i narkose, det tok 7 min fra de bestemte hun måtte ut til hun var ute og da måtte de gjenopplive henne, det tok heldigvis bare 30 sekunder før de fikk liv i henne. Vi lå 9 dager tror jeg det var på sykehus. Vi hadde fått dratt hjem før, men jeg ønsket å amme og fikk ikke reise hjem før hun klarte å spise nok selv med ammingen.
Keisersnitt er ikke noe farlig i seg selv, det er et stort inngrep, men det kan gå veldig bra! Jeg hadde en del smerter etterpå, men du må huske at min situasjon var unormal, oftest har de tid til at du kan være våken og de kan bruke tid på å åpne opp, her måtte de bare røske opp og få ut ungen. Jeg hadde vondt i hele kroppen. Når det er sagt så kjenner jeg mange med planlagte keisersnitt som har en vond fødsel bak seg som syntes at keisersnitt var absolutt best, og jeg har lest fødselshistorier med akutte og hastekeisersnitt hvor det også har vært helt greit etterpå, så min situasjon er ikke vanlig bare sånn det kommer tydelig nok frem! Kan også si når jeg først var i den situasjonen at jeg bare ville at de skulle gjøre det de kunne for at det skulle gå bra, jeg tenkte ikke mye på keirsersnittet når det først ble det, jeg følte meg trygg på at de rundt meg visste hva de drev med og jeg var ikke redd på mine vegne overhode. Jeg var redd for at noe skulle skje med babyen i magen. Hun er nå en frisk og fin snart 4 åring så alt er bra med henne!
Takk for det Nå kan det skje når som helst ja, men jeg håper hun holder seg inne til termin, eller i hvert fall til påskeferien
Ja, men man kommer seg jo igjennom alt, og heldigvis er det ikke en opplevelse som varer lenge! Jeg hadde en veldig fin fødsel med mellomste så jeg håper denne gangen blir like finHuff, for en fødsel du har vært igjennom! Du er utrolig tøff og sterk! Jeg forstår at man tenker nok litt annerledes når man først er i den situasjonen mtp keisersnitt og sånn.
Håper du får en mye bedre opplevelse med fødsel denne gangen