Det kløøøør!!

• Trådstarter Trådstarter mammaelskerdeg
  • Opprettet Opprettet
M

mammaelskerdeg

Guest
har en intens kløe inni hendene og under føttene, ingenting hjelper:(
finnes der noe jeg kan smøre på som lindrer?

Prøvd å sitte med bena/hendene i vann? Har hjulpet meg når jeg har klødd voldsomt :-)

Ikke for å skremme..
sniker fra august siden.
Har helt siden uke 27 vært meget plaget med kløe i hender og føtter. Jeg har fått det som kalles farlig svangerskapskløe. Får tett oppfølging på sykehusetet. Dette fordi kløen skyldes fornøyde gallesyre verdier. Dette kan føre til fortidlig fødsel eller fosterdød sent i svangerskapet.
Om det er farlig svangerskapskløe blir oppdaget gjennom noen spesifikke blodprøver av galle og syreverdier.
Kløe i hender og føtter er typiske symptomer på dette. Uten noen form for utslett ellers noe annet. Dessverre vet man lite om årsak osv. Og mange leger vet knapt om dette. Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt turen til legen på mandag og fått tatt dissenlodprøvene for sikkerhetsskyld!

Sniker fra oktober.
Jeg har også blitt fortalt at svangerskapskløe SKAL tas på alvor. Folk blir satt i gang pga det. Ta deg en tur til legen for å teste gallesyreverdier.

Ikke for å skremme..
sniker fra august siden.
Har helt siden uke 27 vært meget plaget med kløe i hender og føtter. Jeg har fått det som kalles farlig svangerskapskløe. Får tett oppfølging på sykehusetet. Dette fordi kløen skyldes fornøyde gallesyre verdier. Dette kan føre til fortidlig fødsel eller fosterdød sent i svangerskapet.
Om det er farlig svangerskapskløe blir oppdaget gjennom noen spesifikke blodprøver av galle og syreverdier.
Kløe i hender og føtter er typiske symptomer på dette. Uten noen form for utslett ellers noe annet. Dessverre vet man lite om årsak osv. Og mange leger vet knapt om dette. Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt turen til legen på mandag og fått tatt dissenlodprøvene for sikkerhetsskyld!
Signerer dette, ta en tlf til legen på mandag å få tatt blodprøver!
Jeg ble innlagt på dagen det ble oppdaget for å så å bli satt i gang i uke 37 pga verdiene var så høye.

Såpass ja:/ selv om jeg ikke klør konstant? Men delvis av dagen?

Ja, kløen er som regel verre på natta/kvelden. Har litt iløpet av dagen og ekstra ved varme... Bedre med en blodprøve for mye enn for lite.

Særlig kløe inni hender og undeR føtter snør sjekkes ut.. Det kan være tegn på svangerskapsforgiftning også, så ta kontakt med lege eller jm du.. :)

Da var blodprøven tatt, så bare vente på svar:)

Blodprøvene var helt fine, så det er ikke svangerskapskløe vertfall:) men klør det gjør jeg enda:/

Blodprøvene var helt fine, så det er ikke svangerskapskløe vertfall:) men klør det gjør jeg enda:/

Føler med deg, for jeg hadde svangeskapskløe med storebror, det var IKKE kult :/

Back
Topp