Det ingen snakker om... post-gravid plager

Frøken Fryd

Elsker forumet
Juli13-jentene
Ja...
For mitt vedkommende er det jo en hel haug, men mye sier seg selv (amming = dehydrert = forstoppelse, etc).

MEN den NATTSVETTINGA!!!
Ingen sa noe om den mens jeg var gravid - og gud bedre meg...
Jeg må skifte på senga HVER dag.
Sover med 3 håndklær i senga + et par i nærmeste rekkevidde.

Har ikke noe imot nattamming, men jeg regelrett GRUER meg til å våkne - dyvåt av svette :( kan jo vri håret mitt!
Når jeg legger meg etter amming, så må jeg skifte håndklær og vende dyna og puta.
Når neste ammerunde kommer, så er det ikke flere tørre lag i senga. Så da må jeg enten legge meg i en våt seng eller legge meg i stua under pleddet (vi nærmer oss morgen da, så svetter ikke noe særlig da).

NÅR vil dette ta slutt? For det blir jo ikke gode søvnen de få timene jeg får mulighet til når jeg har en underliggende gru-følelse i bakhodet :(

Er 3 uker siden jeg har født.... er det lys i tunnelen snart?

♥ Mamma til verdens herligste Sondre ♥

Hvis du er som meg, så er det snart lys i enden av tunnelen. Hadde det nokså likt det du beskriver. Helt pyton, man føler seg ikke direkte innbydende. Men jeg tenker at det gradvis gikk nedover etter en måneds tid ca. Har fortsatt noen varme netter, men ikke så ille som i starten. Var vått her også. Mye semgetøyvask ja... Hang in there! :-)

Ja...
For mitt vedkommende er det jo en hel haug, men mye sier seg selv (amming = dehydrert = forstoppelse, etc).

MEN den NATTSVETTINGA!!!
Ingen sa noe om den mens jeg var gravid - og gud bedre meg...
Jeg må skifte på senga HVER dag.
Sover med 3 håndklær i senga + et par i nærmeste rekkevidde.

Har ikke noe imot nattamming, men jeg regelrett GRUER meg til å våkne - dyvåt av svette :( kan jo vri håret mitt!
Når jeg legger meg etter amming, så må jeg skifte håndklær og vende dyna og puta.
Når neste ammerunde kommer, så er det ikke flere tørre lag i senga. Så da må jeg enten legge meg i en våt seng eller legge meg i stua under pleddet (vi nærmer oss morgen da, så svetter ikke noe særlig da).

NÅR vil dette ta slutt? For det blir jo ikke gode søvnen de få timene jeg får mulighet til når jeg har en underliggende gru-følelse i bakhodet :(

Er 3 uker siden jeg har født.... er det lys i tunnelen snart?

♥ Mamma til verdens herligste Sondre ♥
Hadde d vel også 4-5 uker..heelt skrekkelig:/

<3 Gutt født okt.2012, ny baby på vei m termin 20.mars! <3

Varm jeg også. Men ikke så ille at jeg må skifte sengetøy da. 4-5 uker siden fødsel.

Håper du føler deg mindre varm snart! ;)

Jeg hadde set slik bare de første 2 ukene. Nå er det den jævlige stikkingen i brystet under og etter amming pga trøske. Forferdelig vondt. Startet behandling for ca 1 uke siden. Jaja.

Håper og tror du slipper denne svettingen snart :) hold ut!

Termin 30 juli, gutten kom 21.07.2013 :)

Jeg føler så med deg! Dette slet jeg med de første to ukene. Har heldigvis roet seg nå. Har faktisk hatt det samme under menstruasjon, så det er vel hormon-relatert. Det roer seg for deg snart også :)

Og JA! Hvorfor snakkes det så lite om hva som skjer med en kvinnekropp etter fødselen? Man hører om renselsen og at magen ikke forsvinner med det første, men hva med alt det andre?? Jeg for min del fikk litt sjokk. Man tror man er forberedt, men det er man så absolutt ikke :)

Ikke alle kvinner er like selvfølgelig, men det gjelder jo også svangerskapet. Der får man bøttevis av informasjon om alle "plagene" som kan oppstå.

Svetting på høyt nivå her også! Og så vanvittig kald man blir når alt er halvfuktig og skal krype til sengs igjen etter amming...... masse ekstra håndklær, sengetøy, tepper etc. Var absolutt ikke sånn forrige gang, d hadde eg huska!

Og apropos ettervirkninger etter fødsel; hemoroider. Trodde at hvis jeg ikke fikk d som gravid, så va eg safe! Men nei da, etter å ha født stjernekikkeren min så har hemoroidene poppet frem:-(

Helt enig. Hører masse om renselsen, svie hvis du har sydd og såre brystvorter. Men nattsvette e d ingen som snakke om!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Da vil jeg føye til listen:
1. hemoroide ( i entall ja,men faenskapet er nok til å lage et helvete når jeg må nr 2)
2. forstoppelse/hard mage-som i tillegg HVERTFALL ikke hjelper på punkt 1!!!
3. Svettebyge i tide og utide
4. Kaotiske følelser- følelsen av å være utilstrekkelig,mislykket etc...
5. Faen,hadde flere ting på listen,men må springe! Skal på helsestasjonen og trenger tiden til å få meg + de to små klar og ut!! Å ja-det var det ja: TID!!! Hvor blir den av??? 8 uker i dag!
6. Glemsk
7. Irritabel
8. Må stikke!!!
:) :) ;)

To skjønne gutter 26.06 ❤❤

Back
Topp