Det klør det klør

Håndballmamma

* Lykke *
Novemberskattene 2014 <3
Påskekyllingene 2020
Hjeeeeelp jeg blir GAL. klør meg ihjel snart. Først var det ett lite område på Ryggen, rett ut der bh-en. Nå er det anklene, og leggene. Hva bør jeg gjøre? Har lest litt om det og leververdier men når bør lege kontaktes? Det forstyrrer ikke nattesøvn

Hvis du klør deg til blods, eller det begynner å forstyrre daglige gjøremål eller søvn, syns jeg du bør gå til lege. Klør litt jeg også, spesielt på ene handa. Klødde veldig inni handa her om dagen, og mamma og mormor kom i en diskusjon rundt om det betydde at jeg skulle få penger eller om jeg skulle hilse på noen :p

Det går jo alltids ann å ta en telefon til legen ja :) Det finnes jo ting som kan hjelpe mot kløen så du kan jo høre om det også, spesielt om det blir verre. Om du er redd for høye leververdier kan du jo kikke på det hvite i øynene dine. Når man får høye leververdier kan man bli litt gul i huden, det første tegnet er at det hvite i øynene blir litt gult.

Takk for svar jenter :) heldigvis har det verste av kløen gitt seg nå. Men legen sa jeg skulle ta kontakt igjen om det kom tilbake :)

Sier ikke dette for å skremme, men svigersøsteren min klødde veldig mye på hele kroppen. Hun dro til legen og tok noen prøver som viste forhøyet leververdier. Hun hadde en sykdom som het icp (tror jeg), dette er en svangerskaps-sykdom og den kan være veldig alvolig om leververdiene ikke holdes under kontroll. Det eneste symptomet på sykdommen er kløe. Sier det igjen: dette er ikke for å skremme noen, synes bare det er viktig å informere om at sykdommen finnes, og at det kan være lurt å ta de prøvene hos lege om kløen ikke gir seg. Bedre å dra til legen en gang for mye.. :-)

Sier ikke dette for å skremme, men svigersøsteren min klødde veldig mye på hele kroppen. Hun dro til legen og tok noen prøver som viste forhøyet leververdier. Hun hadde en sykdom som het icp (tror jeg), dette er en svangerskaps-sykdom og den kan være veldig alvolig om leververdiene ikke holdes under kontroll. Det eneste symptomet på sykdommen er kløe. Sier det igjen: dette er ikke for å skremme noen, synes bare det er viktig å informere om at sykdommen finnes, og at det kan være lurt å ta de prøvene hos lege om kløen ikke gir seg. Bedre å dra til legen en gang for mye.. :-)

Takk for informasjon :) har ingen kløe nå 2 dagen på rad. Tok prøver hos legen som var normale så slapper veldig av nå.

Hjeeeeelp jeg blir GAL. klør meg ihjel snart. Først var det ett lite område på Ryggen, rett ut der bh-en. Nå er det anklene, og leggene. Hva bør jeg gjøre? Har lest litt om det og leververdier men når bør lege kontaktes? Det forstyrrer ikke nattesøvn

Sniker litt fra november. Jeg tok også leverprøver for å utelukke svangerskaps kløe og de var normale. Fikk beskjed fra legen om at jeg kunne prøve en tablett med f eks postafen om dagen visst det ikke ga seg :-) Bare ett lite tips om det skulle begynne på igjen

Back
Topp