DET KLØR! *hjelp??!* Samme som generelt

Ulvemor_til_snart_2

Elsker forumet
Søndag for 2 uker siden etter jobb klødde det noe gruuusomt mellom tærna etter jobb (kvelden) men det gikk da over.
Siste dagene har jeg begynt å klø mellom fingrene.
Har lest litt om svangerskapskløe, men jeg klør mellom fingrer og tær ikke inni hender eller på fotsåler?!
Hvor skal man ha kløen om man har det?
Og viktigst av alt, hva kan lindre dette??!

Har ikke noe utslett, men har fått små prikker som har samme farge som huden men du ser de i lyset.
Når jeg kniper sammen hendene (har litt vann i kroppen men ikke ekstrem) så prikker det litt på en måte, eller stikker kanskje?

*Værsåsnill hjelp, jeg holder på å bli gal idag!!*

ORIGINAL: Disturbia

hvitvask hjelpe mot kløen..:p

Det kan hende, men hvorfor klør jeg?
Og jeg har da ikke hvitvask hjemme *snufs*

Det er ikke svangerskapskløe da?
Har såklart googla litt og der er det jo en farlig svangerskapskløe med for høye leververdier etc etc...[&:]

Vet ikke hva det kan være.. men hvis du misstenker svangerskapskløe hadde jeg ringt føden ganske fort hadde jeg vært deg[8|] Det er visst ganske farlig..

Skummelt å google sånt, får jo en hel masse sykdommer og farlige plager av det[&:] Ville ringt jordmor i morgen om det er så plagsomt! Har klødd litt jeg og, men ikke sånn ille. Litt mellom fingrene, det kom etter jeg begynte å få vann i kroppen...men vet ikke om det er noen sammenheng.

ORIGINAL: drun

Skummelt å google sånt, får jo en hel masse sykdommer og farlige plager av det[&:] Ville ringt jordmor i morgen om det er så plagsomt! Har klødd litt jeg og, men ikke sånn ille. Litt mellom fingrene, det kom etter jeg begynte å få vann i kroppen...men vet ikke om det er noen sammenheng.

Det var det første jeg tenkte da!
For jeg har da litt vann i kroppen, eller da mest i ben og hender. Ikke mye men litt. En venninne snakka om at det kunne ha med friksjon å gjøre.
Pluss at noen sa på generelt nå at det kunne og være vintereksem? Jeg har ømtålige hender så kanskje?

UnniSa : Jeg ringer til jordmor i morgen å hører, men jeg ringer ikke til føden nå.
Så gale er det ikke, bare veldig plagsomt [&:]

Og ja drun, å google er jo døden!!!! [&:][&:]

ORIGINAL: MissVega

NÅJA! Googla endel da jeg ble gravid jeg, trodde aldri i livet jeg kom til å komme meg gjennom det!!! Men noen ganger bare MÅ man...

NÅJA! Googla endel da jeg ble gravid jeg, trodde aldri i livet jeg kom til å komme meg gjennom det!!! Men noen ganger bare MÅ man...

Ja enig! Men denne gangen kunne jeg ønske jeg lot være! [&:]

Det var det første jeg tenkte da!
For jeg har da litt vann i kroppen, eller da mest i ben og hender. Ikke mye men litt. En venninne snakka om at det kunne ha med friksjon å gjøre.
Pluss at noen sa på generelt nå at det kunne og være vintereksem? Jeg har ømtålige hender så kanskje?

UnniSa : Jeg ringer til jordmor i morgen å hører, men jeg ringer ikke til føden nå.
Så gale er det ikke, bare veldig plagsomt [&:]

Oki.. hehe.. Jordmora mi sa at da skulle jeg ringe føden.. men tror ikke det haster så mye at du ikke kan vente til i morra[:)] Å hvis det ikke er helt jævelig så er det jo ikke sikkert det er det heller[:)]

Hvis du klør i siste trimester, skal de alltid ta blodprøver. Jeg klør en del jeg også, men jeg klødde MYE mer i forrige svangerskap, og da var verdiene mine ikke spesielt høye. Jeg klør under fotsålene og inni håndflatene. Til tider temmelig intenst...

Søndag for 2 uker siden etter jobb klødde det noe gruuusomt mellom tærna etter jobb (kvelden) men det gikk da over.
Har lest litt om svangerskapskløe, men jeg klør mellom fingrer og tær ikke inni hender eller på fotsåler?!

Har ikke noe utslett, men har fått små prikker som har samme farge som huden men du ser de i lyset.
Når jeg kniper sammen hendene (har litt vann i kroppen men ikke ekstrem) så prikker det litt på en måte, eller stikker kanskje?

Hadde AKKURAT samme kløe som deg, og slike prikker som du beskriver ! Aner ikke hva det er, fant heller ikke noe som fikk kløen vekk, så jeg klødde meg nesten ihjel[&o] Det jikk over etter 2-3 uker om jeg husker rett[8|]

ORIGINAL: 1ise

Hadde AKKURAT samme kløe som deg, og slike prikker som du beskriver ! Aner ikke hva det er, fant heller ikke noe som fikk kløen vekk, så jeg klødde meg nesten ihjel[&o] Det jikk over etter 2-3 uker om jeg husker rett[8|]

Hadde du det i ett svangerskap eller sånn ellers?
Våkna i for en times tid siden nå fordi det klødde slik.. Jeg holder på å bli gal!!!!
Men det er liksom mellom fingrene!! Og om jeg klør for mye så sviiiiiiir og brenner det [:(][:(][:(]

ORIGINAL: 1ise

Hadde du det i ett svangerskap eller sånn ellers?
Våkna i for en times tid siden nå fordi det klødde slik.. Jeg holder på å bli gal!!!!
Men det er liksom mellom fingrene!! Og om jeg klør for mye så sviiiiiiir og brenner det [:(][:(][:(]

Hadde det i svangerskapet ja ! Tror jeg var rundt 4-5 mnd når jeg hadde det. Det var også i denne tiden jeg ikke fikk på meg ringen min, så jeg hadde nokk litt vann i kroppen, kanskje det skyldes det ? [&:]

Ja, det er helt j***** !! Holdt på å klø meg ihjel[:(]

Ja, det er helt j*vlig! 2 netter nå uten skikkelig søvn.. I natt var det opp å dusje! [&:]
Jeg GLEDER meg til legen i morgen!

Ja, det er helt j*vlig! 2 netter nå uten skikkelig søvn.. I natt var det opp å dusje! [&:]
Jeg GLEDER meg til legen i morgen!

Jaa.. Jeg nevnte dette til legen min når jeg var på kontroll og eneste svare jeg fikk tilbake var at jeg skulle komme tilbake om det ikke gidd seg[:@]

Men håper det forsvinner snart, for slik kløe unner jeg ingen![8|]

Her SKAL de ta prøver for å sjekke leververdien, jeg gir meg ikke før de gjør det!!

Her SKAL de ta prøver for å sjekke leververdien, jeg gir meg ikke før de gjør det!!

You go girl[:D][:D]

ORIGINAL: Lotta_77

You go girl[:D][:D]

Må jo bare! det kan jo være farlig for bebisen min!

Har litt kløe jeg å.. En dag var det helt grusomt og måtte dusje to ganger på kort tid for liksom å få det "bort"..
Var bare den ene dagen som var ille, ellers så klør jeg om kvelden mellom tærne og hendene/armene..
Noe kommer nok fra vannet i kroppen - huden utvider seg - dermed kløe. Blir som med magen liksom.. Og noen ganger skal det ikke så mye til heller..
Er man bekymret, så er det fort gjort å ta en blodprøve for å sjekke leververdien - stå på krava jente[;)] Lykke til[:)]

Back
Topp